Auteur Topic: Voor hen die graag een netsnoer willen vergelijken obv meetgegevens.  (gelezen 18823 keer)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Voor hen die graag een netsnoer willen vergelijken obv meetgegevens.
« Reactie #30 Gepost op: 07 september 2014, 11:33:22 »
De spullen die kennelijk niet in orde zijn of verkeerd gebruikt worden.

Groet,
Jacco

KT88

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.356
  • The cat's meow
Re: Voor hen die graag een netsnoer willen vergelijken obv meetgegevens.
« Reactie #31 Gepost op: 07 september 2014, 11:34:47 »
Bij dergelijke installaties dient er altijd een PE aangesloten te zijn, het niet aangesloten zijn van die pin is dan een gebruik zoals het niet bedoeld is. Wat overigens geen garantie hoeft te zijn dat de narigheid voorbij is, maar dat is een veelvoorkomend risico bij dergelijke schakelende voedingen.

Klopt helemaal.
Waarbij aangetekend dat veel oudere huizen (zoals het mijne) helemaal geen randaarde hebben in de woonkamer en slaapkamers.

Ook het potentiaalverschil tussen de randaarde en de kabelantenne-aarde is een beruchte, soms kun je echt vonken trekken.
- audiodidact -

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.914
    • ARJANKU.IT service
Re: Voor hen die graag een netsnoer willen vergelijken obv meetgegevens.
« Reactie #32 Gepost op: 07 september 2014, 11:46:51 »
Die ontstaat niet zelden door de hoogohmoge potentiaalvereffening naar het net in tv toestellen en (sinds de smps voediingen) niet van chassis gescheiden antenne-entrees. Met meerdere tv's en een DC blokkend en niet geaard abonnee-overnamepunt kun je inderdaad flinke klappers krijgen ( een winkel met twintig of meer tv's bijvoorbeeld). De spanning wordt uitgemiddeld maar de stroomcapaciteit neemt toe per aangesloten toestel.
An inability to grasp science is no argument against it....

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Voor hen die graag een netsnoer willen vergelijken obv meetgegevens.
« Reactie #33 Gepost op: 07 september 2014, 15:20:43 »
Ik moest vroeger mijn apparatuur ook in fase aansluiten. Als ik één apparaat verkeerd in het contactstop deed, kreeg ik brom. De oorzaak lag aan de toen gebruikte interlinks, nl. VandenHul The First. Deze heeft een koolstofmantel. Als ik VandenHul The Name gebruikte was er geen brom aanwezig bij het verkeerd aansluiten van een apparaat.