Auteur Topic: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.  (gelezen 1286538 keer)

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.921
    • ARJANKU.IT service
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3795 Gepost op: 18 november 2017, 09:50:52 »
Vakmannen die kunnen repareren heb je niet meer volgens Bram, die zitten volgens hem gefrustreerd op audiofora te trollen tegen  Tukkerse audio-orakels.
An inability to grasp science is no argument against it....

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3796 Gepost op: 18 november 2017, 09:59:04 »
Klopt en als de set goed speelt en de nieuwe eigenaar is tevreden dan is het een koopje, want dan ben je het bedrag al snel vergeten.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.572
  • Liever een Adam!
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3797 Gepost op: 18 november 2017, 10:03:21 »

Een vreselijk ding is het..



 ;D

Helemaal juist.  Het blijft je achtervolgen als een plaag.
Als een teek zit het in me.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.572
  • Liever een Adam!
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3798 Gepost op: 18 november 2017, 10:35:55 »
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3799 Gepost op: 18 november 2017, 10:54:28 »
De wijzen kwamen uit het oosten dat weet je toch Jan?
Daar heb ik zo langzamerhand toch wel serieuze bedenkingen bij Paul !!!

Uitzonderingen bevestigen de regel.
En soms zijn die uitzonderingen best vermakelijk.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3800 Gepost op: 18 november 2017, 13:16:36 »
Hierbij nog even een wat fraaiere foto van de Cabasse Caravelle luidsprekers. De Caravelle luidsprekers en de bijbehorende eindversterker/compensatoren waren destijds peperduur en de € 895,00 die op Marktplaats gevraagd wordt is slechts een vraagprijs. Als je daar als koper nog wat van af weet te praten heb je een "high-end set" voor weinig geld.




bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3801 Gepost op: 18 november 2017, 13:26:45 »
Een interessante aanbieding die maar zelden langs komt. En...........ja, goede audio is duur, alhoewel de vraagprijs voor deze combinatie erg meevalt.

Cabasse Caravelle luidsprekers met eindversterkers/compensatoren. De Cabasse Caravelle weergevers waren de grootste luidsprekers in het rijtje.
Cabasse Galiote, Cabasse Corvette en Cabasse Caravelle.

https://link.marktplaats.nl/m1225898931
 


500 euro dan is ie dik betaald ook gezien dat er een versterker kaduk is.dussss.....

                                                 
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/cabasse-caravelle-m2-lautsprecher/747656574-172-222
Dat is weer eens een snelle conclusie Bram ! De prijs wordt bepaald door het bedrag wat een liefhebber er voor betaald en dat is niet altijd even inzichtelijk. De minder goed functionerende versterker kan gewoon door een vakman gerepareerd worden. Als ik op de aan bieding zou ingaan, liet ik sowieso beide versterkers nakijken.
Op zich is het een hele aantrekkelijke set voor Cabasse liefhebbers.

Daar heb je het al, het repareren van de versterkers,dat tellen we er gewoon bij hoeveel dacht u?

Dan zegt de reparatieman dat ligt eraan wat wilt u?

Gezien de boxen niet klein zijn heb je een groot probleem, kwa uiterlijk  wekt dat bij de vrouwtjes veel weerstand op.

Daarom zijn er weinig kopers te vinden voor deze klasse box en vandaar mijn inschatting. :police:
« Laatst bewerkt op: 18 november 2017, 13:32:56 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.572
  • Liever een Adam!
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3802 Gepost op: 18 november 2017, 13:55:54 »
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3803 Gepost op: 18 november 2017, 14:09:47 »
Een interessante aanbieding die maar zelden langs komt. En...........ja, goede audio is duur, alhoewel de vraagprijs voor deze combinatie erg meevalt.

Cabasse Caravelle luidsprekers met eindversterkers/compensatoren. De Cabasse Caravelle weergevers waren de grootste luidsprekers in het rijtje.
Cabasse Galiote, Cabasse Corvette en Cabasse Caravelle.

https://link.marktplaats.nl/m1225898931
 


500 euro dan is ie dik betaald ook gezien dat er een versterker kaduk is.dussss.....

                                                 
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/cabasse-caravelle-m2-lautsprecher/747656574-172-222
Dat is weer eens een snelle conclusie Bram ! De prijs wordt bepaald door het bedrag wat een liefhebber er voor betaald en dat is niet altijd even inzichtelijk. De minder goed functionerende versterker kan gewoon door een vakman gerepareerd worden. Als ik op de aan bieding zou ingaan, liet ik sowieso beide versterkers nakijken.
Op zich is het een hele aantrekkelijke set voor Cabasse liefhebbers.

Daar heb je het al, het repareren van de versterkers,dat tellen we er gewoon bij hoeveel dacht u?

