Auteur Topic: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.  (gelezen 1285618 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5490 Gepost op: 18 januari 2020, 17:51:09 »
Waarom niet?
Ik heb hier nog nieuwe emims en emits liggen en ze kunnen ook gemaakt worden gewoon in Nederland. Ze gaan trouwens zelden tot nooit kapot mits je ze ruim voldoende kracht geeft.
Mijn Infinity Quantum 2 luidsprekers konden binnen 10 jaar al niet meer geserviced worden en als je me niet gelooft kan ik je een kopie van de fax wisseling sturen die ik destijds voerde met de toenmalige directeur van Infinity t.w. Mr.Gary Christie.
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2020, 19:32:27 door Audiofreak »

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5491 Gepost op: 18 januari 2020, 21:06:07 »
Ik heb het over zelf doen of laten doen. Regel matig zijn zelfs de elko's nog goed na 40 jaar. En die kun je toch gewoon vervangen! Ik zie het probleem niet.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5492 Gepost op: 18 januari 2020, 21:09:37 »
Ik heb het over zelf doen of laten doen. Regel matig zijn zelfs de elko's nog goed na 40 jaar. En die kun je toch gewoon vervangen! Ik zie het probleem niet.
Het gaat niet om de elco's, maar om de vervanging van defecte luidsprekercomponenten die niet meer te leveren zijn !

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5493 Gepost op: 18 januari 2020, 22:08:55 »
Waarom niet?
Ik heb hier nog nieuwe emims en emits liggen en ze kunnen ook gemaakt worden gewoon in Nederland. Ze gaan trouwens zelden tot nooit kapot mits je ze ruim voldoende kracht geeft.
Mijn Infinity Quantum 2 luidsprekers konden binnen 10 jaar al niet meer geserviced worden en als je me niet gelooft kan ik je een kopie van de fax wisseling sturen die ik destijds voerde met de toenmalige directeur van Infinity t.w. Mr.Gary Christie.
Oei, da's wel zuur voor zo'n luidspreker!
Science is no democracy

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.368
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5494 Gepost op: 18 januari 2020, 22:23:16 »
Prachtige buizenversterker. Klein in vermogen, maar altijd met liefde behandeld!

https://link.marktplaats.nl/m1504570574

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.570
  • Liever een Adam!
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5495 Gepost op: 18 januari 2020, 23:26:42 »
Prachtige buizenversterker. Klein in vermogen, maar altijd met liefde behandeld!

https://link.marktplaats.nl/m1504570574
Maar die verkoper hè...






 ;D
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5496 Gepost op: 19 januari 2020, 00:54:10 »
Ik heb het over zelf doen of laten doen. Regel matig zijn zelfs de elko's nog goed na 40 jaar. En die kun je toch gewoon vervangen! Ik zie het probleem niet.
Het gaat niet om de elco's, maar om de vervanging van defecte luidsprekercomponenten die niet meer te leveren zijn !
dat snap ik ook wel, ik zeg toch dat ze nog te krijgen zijn(tweedehands) en bij defect zijn ze gewoon te repareren. Mijn Quantum uit '78 hebben beide een nieuwe diafragma gekregen en laten doen in Nederland. Dus zoals ik al zeg ik zie het probleem niet. Je wilde eigenlijk zelf nog de simal aanschaffen..

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5497 Gepost op: 19 januari 2020, 07:26:37 »
Ik heb het over zelf doen of laten doen. Regel matig zijn zelfs de elko's nog goed na 40 jaar. En die kun je toch gewoon vervangen! Ik zie het probleem niet.
Het gaat niet om de elco's, maar om de vervanging van defecte luidsprekercomponenten die niet meer te leveren zijn !
dat snap ik ook wel, ik zeg toch dat ze nog te krijgen zijn(tweedehands) en bij defect zijn ze gewoon te repareren. Mijn Quantum uit '78 hebben beide een nieuwe diafragma gekregen en laten doen in Nederland. Dus zoals ik al zeg ik zie het probleem niet. Je wilde eigenlijk zelf nog de simal aanschaffen..
En....de Infinity Infinitesimal 0.1 heb ik laten staan om voornoemde redenen !  ;D Ik heb de indruk dat de onlangs door mij aangeschafte Elac 310 CE zeker niet onder doet voor de Infinitesimal.
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2020, 08:27:20 door Audiofreak »

