Auteur Topic: Zaterdag 21 mei 2016: Hififreaks Voorjaarsbijeenkomst.  (gelezen 54993 keer)

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Zaterdag 21 mei 2016: Hififreaks Voorjaarsbijeenkomst.
« Reactie #210 Gepost op: 01 juni 2016, 21:48:47 »
Ik vind het altijd een beetje jammer dat, welke luistersessie er ook gehouden wordt, altijd een soort van uitvlucht gevonden wordt om
in ieder geval de ruimte een beetje de schuld te geven.

In de grote ruimte in Trefpunt was de ruimte soms als groot ervaren, afgaande op de reacties naderhand.

Je zal het moeten met de ruimte die de organisatie heeft kunnen regelen, voor een, tot op heden, alleszins acceptabel bedrag en
bovendien qua reistijd centraal gelegen, iets wat ieder van ons toch zou moeten aanspreken.. zou je zeggen.. :)

Natuurlijk blijven opties open lijkt mij..
In dit geval is de ruimte de schuldige. Ik ken mensen die in die ruimte zingen en die zijn ook bepaald te spreken over de akoestiek ! Dit is overigens geen aanval op de organisatie, want die heeft de beste bedoelingen en de organisatie doet er alles aan om een meeting te laten slagen
Hangt er vanaf welk niveau het koor zich bevind. Bij uitvoeringen en zeker bij opnames zal de dirigent zijn koor afstemmen op de ruimte/kerk
en op het orgel/orkest, over en weer.

Een Shantykoor zal het worst zijn, als het maar hard gaat. ;D
ADAM    Bryston     DENON

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Zaterdag 21 mei 2016: Hififreaks Voorjaarsbijeenkomst.
« Reactie #211 Gepost op: 01 juni 2016, 21:50:09 »
Het ging over akoestiek en daar reageerde ik op. Uitvluchten, geen waardering voor de organisatie, niet aan spreken etc is voor mij allemaal niet aan de orde.

Gr Hans
Juist, en die maakt onderdeel uit van het geheel in een beleving van een bijeenkomst van A tot Z want alles wordt meegenomen in de commentaren
naderhand, positief of negatief.

Geen idee wat je punt nu eigenlijk is. Maar laat ik volstaan met de opmerking dat de keren dat ik geweest ben het altijd erg gezellig heb gevonden. Ga sowieso voor de gezelligheid en niet voor de muziek of set.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Zaterdag 21 mei 2016: Hififreaks Voorjaarsbijeenkomst.
« Reactie #212 Gepost op: 01 juni 2016, 22:02:04 »
Het ging over akoestiek en daar reageerde ik op. Uitvluchten, geen waardering voor de organisatie, niet aan spreken etc is voor mij allemaal niet aan de orde.

Gr Hans
Juist, en die maakt onderdeel uit van het geheel in een beleving van een bijeenkomst van A tot Z want alles wordt meegenomen in de commentaren
naderhand, positief of negatief.

Geen idee wat je punt nu eigenlijk is. Maar laat ik volstaan met de opmerking dat de keren dat ik geweest ben het altijd erg gezellig heb gevonden. Ga sowieso voor de gezelligheid en niet voor de muziek of set.

Gr Hans
Ook ik ga in 1e instantievoor de gezelligheid, maar ik vind het jammer als apparatuur niet goed uit de verf komt door akoestische onvolkomenheden van de ruimte waarin zij wordt gedemonstreerd.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Zaterdag 21 mei 2016: Hififreaks Voorjaarsbijeenkomst.
« Reactie #213 Gepost op: 01 juni 2016, 22:03:55 »
Ligt een beetje aan de aard van de meeting. Maar goed het is zoals het is.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Zaterdag 21 mei 2016: Hififreaks Voorjaarsbijeenkomst.
« Reactie #214 Gepost op: 01 juni 2016, 23:05:27 »
Ligt een beetje aan de aard van de meeting. Maar goed het is zoals het is.

Gr Hans
Tja, zo is dat en ik maak er ook geen halszaak van, maar de aard van de meeting is meestal op weergave gestoeld en het is prettig om die op een zo realistisch mogelijke wijze te ervaren !

Cyrus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 939
  • Alles draait om de eenvoud!
Re: Zaterdag 21 mei 2016: Hififreaks Voorjaarsbijeenkomst.
« Reactie #215 Gepost op: 02 juni 2016, 10:04:47 »
Dorpshuis De Linde in Meerkerk. Langs alle kanten goed bereikbaar, zelfs met het OV. Wij (Nikon Club Nederland) houden er regelmatig vergaderingen en andere evenementen.

Nogmaals even onder de aandacht brengen, tussen het geneuzel door... Goed centraal gelegen ook, ik schat in dat dit vanuit 75% van Nederland binnen een uur aan te rijden is.
Groeten,
Edwin

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Zaterdag 21 mei 2016: Hififreaks Voorjaarsbijeenkomst.
« Reactie #216 Gepost op: 02 juni 2016, 10:20:13 »
 wtf

Snap het probleem niet, ik rij alle kanten uit zelfs van Rotterdam naar Hoogeveen voor een middag bij Richard en voor sommige is 5 km al te veel.

