Auteur Topic: Welke streamingdienst zal het meest genot geven ......  (gelezen 19914 keer)

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Welke streamingdienst zal het meest genot geven ......
« Reactie #15 Gepost op: 01 februari 2016, 13:45:18 »
Okee, da's duidelijk, dat is hier met de Pi/ Squeezeplug ook het geval.
An inability to grasp science is no argument against it....

JuKe Box

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 134
Re: Welke streamingdienst zal het meest genot geven ......
« Reactie #16 Gepost op: 04 februari 2016, 10:06:17 »
Spotify zal wel de meest populaire zijn, echter ben ik meer geïnteresseerd in de mogelijkheden (aanbod), weergave kwaliteit, prijsverhouding enz....
Kortom een vergelijk van de verschillende diensten (Spotify, Deezer, Tidal, Qobuz enz .....)   met hun voor- en nadelen.

Niemand ...... iedereen gebruikt hier Spotify dus?

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Welke streamingdienst zal het meest genot geven ......
« Reactie #17 Gepost op: 04 februari 2016, 10:37:52 »
Ja, dan weinig vergelijk. Neem aan dat iedereen hier tevreden is over wat men heeft, geloof ook niet dat er vergeleken is over de kwaliteit van de verschillende diensten.
Ik gebruik Spotify als "muziekontdekker". Aanbod is groot, voor ieder wat wils. De kwaliteit is voor mij goed genoeg, als ik echt naar muziek ga luisteren zet ik een cd op. Of er verschil is weet ik niet, heb soms het idee dat Spotify een iets aangezet geluid heeft maar echt weten doe ik het niet. Als ik muziek mooi vind koop ik de cd of huur een cd bij Muziekweb. Heb de muziek graag zelf in de kast staan, geen muziek op een computer voorradig.
Als ik Spotify niet "gratis" had bij een KPN pakket dan ontdek ik nieuwe muziek met YouTube. Ga niet een abonnement afsluiten met een streamingdienst alleen, ga daar ook geen speciale apparatuur voor aanschaffen. Het bluetooth ding wat ik nu heb voldoet goed en heeft €35 gekost.
« Laatst bewerkt op: 04 februari 2016, 10:43:14 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

JuKe Box

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 134
Re: Welke streamingdienst zal het meest genot geven ......
« Reactie #18 Gepost op: 14 april 2016, 22:16:05 »
Ben een tijdje bezig met spotify (voorlopig de gratis versie) ........ jongens jongens ....... dat is toch niet ontwikkeld voor de simpele gewone mens ..... ik kan er eigenlijk maar weinig mee.
Wat een menu structuur ..... onoverzichtelijk ...... daar vind een kat haar jongen niet in terug.
Werkt de Premium versie anders of is dat ook zo'n gedoe?

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Welke streamingdienst zal het meest genot geven ......
« Reactie #19 Gepost op: 14 april 2016, 22:19:50 »
Gebruik je de desktopversie, of een app voor een handheld device? De app vind ik zelf vele malen intuitiever.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

JuKe Box

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 134
Re: Welke streamingdienst zal het meest genot geven ......
« Reactie #20 Gepost op: 14 april 2016, 22:23:30 »
Gebruik je de desktopversie, of een app voor een handheld device? De app vind ik zelf vele malen intuitiever.

Via tablet of Iphone bezig geweest ..... pfff.
Zal een cursus moeten gaan volgen vrees ik  ::)  :o

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Welke streamingdienst zal het meest genot geven ......
« Reactie #21 Gepost op: 15 april 2016, 20:39:23 »
Wat snap je niet. ..?

Via zoeken moet je toch alles kunnen vinden.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

JuKe Box

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 134
Re: Welke streamingdienst zal het meest genot geven ......
« Reactie #22 Gepost op: 15 april 2016, 20:50:34 »
Wat snap je niet. ..?
Via zoeken moet je toch alles kunnen vinden.

Tsja, "zoeken" is maar één mogelijkheid / functie hé.
Maar misschien zit het probleem idd. dat ik het te ver ga zoeken .....
Een voorbeeld waar ik een probleem heb/zie:
Ik zie op een gegeven moment de mogelijkheid "wachtrij maken" ..... wat ik ook doe.
Echter vind ik deze nergens terug.
Eigenlijk weet ik niet wat ik mag verwachten van al de mogelijkheden..... moet ik nummer per nummer selecteren om toe te voegen aan de wachtrij of kan ik dat per lijst. (bvb een maandlijst die iemand heeft aangemaakt en ik volg toevoegen).
« Laatst bewerkt op: 15 april 2016, 21:53:58 door JuKe Box »

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Welke streamingdienst zal het meest genot geven ......
« Reactie #23 Gepost op: 15 april 2016, 22:17:37 »
Het is gemakkelijker als je niet met een computer bent opgegroeid, zoals ik. Al die extra's gebruik je dan niet, begrijpen doe ik ze niet en leren wil ik ze niet. Bryston power zei het al, zoeken en je komt overal.
Eens buizen altijd buizen.

