Hifi hardware > Streaming media

Welke streamingdienst zal het meest genot geven ......

(1/7) > >>

JuKe Box:
afgespeeld via een Squeezebox Touch met externe DAC en TeraDak voeding?
Muziek die ik zeker wil terugvinden ..... vooral wereldmuziek en Classic Rock.
Mijn 1ste idee was Spotify, maar hoor / lees dat deze het niet altijd goed kan vinden bij de SBT?
Dan toch maar gaan voor Deezer, Tidal, Qobuz of misschien hebben jullie nog andere suggesties.

renes:
Spotify op de laptop, via bluetooth naar een Logitech dingetje en dan naar de vv, gaat heel goed. Prima kwaliteit.

Richard:
Ik gebruik Qobuz zeer tevreden streamen in cd kwaliteit

MacMini --> iFI DSD DAC --> Bryston B60 --> MA PL100

Bryston power:
Heb alleen ervaring met Spotify en deze voldoet simpelweg aan de verwachting. Als ik een album echt mooi vind dan schaf ik deze alsnog op cd aan.

edwin16:
Op de Transporter heb ik sinds kort een plugin (van een externe partij) draaien waarmee ik Spotify kan beluisteren en bedienen, zonder dat ik de laptop hoef te grebruiken. Bedienen gaat via de afstandsbediening van de Transporter, of via de iPhone.
Ik meen me te herinneren dat deze plugin ook op de Squeezebox geïnstalleerd kan worden. Mocht dat niet zo zijn, dan is er ook een eigen (Logitech-) plugin beschikbaar. Aangezien deze niet te installeren is op de Transporter, heb ik hier ook geen ervaring mee. De plugin die ik op de Transporter werkt in ieder geval perfect.

Vergeleken met Lossless streamingdiensten is er natuurlijk wel een verschil in geluidskwaliteit (Spotify = 320 kbit ogg), maar ik moet eerlijk bekennen dat dit verschil nou ook weer niet zo heel erg groot is, er is prima naar te luisteren.

Hier en hier is wat informatie te vinden.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie