Auteur Topic: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.  (gelezen 1286561 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5415 Gepost op: 24 december 2019, 08:50:02 »
En............................. Bram is terug.   :o


Marcel

Eindelijk weer leven in de tent ! Er moest wel een dergelijke reactie van deze of gene komen want zo'n McIntosh is natuurlijk erg duur voor wat het is, maar zo is het met zoveel dingen. Een Patek Philippe (horloge) gaat ook tot een miljoen en een Lange und Söhne kan tweedehands ook zo maar €158.000,00 kostten.
Ik zou zelf geen nieuwe McIntosh MC275 van rond de € 7.000,00 aanschaffen en een tweedehands zal er ook niet van komen, want ondanks het feit dat ik graag naar buizenversterkers kijk en ze qua looks schitterend vind, heb ik sinds 1968 al geen buizenbak meer gehad.

Maar om nou te stellen dat Philips boven alles verheven is en dat die apparatuur niet geserviced hoeft te worden gaat mij wel wat te ver, want ook de elco's in een Philips versterker zijn aan veroudering onderhevig !
« Laatst bewerkt op: 24 december 2019, 09:29:27 door Audiofreak »

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.804
  • Doet mij maar buisjes
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5416 Gepost op: 24 december 2019, 09:29:29 »
Idd Jan buizen is zo oldskool, wollig geluid en je zit maar naar vervormd geluid te luisteren.  Daag

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5417 Gepost op: 24 december 2019, 09:33:56 »
Idd Jan buizen is zo oldskool, wollig geluid en je zit maar naar vervormd geluid te luisteren.  Daag

Maar Paul............., wel een vervorming die als prettig wordt ervaren ! ;)  De laatste buizenversterker die ik beluisterd heb was een 300B op een paar Cabasse Galiotes in een perfecte akoestische omgeving en dat klonk bijzonder indrukwekkend. Toppie!

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5418 Gepost op: 24 december 2019, 09:43:02 »
Idd Jan buizen is zo oldskool, wollig geluid en je zit maar naar vervormd geluid te luisteren.  Daag
Ik geniet dagelijks van het wollige geluid, vooral in de winter erg fijn... een Chinees ding met buizen, gezellig hoor.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5419 Gepost op: 24 december 2019, 09:49:09 »
Idd Jan buizen is zo oldskool, wollig geluid en je zit maar naar vervormd geluid te luisteren.  Daag
Ik geniet dagelijks van het wollige geluid, vooral in de winter erg fijn... een Chinees ding met buizen, gezellig hoor.


Groeten, Ando.
Gezellig en het scheelt ook weer in de verwarmingskosten ! Er worden overigens hele leuke Chinese buizenversterkertjes aangeboden bij Aliexpress.
Hoe of e.e.a. kwalitatief in elkaar steekt is mij niet bekend ! Ik heb overigens ook gezien dat ze een clone van de Quad 405 aanbieden.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5420 Gepost op: 24 december 2019, 09:56:23 »
Quad heeft wel verrekte mooie en goede buizenversterkers gemaakt,b.v de Quad 2 monoblokken.
I love vintage.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5421 Gepost op: 24 december 2019, 09:58:23 »
Quad heeft wel verrekte mooie en goede buizenversterkers gemaakt,b.v de Quad 2 monoblokken.
Ik heb ze weleens op een foto gezien, maar ik heb ze nog nooit gehoord Peter !

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5422 Gepost op: 24 december 2019, 10:10:00 »
Ik heb ze ook nooit beluisterd maar gezien de andere versterkers die ze ooit maakten denk ik dat je mag zeggen dat de kwaliteit uitstekend is.
I love vintage.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5423 Gepost op: 24 december 2019, 10:17:40 »
Ik heb ze ook nooit beluisterd maar gezien de andere versterkers die ze ooit maakten denk ik dat je mag zeggen dat de kwaliteit uitstekend is.
Ik denk wel dat Quad ook in het verleden een aantal mooie producten  heeft gemaakt.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5424 Gepost op: 24 december 2019, 10:26:21 »
Ik speel nog steeds met de Dynavox hybride. Gewoon in NL gekocht destijds. Bevalt goed, doet het probleemloos en voelt zelfs solide aan.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5425 Gepost op: 24 december 2019, 10:34:00 »
Ik speel nog steeds met de Dynavox hybride. Gewoon in NL gekocht destijds. Bevalt goed, doet het probleemloos en voelt zelfs solide aan.

Groeten, Ando.
Er zijn vele hondjes die Fikkie heten Ando ! ;)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5426 Gepost op: 24 december 2019, 11:30:05 »
Ik heb ze ook nooit beluisterd maar gezien de andere versterkers die ze ooit maakten denk ik dat je mag zeggen dat de kwaliteit uitstekend is.
zeker als je weet dat de BBC deze versterkers in hun studios gebruikt. Zijn hele degelijke versterkers met een goed ontwerp. Wat Bram hier vergeet is dat McIntosh hele goede uitgangstransformatoren fabriceert. Dat is bij een buizenversterker heel belangrijk. Ook hebben ze bepaalde technieken ontworpen met daarop een patent: McIntosh Unity Winding scheme (zie http://lilienthalengineering.com/100-amplifiers-chapter-1/100-amplifiers-part-2-1945-54)  McIntosh versterkers hebben Woodstock versterkt...


