Auteur Topic: SBooster  (gelezen 2970 keer)

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
SBooster
« Gepost op: 27 januari 2016, 22:23:28 »
Ik zit dus te wachten op mijn Auralic Mini Streamer. Ik heb hem dus in de meest simpele vorm gekozen met muurvrat. Maar als je zo  internet leest dan klinkt zo'n ding pas echt met een Sbooster. Kan iemand me uitleggen wat zo'n ding extra doet en of dat hoorbaar is.

Cantodea

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 192
Re: SBooster
« Reactie #1 Gepost op: 28 januari 2016, 08:46:01 »
Ik heb er vroeger ene gehad op mijn squeezebox en merkte amper verschil op. Heel misschien een ietsje strakker laag, maar dat kan evengoed een inbeelding zijn geweest.
Ik geef eerlijk toe dat mijn set destijds niet op het niveau was zoals ze nu is. Misschien lag het ook daar wel aan. Ik zou de gok wagen, want helpt het niet, deert het niet.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: SBooster
« Reactie #2 Gepost op: 28 januari 2016, 09:47:05 »
Carl,

Ik denk dat het weggegooid geld is. Ja, ik heb de site even bekeken maar wat claimen ze nu eigenlijk? Dat de voeding technisch superieur is aan die van het standaard alternatief welke reeds aanwezig in de apparatuur waarvoor je het ding wil inzetten. En, dus moet je dat wel horen?!

Kijk, als het jou een fijner gevoel geeft om welke reden dan ook; Doen.ΓΈ

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: SBooster
« Reactie #3 Gepost op: 28 januari 2016, 09:51:22 »
Ik zou het geld ook liever steken in een mooi stukje muziek.... Maar wat
Mark zegt, als je je er beter bij voelt doen....
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: SBooster
« Reactie #4 Gepost op: 28 januari 2016, 19:30:15 »

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: SBooster
« Reactie #5 Gepost op: 28 januari 2016, 22:31:45 »
Ik ga eerst natuurlijk even met die Auralic spelen voordat ik aan upgraden denk. Vervolgens ga ik zo'n ding maar eens lenen. Wel met een sceptische blik.

JuKe Box

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 134
Re: SBooster
« Reactie #6 Gepost op: 29 januari 2016, 13:58:46 »
Ik zit dus te wachten op mijn Auralic Mini Streamer. Ik heb hem dus in de meest simpele vorm gekozen met muurvrat. Maar als je zo  internet leest dan klinkt zo'n ding pas echt met een Sbooster. Kan iemand me uitleggen wat zo'n ding extra doet en of dat hoorbaar is.

Elk onderdeel zal zijn invloed hebben, zo is er destijds veel geexperimenteerd bij de Squeezebox Touch.
Algemeen werd geoordeeld dat een externe DAC redelijk verschil / verbetering bracht (afhankelijk van de DAC natuurlijk), terwijl de DAC van de SBT toch ook al als zeer goed stond aangeschreven.
Gebruik van sbooster of andere lineaire voeding werd volgens velen ook als een verbetering ervaren, maar had minder invloed bij gebruik van externe DAC.
Welke invloed zo'n sbooster zal hebben op een auralic ........ ofwel zelf uitproberen of misschien heeft er al iemand dat voor je gedaan.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: SBooster
« Reactie #7 Gepost op: 29 januari 2016, 16:26:36 »
Ik zal zeker zoiets nog kunnen lenen Juke. Hetzelfde geldt voor een externe DAC. Ik heb bewust voor zo'n relatief goedkope streamer gekozen. Ik heb twee sets in huis en kan afhankelijk van de resultaten er nog een andere bij kopen. Hoewel ik mijn geld liever in analoog steek. Voorzover ik na mijn aanbouw en tuin nog geld over heb dan :offtopic:

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: SBooster
« Reactie #8 Gepost op: 14 februari 2016, 11:00:04 »
HVT van december 2015 heeft er een test aan gewijd.