Dan zegt de reparatieman dat ligt eraan wat wilt u?

Gezien de boxen niet klein zijn heb je een groot probleem, kwa uiterlijk  wekt dat bij de vrouwtjes veel weerstand op.

Daarom zijn er weinig kopers te vinden voor deze klasse box en vandaar mijn inschatting. :police:
Bram, nog één keer en dan houd ik er over op. Voor een liefhebber zijn de door jou genoemde argumenten totaal niet belangrijk en als je de juiste connecties hebt, dan is het nakijken van de versterkers ook geen enkel probleem.
Je koopt een prachtig systeem als je deze combinatie aanschaft ! (alle onderdelen zijn overigens nog leverbaar en er zat een levenslange garantie voor de eerste eigenaar op deze luidsprekers en zo'n garantie geven ze toch echt niet af als het om één of ander gammel systeem gaat).
« Laatst bewerkt op: 18 november 2017, 14:24:10 door Audiofreak »

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3804 Gepost op: 18 november 2017, 16:04:48 »
De wijzen kwamen uit het oosten dat weet je toch Jan?
Daar heb ik zo langzamerhand toch wel serieuze bedenkingen bij Paul !!!

Uitzonderingen bevestigen de regel.
En soms zijn die uitzonderingen best vermakelijk.

De wijzen kwamen uit het oosten. En aangezien we op een bolvormige ronde planeet wonen oftewel...
Des te verder je naar het oosten afreist...  ;) 

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3805 Gepost op: 18 november 2017, 23:36:41 »
Hierbij nog even een wat fraaiere foto van de Cabasse Caravelle luidsprekers. De Caravelle luidsprekers en de bijbehorende eindversterker/compensatoren waren destijds peperduur en de € 895,00 die op Marktplaats gevraagd wordt is slechts een vraagprijs. Als je daar als koper nog wat van af weet te praten heb je een "high-end set" voor weinig geld.
Moeten deze op een standaard staan of staan ze gewoon op de grond? Ziet er toch wel erg mooi uit...
Science is no democracy

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3806 Gepost op: 19 november 2017, 00:45:41 »
Hierbij nog even een wat fraaiere foto van de Cabasse Caravelle luidsprekers. De Caravelle luidsprekers en de bijbehorende eindversterker/compensatoren waren destijds peperduur en de € 895,00 die op Marktplaats gevraagd wordt is slechts een vraagprijs. Als je daar als koper nog wat van af weet te praten heb je een "high-end set" voor weinig geld.
Moeten deze op een standaard staan of staan ze gewoon op de grond? Ziet er toch wel erg mooi uit...
De Caravelle luidsprekers staan op een soort standaard een eindje van de grond af en de eindversterkers/compensators zijn in de standaard opgenomen en ziten voor het oog onder de luidsprekers bevestigd. De afbeelding hieronder geeft ongeveer weer hoe e.e.a. is geconstrueerd. De speakers staan in dit geval op de kop om de constructie te verduidelijken en op de tweede foto is de plaatsing van de eindversterker/compensator AM330 vanaf de achterzijde van de Caravelle te zien. De derde foto laat de bevestiging van de eindversterker/compensator AM330 vanaf de voorzijde zien.
« Laatst bewerkt op: 19 november 2017, 00:58:48 door Audiofreak »

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3807 Gepost op: 19 november 2017, 08:33:04 »

Jan kun jij nog bevestigen of het rubberranden zijn oftewel foam,ik kom er maar niet achter :think:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3808 Gepost op: 19 november 2017, 08:45:35 »

Jan kun jij nog bevestigen of het rubberranden zijn oftewel foam,ik kom er maar niet achter :think:
Bram het zijn in ieder geval geen foamranden, maar het zijn ook geen rubberen randen. Het zijn randen die in principe niet vergaan (levenslange garantie) En JBL heeft in enkele gevallen ook een procedure waarbij de randen nooit vergaan. Mijn ex JBL4312A Monitoren hadden bijvoorbeeld zo'n rand. Bij JBL leek het wel op een teerachtige substantie, maar bij de Cabasse luidsprekers in kwestie is het  gewoon een rand van droog materiaal (composiet ?). De randen van mijn vier Cabasse Galiotes zien er nog steeds als nieuw uit. Het ene paar stamt uit 1984 (grijze rolrand) en de nieuwere
Cabasse Galiotes M2 komen uit 1991 (zwarte rolrand). Het is moeilijk om te duiden om welk materiaal het gaat, maar ik zal mijn Frans eens opfrissen en op het Cabasse forum gaan snuffelen.

« Laatst bewerkt op: 19 november 2017, 09:05:04 door Audiofreak »

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3809 Gepost op: 19 november 2017, 18:52:20 »