En deze versterkers werden in meerdere studio's gebruikt

"Brian Wilson of The Beach Boys with McIntosh MC240 mastering Pet Sounds in 1966, one of the most iconic albums of all time. Wouldn't it be nice if we could all make such amazing music?"
Philips heeft natuurlijk ook veel apparatuur voor studio's geleverd, sterker nog ze hadden hun eigen opnamestudio's. Helaas is Philips met audio een andere weg ingeslagen dan een McIntosh. Zoek de verschillen  ;)



bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5427 Gepost op: 24 december 2019, 11:30:41 »
En............................. Bram is terug.   :o


Marcel

Eindelijk weer leven in de tent ! Er moest wel een dergelijke reactie van deze of gene komen want zo'n McIntosh is natuurlijk erg duur voor wat het is, maar zo is het met zoveel dingen. Een Patek Philippe (horloge) gaat ook tot een miljoen en een Lange und Söhne kan tweedehands ook zo maar €158.000,00 kostten.
Ik zou zelf geen nieuwe McIntosh MC275 van rond de € 7.000,00 aanschaffen en een tweedehands zal er ook niet van komen, want ondanks het feit dat ik graag naar buizenversterkers kijk en ze qua looks schitterend vind, heb ik sinds 1968 al geen buizenbak meer gehad.

Maar om nou te stellen dat Philips boven alles verheven is en dat die apparatuur niet geserviced hoeft te worden gaat mij wel wat te ver, want ook de elco's in een Philips versterker zijn aan veroudering onderhevig !

Als mij verzekerd word, van bram van binnen zijn de philipsen welhaast nieuw en dat door een monteur die dagelijks

dure versterkers repareert en dat aan de lopende band dan heb ik er wel vertrouwen in.En neen tis geen thomas,alhoewel

ik deze persoon hoog aansla kwa now how en wel specifiek op philipsgebied.

Ga ik een vergelijk aan met andere versterkers uit exact deze tijd,dus eind 70,dan kom ik terecht bij sony met zijn

roemrijke serie de TA 4650/5650/8650 en wel bestaan ze uberhaubt nog?want ze hadden geen mosfets aan boord maar

Fvets.Gaan die Fvets stuk dan ben je in de AAP gelogeerd want het onderdeel is niet verkrijgbaar.zelfs de B1 B2 horen

daar ook bij. Dat zijn dan de sony's uit die tijd.

Komen we bij harman kardon usa terecht uit datzelfde jr dan is het ook kommer en kwel.Waardevol forumlid Jan heeft of

had zelfs een voor en eindbak uit die tijd,en wat ie inmiddels aan reparatie's heeft uitgeven dat is zijn geheim hij geeft

daar geen info over wat ik erug flauw vind. :(

Dan komen we bij philips terecht,uit die tijd,bij reperateurs niet geliefd want er mankeert niets aan of je moet ze van 1 hoog

naar beneden smijten,hetzelfde bij tv'uit die tijd alleen de reperateurs uit die tijd  vertellen gewoon 1 waarheid,philips

kleuren tv's er is geen betere.En sony dan met hun veels te dure trinitrons? ze kunnen er wel van kotsen!

En let wel bram kent meer reperateurs uit die tijd dan jullie denken. :love:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5428 Gepost op: 24 december 2019, 11:39:51 »
Even weer on-toppic:
https://link.marktplaats.nl/m1491011433
Met Philips buizen in de voortrap  ;D

Voorzien van de mooie Philips Miniwatt GZ32 gelijkrichters (125 euro per stuk) en de Philips SQ E80F voorbuisjes.
Eindbuizen zijn de Gold Lion KT66.

Moet wel € 1.595,00 opbrengen

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5429 Gepost op: 24 december 2019, 12:08:04 »
Bram, ik zal het je nog één keer uitleggen. De Harman Kardon Citation 16a is destijds op mijn eigen verzoek opgewaardeerd met de beste componenten (bijv. Siemens Sikorel Long Life voedingselco's) die erop dat moment verkrijgbaar waren. De vriend die dat voor mij gedaan heeft, heeft alle componenten met zorg uitgezocht.
Dit alles had niet hoeven te gebeuren, want ook zonder deze ingreep had de Harman Kardon Çitation 16a ook nog wel gefunctioneerd. Misschien had er door de jaren heen eens een een onderdeeltje vervangen moeten worden, maar dat is op zich helemaal niet vreemd voor een versterker van een dergelijke leeftijd (1976)
Elco's verouderen nou éénmaal !
Han van het Hififorum heeft een Harman Kardon Citation 16a in zijn bezit waarmee hele grote publieke ruimtes van geluid zijn voorzien en er is nauwelijks of niets aan deze versterker vervangen.
De opwaardering die mijn Harman Kardon Citation 16a in 1990 heeft ondergaan had gewoon te maken met puur hobbyisme.

« Laatst bewerkt op: 24 december 2019, 12:42:06 door Audiofreak »