Auteur Topic: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.  (gelezen 1275610 keer)

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5085 Gepost op: 22 februari 2019, 20:13:07 »
Je wilt zeggen dat je bewust voor minder kiest?  Dat was me qua ontwerp al wel duidelijk.
ik kies niet  voor minder maar voor het zelfde voor minder centjes ;)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5086 Gepost op: 22 februari 2019, 20:17:25 »
Te duur of niet te duur, het is wel spul dat ook daadwerkelijk prestaties levert. Dat is nog wel eens anders dan het zogenaamde high-end spul dat vervormingscijfers laat zien waar spontaan je ogen van volspringen. Niet dat je er iets van hoort, daar niet van.

Groet,
Jacco
dus maakt het niet veel uit buiten kracht betreft  mochten bepaalde speakers dat nodig hebben. Kwaliteit is wel belangrijk maar daar zijn er wel meer van.
Zo is het (sommige speakers zijn dorstiger dan andere), uiteindelijk maakt het niet veel uit en is er voor iedere portemonnaie een oplossing. Een kwestie van smaak en vooral emotie.

En o ja: wat ik in Bryston ook wel kan waarderen, is hun transparantie mbt het delen van de schematuur en ontwerpconcepten. Dat vind ik ronduit top.

Groet,
Jacco

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5087 Gepost op: 22 februari 2019, 20:56:32 »
Dat doen er denk ik niet veel idd. Maar over het algemeen zijn de ontwerpen toch het zelfde denk ik als leek. Die ontwerpen van 20 30 40 jaar geleden zouden dan dus eigenlijk rotzooi zijn en zeer slecht ontworpen omdat je elke keer die zogenaamde verbeterde uitvoering uitkomt en dat al 60+ jaar lang. En op mijn gehoor is dat vaak niet het geval en presteren die ouwe meuk heel goed mits ze onderhoud hebben gehad.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5088 Gepost op: 22 februari 2019, 21:14:54 »
En op mijn gehoor is dat vaak niet het geval en presteren die ouwe meuk heel goed mits ze onderhoud hebben gehad.
Het gehoor van een mens is een vrij onbetrouwbaar meetinstrument... Dat wordt zo sterk beïnvloed door allerlei externe factoren.



Groeten, Ando.
Science is no democracy

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5089 Gepost op: 22 februari 2019, 21:18:22 »
Is een interessant topic op zichzelf, zou ik zo zeggen. Een beetje de geschiedenis van de audio eindversterker  ;D Eerst had je buizenontwerpen, zonder en daarna met overall feedback. Met allerlei interessante en verborgen design aspecten als men overall ging tegenkoppelen. En zo kan ik misschien nog wel een interessante ontwerpaspect inbrengen, een buizenversterker met overall feedback en afgestemde bandbreedte (complexe polen) in de loop gain. (die bestaat volgens mij nog niet) Wat overigens wel al bestond, was een Marantz vintage buizenbak met overall feedback die niet onderdoet voor welke huidige versterker van nu dan ook. Klankmatig dan.

Enfin, toen kwamen de torren-bakken. Die kun je eigenlijk niet zonder feedback gebruiken. Of ja, toch wel: grote mosfet bakken die best wat mochten vervormen. Lokaal wel feedback, maar overall niet. Is ook een tijd in de mode geweest. En kent nog steeds een grote schare aan trouwe fans. Nelson Pass schiet me zo even te binnen, maar er zijn er ongetwijfeld veul en veul meer.