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5498 Gepost op: 19 januari 2020, 10:31:13 »
Snap ik ook, de simal zijn meer voor surround bedoeld. Zelfs knap dat de simal dan niet onderdoen voor de Elac. En dat voor 40 jaar oude speakertjes, dus de "vooruitgang" in speakers is er eigenlijk niet.
Komt ook nog eens bij dat de latere emits nog beter waren. Ook het laag werd nóg beter door de Injected molded Graphite (Carbon/koolstof).
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2020, 10:41:52 door Infinity »

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5499 Gepost op: 19 januari 2020, 10:56:45 »
Snap ik ook, de simal zijn meer voor surround bedoeld. Zelfs knap dat de simal dan niet onderdoen voor de Elac. En dat voor 40 jaar oude speakertjes, dus de "vooruitgang" in speakers is er eigenlijk niet.
Komt ook nog eens bij dat de latere emits nog beter waren. Ook het laag werd nóg beter door de Injected molded Graphite (Carbon/koolstof).
De Elac jet III tweeter heeft een betere weergave dan de emit van de infinitesimal 0.1 en het ontwerp van de jet tweeter is gebaseerd op het ontwerp van de air motion transformer. van Dr.Oscar Heil.

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5500 Gepost op: 19 januari 2020, 11:00:36 »
Dat weet ik. De emits vanaf ongeveer 1990 waren verbeterd. Ik ken die AMT tweeters en vindt de EMIT fijner, zal met smaak te maken hebben.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5501 Gepost op: 19 januari 2020, 11:11:11 »
Dat weet ik. De emits vanaf ongeveer 1990 waren verbeterd. Ik ken die AMT tweeters en vindt de EMIT fijner, zal met smaak te maken hebben.
Nee, dat heeft niet alleen met smaak te maken en de AMT is ook duurzamer gebouwd.

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5502 Gepost op: 19 januari 2020, 12:28:34 »
Daarom zijn er nog altijd emits uit de 70er jaren die nog gewoon werken. Ze zijn wel fragiel ja, maar zo is het ontwerp. Met smaak bedoel ik dat de AMT soms hard kan klinken.

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5503 Gepost op: 19 januari 2020, 12:48:57 »
Deze 2e push / pull-ontwerp emits hebben een groter dynamisch bereik dan de eerdere. Ze gaan 12 db harder met een vloeiendere respons en een bredere bandbreedte terwijl ze minder vervorming en kleuring hebben dan de originele emits. Het is niet voor niets dat Genesis nog altijd emits gebruikt terwijl ze ook AMT zouden kunnen gebruiken.
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2020, 13:16:01 door Infinity »

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5504 Gepost op: 19 januari 2020, 13:29:47 »
Deze 2e push / pull-ontwerp emits hebben een groter dynamisch bereik dan de eerdere. Ze gaan 12 db harder met een vloeiendere respons en een bredere bandbreedte terwijl ze minder vervorming en kleuring hebben dan de originele emits. Het is niet voor niets dat Genesis nog altijd emits gebruikt terwijl ze ook AMT zouden kunnen gebruiken.
De keuze voor de emit kan met zakelijke overwegingen te aken hebben (patent e.d.). Er worden door meerdere luidsprekerfabrikanten AMT tweeters in hun ontwerpen gebruikt en gebruikte AMT's zijn nog altijd gezocht door zelfbouwers.
Infinity heeft overigens mooie luidsprekers gemaakt en het is jammer dat het merk van de high-end markt is verdwenen.
Mijn Infinity Quantum 2 luidsprekers hadden de woofers van de QLS, de grootste luidspreker uit de Quantum serie.
Deze (watkins) woofers hadden een speciale coating en een dubbele spreekspoel.