Auteur Topic: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.  (gelezen 1275537 keer)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #4035 Gepost op: 09 december 2017, 15:15:37 »
Gelukkig trekt Jaccootje het zich niet aan, hij heeft wel betere dingen te doen. Het wordt wel ergens opgeslagen  ;)

Groet,
Jacco

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #4036 Gepost op: 09 december 2017, 15:49:13 »
Ja, dat kan inderdaad storend overkomen, die met daadwerkelijke argumenten onderbouwde bijdragen van Bloom en anderen.   Iemand als Jacco, die apparatuur van A tot Z kan doorgronden, zelf kan ontwerpen en bouwen, die krijgt van jou het hoogst haalbare teken wat in de buurt komt van waardering en wat neerkomt op:" Jacco is een doorbijtertje, mogelijk krijgt hij dat buizenapparaat wel weer aan de praat". 
Een kritische benadering kan nooit kwaad maar om die benadering louter op grond van subjectieve persoonlijke ervaring en de artikelen van Whatshifi te doen plaatsvinden is naar mijn smaak wat aan de kortzichtige kant.

Geef die bijdrage over Jacco waar ik dat schreef even door Betweeter kan het niet vinden :think:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #4037 Gepost op: 09 december 2017, 16:14:22 »
Een kamer te klein voor subwoofers? gelul, ik wil je in je toilet wel eens opsluiten met een sub dan mag je concluderen of er sprake is van laag of niet, desnoods vraag je of Whatshifi er een meting van wil maken.
Meerdere subwoofers niet nuttig? gelul, juist één sub of een stereopaar luidsprekers kunnen staande golfproblemen geven in de richting van de luister-as. Iets waar je met meerdere subs in elk geval de staande grondtoon mee voorkomt.
Je kunt je hele leven wel kapitalen hebben uitgegeven hebben aan audio van de bovenste plank, wanneer je je niet verdiept in de fysica erachter dan kom je alleen maar tot gelul....... ook van de bovenste plank.

Velodyne heeft daar nog wel wat leuks, op hun website, over geschreven. Ook een heel simpel plaatje met al hun subs en afmetingen enzo.  ;D ;D

Gr. Hans

Ik vind velodyne's websites gewoon kul en reclame en dat doen toch alle fabrikanten ik bedoel maar wie niet?



Euhhh....je gebruikte tijdens de discussie over subs, van een tijdje terug, zelf de website van Velodyne om je punt te maken. Dat je niet zo goed begreep wat Velodyne schrijft over het gebruik van subs en wanneer welke te kunnen gebruiken in samenhang met de grote van de kamer ligt uiteraard, in jouw wereld, aan Velodyne.

Dat doet verder niets af aan hetgeen Velodyne schrijft maar....en daar zijn we weer: Je eigenste ingenomenheid en onkunde als het gaat om de onderbouwing. Is geen probleem...maar je blijft je stoten aan dezelfde steen. Wederom geen probleem alleen resulteert dit in dat kulposten maar niet stoppen.

Heb je mijn topic nog doorgelezen ? En dan met name als het gaat om je verwijt dat jij niet op de hoogte kon zijn van dat ik geen subs meer had en dit aan mijn niet posten hierover wijt ?

Gr. Hans

Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #4038 Gepost op: 09 december 2017, 16:26:32 »
Waarschijnlijk zitten jullie 1ste of 2e kerstdag bij elkaar, genoeg om bij te praten. :evil:

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.914
    • ARJANKU.IT service
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #4039 Gepost op: 09 december 2017, 16:31:45 »
Ja, dat kan inderdaad storend overkomen, die met daadwerkelijke argumenten onderbouwde bijdragen van Bloom en anderen.   Iemand als Jacco, die apparatuur van A tot Z kan doorgronden, zelf kan ontwerpen en bouwen, die krijgt van jou het hoogst haalbare teken wat in de buurt komt van waardering en wat neerkomt op:" Jacco is een doorbijtertje, mogelijk krijgt hij dat buizenapparaat wel weer aan de praat". 
Een kritische benadering kan nooit kwaad maar om die benadering louter op grond van subjectieve persoonlijke ervaring en de artikelen van Whatshifi te doen plaatsvinden is naar mijn smaak wat aan de kortzichtige kant.

Geef die bijdrage over Jacco waar ik dat schreef even door Betweeter kan het niet vinden :think:

Kijk, en wanneer iemand vraagt om iets wat ergens geschreven zou zijn kun je weken wachten met het geven van het antwoord, je kunt het ook dezelfde dag nog laten weten:
hier staat iets wat ik niet anders kan lezen  als zou Jacco de zaak alleen geklaard krijgen omdat hij een doorbijtertje is en niet omdat hij uitermate veel kennis van zaken heeft want daarop heeft Bram het alleenvertoningsrecht ;)
An inability to grasp science is no argument against it....

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #4040 Gepost op: 09 december 2017, 16:34:31 »
Dat komt Hans dat jij zo druk bent om mij uit te schelden,en dan kan het zijn dat ik dat niet lees omdat ik dan ook de pest

erin krijg,dan is die bewuste post meer een rode lap,maar ik ga dat nog wel inhalen.