Er was in die torren-beweging ook een voor mijn soort (techneut in hart en nieren) interessante richting: probeer de basis te perfectioneren en dan maakt de feedback het alleen maar nog mooier. Want het gebruike scenario was steevast: verschiltrap - Vbe multiplier - complentaire eindtrap. Dat leren ze tegenwoordig al op de kleuterschool. Er ontstond een beweging, vooral Japans meen ik, die min of meer verder ging kijken dan de gebaande varkenssporen. Met diamond, gevouwen diamonds en zelfs differentiele varianten kwam men op de proppen. Maar ook de eindtrappen bleven niet onaangeroerd: zo kwam Bryston met een soort van 4 kwadranten schakeling. Die overigens uitbreidbaar was. Enzovoorts enzovoorts. Toen gingen de vervormingscijfers drastisch omlaag en ging men echt goede versterkers bouwen. Okay, met matching en de juiste zorg, maar goed. Mooi stukje engineering.

En wie weet wat er nu allemaal gebruikt wordt om brain smashing lage THD getallen te krijgen. Ja, bv een hogere orde klasse D die veel feedback/shaping gebruikt.

Kun je dit allemaal horen? Nee, ik ben ervan overtuigd van niet. Daarmee ook gezegd hebbend dat ouwe versterkers prima voldoen. Laat ik daar geen enkele twijfel over bestaan! Ik vind de techniek alleen machtig mooi. Of dat nu een triode, een tetrode, een pentode, een bipolaire of een junctie transistor is. Of een mosfet transistor, ook prima. Het is mij om het even.

Groet,
Jacco

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5090 Gepost op: 22 februari 2019, 21:28:35 »
Amen


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5091 Gepost op: 22 februari 2019, 22:43:42 »
Veel te duur knul ook gezien de leeftijd.
En het was maar een vraag!
Wat is het extra plezier dan vergeleken met een minder dure versterker?
De beleving..
de beleving omdat het meer centen heeft gekost?
Nee, het kan het merk zijn, de kwaliteit, de bouw, zijn prestaties, zijn uitstraling, enz.

Ik had het ook wel met een goedkopere versterker kunnen doen, maar ik was helemaal wild van het hybride ontwerp van Vincent, wetende dat er 2 buisjes in staan te gloeien maakt het voor mij een persoonlijke belevenis..

Belevenis
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5092 Gepost op: 23 februari 2019, 07:48:16 »
Je wilt zeggen dat je bewust voor minder kiest?  Dat was me qua ontwerp al wel duidelijk.
ik kies niet  voor minder maar voor het zelfde voor minder centjes ;)

Even niet meelezen johndv.   ;)

Dat is iets wat jij je natuurlijk voor kunt houden maar qua ontwerp is dat hybride gedoe natuurlijk puur inspelen op de emotie, dat je technisch gezien niets brengt en waar je veel teveel voor betaalt.  Daarnaast merkte een elektrotechnicus al eens eerder op toen ik 'm aan een vragenvuur onderwierp, dat ze beter hun best hadden kunnen doen bij het ontwerp zodat de specs gewoon up to date zouden zijn.  Dan hebben we het nog niet over de brakke aansluitingen die erop zitten, slechte gelijkloop potmeter, het slechte plaatwerk dat hier en daar nog wel eens gaapt en de slechte vertegenwoordiging.

Het enige dat ze ooit goed gedaan hebben  is de keuze van het front van een van hun versterkers.  Mooi en goed gekopieerd.



Tot zover mijn oordeel en daar mag u het mee doen.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5093 Gepost op: 23 februari 2019, 08:17:17 »
Even wel meelezen Johndv  ;)

Gelukkig valt beleving niet te vangen in kille harde feiten.

Ik mis Bram's input wel een beetje, hij had dat informatieve stuk van Dekkersj vast nog meerwaarde kunnen geven
met wat aanvullende informatie.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5094 Gepost op: 23 februari 2019, 11:29:26 »
Je wilt zeggen dat je bewust voor minder kiest?  Dat was me qua ontwerp al wel duidelijk.
ik kies niet  voor minder maar voor het zelfde voor minder centjes ;)

Even niet meelezen johndv.   ;)

Dat is iets wat jij je natuurlijk voor kunt houden maar qua ontwerp is dat hybride gedoe natuurlijk puur inspelen op de emotie, dat je technisch gezien niets brengt en waar je veel teveel voor betaalt.  Daarnaast merkte een elektrotechnicus al eens eerder op toen ik 'm aan een vragenvuur onderwierp, dat ze beter hun best hadden kunnen doen bij het ontwerp zodat de specs gewoon up to date zouden zijn.  Dan hebben we het nog niet over de brakke aansluitingen die erop zitten, slechte gelijkloop potmeter, het slechte plaatwerk dat hier en daar nog wel eens gaapt en de slechte vertegenwoordiging.