Maar zal wel aan mijn denkwijze liggen, dan kunnen we maar beter niks meer organiseren.  ::)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Zaterdag 21 mei 2016: Hififreaks Voorjaarsbijeenkomst.
« Reactie #217 Gepost op: 02 juni 2016, 10:27:09 »
wtf

Snap het probleem niet, ik rij alle kanten uit zelfs van Rotterdam naar Hoogeveen voor een middag bij Richard en voor sommige is 5 km al te veel.

Maar zal wel aan mijn denkwijze liggen, dan kunnen we maar beter niks meer organiseren.  ::)

En je kunt het zittend doen.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Zaterdag 21 mei 2016: Hififreaks Voorjaarsbijeenkomst.
« Reactie #218 Gepost op: 02 juni 2016, 11:46:46 »
wtf

Snap het probleem niet, ik rij alle kanten uit zelfs van Rotterdam naar Hoogeveen voor een middag bij Richard en voor sommige is 5 km al te veel.

Maar zal wel aan mijn denkwijze liggen, dan kunnen we maar beter niks meer organiseren.  ::)
Dit is ook niet als probleem naar voren gekomen, ik vind het ver rijden en kom daarom niet, maar om het nu als probleem te bestempelen Paul, nee.  ;)
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Zaterdag 21 mei 2016: Hififreaks Voorjaarsbijeenkomst.
« Reactie #219 Gepost op: 02 juni 2016, 22:44:33 »
Ach, ik neem ook iedere keer weer de moeite om de auto te pakken.   :o


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Zaterdag 21 mei 2016: Hififreaks Voorjaarsbijeenkomst.
« Reactie #220 Gepost op: 02 juni 2016, 22:57:40 »
Ach, ik neem ook iedere keer weer de moeite om de auto te pakken.   :o
Good Posting

Neem niet altijd deel aan alle activiteiten, maar goed laat de discussie maar volgend jaar 2017 en dan 2018 etc.  ;)


chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Zaterdag 21 mei 2016: Hififreaks Voorjaarsbijeenkomst.
« Reactie #221 Gepost op: 03 juni 2016, 08:16:36 »
Beetje rare wending in een leuk topic,

Je moet als je niet kan komen in ieder geval niet zeggen dat je het te ver vindt....want daar vind men wat van. Als je de akoestiek niet goed vind, moet je dat vooral niet zeggen want daar vind men wat van.

.....mensen zouden kunnen stoppen met zoeken hoeven ze ook niets te vinden.

Gr Hans

Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Zaterdag 21 mei 2016: Hififreaks Voorjaarsbijeenkomst.
« Reactie #222 Gepost op: 03 juni 2016, 09:13:19 »
Beetje rare wending in een leuk topic,

Je moet als je niet kan komen in ieder geval niet zeggen dat je het te ver vindt....want daar vind men wat van. Als je de akoestiek niet goed vind, moet je dat vooral niet zeggen want daar vind men wat van.

.....mensen zouden kunnen stoppen met zoeken hoeven ze ook niets te vinden.

Gr Hans
Ik hoop dat we hier toch wel mogen blijven zeggen wat we van iets vinden. Als dat op een fatsoenlijke manier gebeurd is er m.i. niets aan de hand !

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Zaterdag 21 mei 2016: Hififreaks Voorjaarsbijeenkomst.
« Reactie #223 Gepost op: 03 juni 2016, 09:22:20 »
Beetje rare wending in een leuk topic,

Je moet als je niet kan komen in ieder geval niet zeggen dat je het te ver vindt....want daar vind men wat van. Als je de akoestiek niet goed vind, moet je dat vooral niet zeggen want daar vind men wat van.

.....mensen zouden kunnen stoppen met zoeken hoeven ze ook niets te vinden.

Gr Hans
Ik hoop dat we hier toch wel mogen blijven zeggen wat we van iets vinden. Als dat op een fatsoenlijke manier gebeurd is er m.i. niets aan de hand !

Neem een voorbeeld aan bram!! zwaaizwaai
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Zaterdag 21 mei 2016: Hififreaks Voorjaarsbijeenkomst.
« Reactie #224 Gepost op: 03 juni 2016, 11:57:11 »
Beetje rare wending in een leuk topic,

Je moet als je niet kan komen in ieder geval niet zeggen dat je het te ver vindt....want daar vind men wat van. Als je de akoestiek niet goed vind, moet je dat vooral niet zeggen want daar vind men wat van.

.....mensen zouden kunnen stoppen met zoeken hoeven ze ook niets te vinden.

Gr Hans
Wat vind jij raar? Niets dan vrolijkheid lijkt mij.
Mijn vraag aan Ando was waar de accommodatie stond, Rotterdam is me te ver, anders was ik wel even komen kijken.
De oorzaak van het niet komen is de afstand, dat mag toch geventileerd worden?

« Laatst bewerkt op: 03 juni 2016, 11:59:22 door Johndv »
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.