Wat velodyne betreft ben ik daar uitgebreid op ingegaan ik heb er zelfs ook te grote speakers erbij betrokken.

Dus nogmaals Subs in kleine rooms word niks, te grote speakers zelfde lakens en pak.

Nattuurlijk was ik in het begin vrolijk want je denkt je heel wat uit,maar nadien slaat de nuchterheid toe dus opgehoepelt

En verkocht  zo is dat :)
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #4041 Gepost op: 09 december 2017, 16:39:27 »

Neen mijneer verdraait de zaak bewust en dat weet je donders goed want dat woord mogelijk komt daar niet in voor

en dat doe jij bewust om de zaak op te hetzen :braak:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #4042 Gepost op: 09 december 2017, 16:40:24 »
Waarschijnlijk zitten jullie 1ste of 2e kerstdag bij elkaar, genoeg om bij te praten. :evil:

Eerste gaan we wokken...als Bram dat lekker vindt.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #4043 Gepost op: 09 december 2017, 16:43:17 »
Dat komt Hans dat jij zo druk bent om mij uit te schelden,en dan kan het zijn dat ik dat niet lees omdat ik dan ook de pest

erin krijg,dan is die bewuste post meer een rode lap,maar ik ga dat nog wel inhalen.

Oke....dan is het dus de beweging dat je mij de schuld geeft van het niet opschrijven. Terwijl je niet eens weet of dat wel/niet zo is. Oke...tsja....dus. Ik hoor het wel.

En subs in een kleine kamer gaan prima....dat jij het niet goed vind klinken kan natuurlijk. Maar het verandert niets aan het gegeven dat het prima kan.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #4044 Gepost op: 09 december 2017, 16:43:57 »
Sorry dit begint nu echt op de lach of ik schiet show te lijken.



bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #4045 Gepost op: 09 december 2017, 16:47:01 »
Dat komt Hans dat jij zo druk bent om mij uit te schelden,en dan kan het zijn dat ik dat niet lees omdat ik dan ook de pest

erin krijg,dan is die bewuste post meer een rode lap,maar ik ga dat nog wel inhalen.

Oke....dan is het dus de beweging dat je mij de schuld geeft van het niet opschrijven. Terwijl je niet eens weet of dat wel/niet zo is. Oke...tsja....dus. Ik hoor het wel.

En subs in een kleine kamer gaan prima....dat jij het niet goed vind klinken kan natuurlijk. Maar het verandert niets aan het gegeven dat het prima kan.

Gr. Hans

Zo zo en waarom zijn ze dan niet meer aanwezig :think:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #4046 Gepost op: 09 december 2017, 16:59:37 »
Moet je mijn topic lezen... ;D

Bram...de Dutch&Dutch speakers moesten betaald worden. Dat is 1. Het 2e is dat ik met de dsp in de ARC de boel redelijk goed kan krijgen, dus 4 subs niet meer nodig zijn. Daarnaast meende ik dat ik qua hoeveelheid laag aan de Duch&Dutch voldoende zou hebben. Over het algemeen is dat ook zo want ik draai ook veel muziek waarin er onder de 45Hz weinig tot niets gebeurt.

Toch...begon het te knagen. Met name bij rock en elektronische muziek miste ik laag en output. Dus toch maar weer 2 subs gekocht. Deze worden ook meegenomen in de meting door middel van de ARC.

Stiekem zou ik er wel weer 4 willen hebben. Niet omdat het dan extreem laag gaat (bij 30Hz houdt het hier op)...maar gewoon omdat er een mooie stevige laag aan laag ligt. Flakkees weet wel wat ik bedoel.

Maar 4 ga ik niet meer doen.....zeg ik nu.

Over onze wijze van post wisselen. Ik wel best normaal doen. Enige wat ik aan jou vraag is om wanneer een ander iets aandraagt hier fatsoenlijk op te reageren en niet weg te wuiven met dat jij het allemaal weet en de ander poep lijkt te praten. Wanneer je blijft posten zoals je de afgelopen dagen weer aan de gang bent...tsja....dan voel ik me ook niet geroepen me in te houden.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #4047 Gepost op: 09 december 2017, 17:14:01 »

Heel duidelijk Hans,Dat is nu precies wat ik dan gemist heb door postings niet goed te lezen dat is mijn schuld

dan.Bied mijn exuus aan voor mijn berichten over jou omdat ik nog niet zo handig ben in het terugzoeken van postings

in het verleden.Daar komt nu langzaam verandering in,dus voor ik wat ga beweren zoek ik eerst of het wel de waarheid is. :o
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

dekker_525

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 65
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #4048 Gepost op: 09 december 2017, 17:17:37 »

Heel duidelijk Hans,Dat is nu precies wat ik dan gemist heb door postings niet goed te lezen dat is mijn schuld

dan.Bied mijn exuus aan voor mijn berichten over jou omdat ik nog niet zo handig ben in het terugzoeken van postings

in het verleden.Daar komt nu langzaam verandering in,dus voor ik wat ga beweren zoek ik eerst of het wel de waarheid is. :o
Good posting 🖒

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #4049 Gepost op: 09 december 2017, 17:37:26 »
@Bram....prima...je kan ook gewoon iets vragen. Er is altijd wel iemand die iets weet.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software