Auteur Topic: HDMI naar multichannel audio  (gelezen 10203 keer)

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.449
  • Lid van de Adam's family
Re: HDMI naar multichannel audio
« Reactie #15 Gepost op: 25 januari 2016, 17:45:15 »
Frits, dacht eerst dat je de extractor van HDMI naar analoog zou pakken. Denk dat deze idd de beste keus is.
Verder was mijn opmerking betreft sacd - cd ook niet juist, bedoelde eigenlijk het pcm signaal of deze hoorbaar verschil geeft.

Nog even over je oude speler.... heb in het verleden een Arcam dvdspeler gehad welke ook moeite had met inlezen van.
Sander heeft toen voor mij het loopwerk bijgesteld/gesmeerd en vanaf toen geen problemen meer. Misschien toch eens de moeite om hem na te laten kijken.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.310
Re: HDMI naar multichannel audio
« Reactie #16 Gepost op: 10 februari 2016, 21:21:29 »
Bedankt voor de tip.

De huidige stand van zaken: het kastje is binnen en doet het. Tenminste: het digitale geluidssignaal scheiden van de hdmi en via toslink doorsturen, ook meerkanaals.

Wat niet werkt: de sony BR speler wil geen sacd signaal over hdmi sturen ondanks dat daar wel een instelling voor is in de setup. En dan kan ik er ook nog voor kiezen om het in DSD of PCM formaat door te sturen. Een software update van de speler maakt geen verschil, helaas.

Dus voorlopig maar even door met de oude spullen. Is er een techneut binnen dit forum die de speler eventueel opnieuw kan afstellen?

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.449
  • Lid van de Adam's family
Re: HDMI naar multichannel audio
« Reactie #17 Gepost op: 10 februari 2016, 23:12:46 »
Ruud13 of be tweeter gok ik zo
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200