Het enige dat ze ooit goed gedaan hebben  is de keuze van het front van een van hun versterkers.  Mooi en goed gekopieerd.



Tot zover mijn oordeel en daar mag u het mee doen.
ik gebruik momenteel helemaal geen hybride, heb het daar helemaal niet over gehad. In die van mij zit kwaliteit Nichicon elko's en wima, de aansluitingen zijn gewoon top. De bouwkwaliteit is ook gewoon goed en met een gewicht van 30 kilo per blok kun je niet zeggen dat het plaatwerk slecht is. Maar ook de sp331 met twee buisjes is een echt goede versterker of die buisjes een meerwaarde hebben of niet. Overigens leuk voorbeeldje van de ML die lijkt idd op de sp331 de éérste Vincent de D-150 die was al goed met Rubycon elko's, maar de opvolgers waren nog beter met meer kwaliteit onderdelen ;)
Als de specs zouden achterblijven terwijl er gezegd is dat je dat niet kunt horen wat doet het er dan toe?
« Laatst bewerkt op: 23 februari 2019, 12:02:25 door Infinity »

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5095 Gepost op: 23 februari 2019, 11:31:35 »
Top High End Class A Vincent SP-991Plus Mono eindversterkers
€ 1.950,00
http://link.marktplaats.nl/m1378132949?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Wel te duur, gemiddeld heb je ze voor 1300 ongeveer.

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5096 Gepost op: 23 februari 2019, 11:58:15 »

Ziet er niet verkeerd uit zou ik zeggen.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5097 Gepost op: 23 februari 2019, 12:53:40 »
Je wilt zeggen dat je bewust voor minder kiest?  Dat was me qua ontwerp al wel duidelijk.
ik kies niet  voor minder maar voor het zelfde voor minder centjes ;)

Even niet meelezen johndv.   ;)

Dat is iets wat jij je natuurlijk voor kunt houden maar qua ontwerp is dat hybride gedoe natuurlijk puur inspelen op de emotie, dat je technisch gezien niets brengt en waar je veel teveel voor betaalt.  Daarnaast merkte een elektrotechnicus al eens eerder op toen ik 'm aan een vragenvuur onderwierp, dat ze beter hun best hadden kunnen doen bij het ontwerp zodat de specs gewoon up to date zouden zijn.  Dan hebben we het nog niet over de brakke aansluitingen die erop zitten, slechte gelijkloop potmeter, het slechte plaatwerk dat hier en daar nog wel eens gaapt en de slechte vertegenwoordiging.

Het enige dat ze ooit goed gedaan hebben  is de keuze van het front van een van hun versterkers.  Mooi en goed gekopieerd.



Tot zover mijn oordeel en daar mag u het mee doen.
Ik heb dus wel meegelezen hè, na zoveel jaar.... :'(
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5098 Gepost op: 23 februari 2019, 12:58:45 »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5099 Gepost op: 23 februari 2019, 13:07:16 »
Ik krijg spontaan een déjà vu bij het aanschouwen van de SP-991 Vincents advertentie.
Ik zal jullie de chemische reactie besparen wat ik krijg bij het zien van een prijs van €1950... ;)
Een gemiddelde prijs rond de €1300 is mijn inziens een reële.

Top High End Class A Vincent SP-991Plus Mono eindversterkers € 1.950,00
http://link.marktplaats.nl/m1378132949?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Wel te duur, gemiddeld heb je ze voor 1300 ongeveer.