JuKe Box

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 134
Re: Welke streamingdienst zal het meest genot geven ......
« Reactie #24 Gepost op: 15 april 2016, 22:45:11 »
Het is gemakkelijker als je niet met een computer bent opgegroeid, zoals ik. Al die extra's gebruik je dan niet, begrijpen doe ik ze niet en leren wil ik ze niet. Bryston power zei het al, zoeken en je komt overal.

Alle begrip voor jouw keuze renes.
Ik ben begonnen met computer gebruik van rond mijn 40tigste ..... dus ook nooit enige opleiding voor gehad ....... maar ik wil wel bijblijven, net daarom destijds toch een PC aangeschaft ...... één van m'n beste beslissingen/ aankopen ooit.
Ik wil dus wel gebruik kunnen maken van wat meer functies.

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Welke streamingdienst zal het meest genot geven ......
« Reactie #25 Gepost op: 15 april 2016, 23:25:25 »
Wat snap je niet. ..?
Via zoeken moet je toch alles kunnen vinden.

Tsja, "zoeken" is maar één mogelijkheid / functie hé.
Maar misschien zit het probleem idd. dat ik het te ver ga zoeken .....
Een voorbeeld waar ik een probleem heb/zie:
Ik zie op een gegeven moment de mogelijkheid "wachtrij maken" ..... wat ik ook doe.
Echter vind ik deze nergens terug.
Eigenlijk weet ik niet wat ik mag verwachten van al de mogelijkheden..... moet ik nummer per nummer selecteren om toe te voegen aan de wachtrij of kan ik dat per lijst. (bvb een maandlijst die iemand heeft aangemaakt en ik volg toevoegen).
https://support.spotify.com/nl/
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

JuKe Box

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 134
Re: Welke streamingdienst zal het meest genot geven ......
« Reactie #26 Gepost op: 15 april 2016, 23:40:19 »
https://support.spotify.com/nl/
[/quote]

Die MOET ik zeker eens gaan inlezen...... doe ik niet zo graag maar morgen aan beginnen.

JuKe Box

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 134
Re: Welke streamingdienst zal het meest genot geven ......
« Reactie #27 Gepost op: 16 april 2016, 17:10:46 »
Terwijl ik hier wat aan 't zeuren ben geweest over de nogal ingewikkelde menustructuur van Spotify wil ik hier zeker ook de positieve dingen vermelden .....
Het geluid, nu nog via de gratis versie valt me zeker niet tegen ...... zoals ik her en der heb gelezen word het bij de premium versie nog beter ...... ik ben benieuwd.
En, tot mijn grote verbazing heeft Spotify alle door mij gezochte  nummers/artiesten gevonden, hier het lijstje:
This will destroy you
The Dirty Three
The Fat White Family
Mono
The Big Ups
The Amazing Snakeheads
Melanie DeBiasio
The Haxan Cloak
Einsturzende Neubauten
Mogwai
 :claps: :claps: :claps:

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Welke streamingdienst zal het meest genot geven ......
« Reactie #28 Gepost op: 22 april 2016, 19:27:18 »
Ik werk al vanaf de jaren 80 met computers, het is mijn vak. Maar ik moet toegeven dat ik de interface van Spotify nu ook niet een van de beste vind. Werk er ruim een jaar mee, zoek me af en toe een balletje en er gebeuren soms nog dingen die ik niet verwacht..
Science is no democracy

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Welke streamingdienst zal het meest genot geven ......
« Reactie #29 Gepost op: 22 april 2016, 21:07:08 »
Terwijl ik hier wat aan 't zeuren ben geweest over de nogal ingewikkelde menustructuur van Spotify wil ik hier zeker ook de positieve dingen vermelden .....
Het geluid, nu nog via de gratis versie valt me zeker niet tegen ...... zoals ik her en der heb gelezen word het bij de premium versie nog beter ...... ik ben benieuwd.
En, tot mijn grote verbazing heeft Spotify alle door mij gezochte  nummers/artiesten gevonden, hier het lijstje:
This will destroy you
The Dirty Three
The Fat White Family
Mono
The Big Ups
The Amazing Snakeheads
Melanie DeBiasio
The Haxan Cloak
Einsturzende Neubauten
Mogwai
 :claps: :claps: :claps:

Je kunt idd heel veel opties gebruiken bij Spotify .... Hetgene wat ik doe is alleen zoeken op artiest en vervolgens gewoon het gehele album pakken in mijn Albums. Daarin kun je ook nog een mappenstructuur maken....heel veel simpeler bestaat er volgens mij niet voor een leek. Spotify bied meerdere mogelijkheden en zoals je zelf al aangeeft is de kwaliteit prima en wordt geupdate bij Premium. Voor 9,95 PM voor mij super en een abonnement die elke euro waard is. Ik ga je niet overtuigen om dit te nemen ... echter een misstap kan het niet zijn als je van deze dienst gebruik maakt.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200