Auteur Topic: Nieuwe DAC, of toch niet?  (gelezen 35200 keer)

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Nieuwe DAC, of toch niet?
« Reactie #90 Gepost op: 22 november 2015, 17:26:16 »
Ach hier in NL geeft men ook rustig 8 a 9000 euro voor een versterker...of 3 a 4000 euro voor een bron. Ik zou niet weten waar de grens ligt in de audiofiele wereld en wanneer men iemand (fabrikant of koper) "voor gek" kan verklaren.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Nieuwe DAC, of toch niet?
« Reactie #91 Gepost op: 22 november 2015, 18:03:41 »
In relatie tot deze discussie moet ik terugdenken aan een bezoek wat ik ooit aan buizenman bracht. Tijdens dit bezoek kwam het gesprek op de vermaarde en inmiddels legendarische Ong Aku buizenversterker van meer dan us$ 80.000,00 en we kregen het over de buizen die in deze versterker werden gebruikt. Toen we door het vertrek liepen waar buizenman er een soort magazijn op na hield, trok hij een doos open die tot aan de rand gevuld was met het type buizen die in de Ong Aku buizenversterkers worden gebruikt. Tja, op zo'n moment blijkt toch maar weer dat alles relatief is !

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Nieuwe DAC, of toch niet?
« Reactie #92 Gepost op: 22 november 2015, 20:10:54 »
Ach hier in NL geeft men ook rustig 8 a 9000 euro voor een versterker...of 3 a 4000 euro voor een bron. Ik zou niet weten waar de grens ligt in de audiofiele wereld en wanneer men iemand (fabrikant of koper) "voor gek" kan verklaren.

Gr Hans

Mijns inziens kan dit niet! Een ieder is vrij om te doen en laten met z'n centjes.... Daarbij zijn er zat mensen jaloers.... Op mensen met bijvoorbeeld een setje kharma's met pass-labs om maar wat te noemen...
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Nieuwe DAC, of toch niet?
« Reactie #93 Gepost op: 22 november 2015, 20:49:55 »
In relatie tot deze discussie moet ik terugdenken aan een bezoek wat ik ooit aan buizenman bracht. Tijdens dit bezoek kwam het gesprek op de vermaarde en inmiddels legendarische Ong Aku buizenversterker van meer dan us$ 80.000,00 en we kregen het over de buizen die in deze versterker werden gebruikt. Toen we door het vertrek liepen waar buizenman er een soort magazijn op na hield, trok hij een doos open die tot aan de rand gevuld was met het type buizen die in de Ong Aku buizenversterkers worden gebruikt. Tja, op zo'n moment blijkt toch maar weer dat alles relatief is !

Zeker. Men neme de Gaku-On monogebakjes en dit bedrag wordt gewoon een factor drie uit de portomonnee gezogen. Er gaan overigens "211" buizen in, ik meen van origine bedoeld als "zendbuis".
De Gaku-On's heb ik een jaar of dertien geleden mogen aanschouwen en beluisteren. Ik was onder de indruk van de bedragen aldaar, d weergave kon me niet speciaal bekoren en was verre van perfect (wat dat dan ook moet zijn).

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Nieuwe DAC, of toch niet?
« Reactie #94 Gepost op: 23 november 2015, 22:09:52 »
In relatie tot deze discussie moet ik terugdenken aan een bezoek wat ik ooit aan buizenman bracht. Tijdens dit bezoek kwam het gesprek op de vermaarde en inmiddels legendarische Ong Aku buizenversterker van meer dan us$ 80.000,00 en we kregen het over de buizen die in deze versterker werden gebruikt. Toen we door het vertrek liepen waar buizenman er een soort magazijn op na hield, trok hij een doos open die tot aan de rand gevuld was met het type buizen die in de Ong Aku buizenversterkers worden gebruikt. Tja, op zo'n moment blijkt toch maar weer dat alles relatief is !

Zeker. Men neme de Gaku-On monogebakjes en dit bedrag wordt gewoon een factor drie uit de portomonnee gezogen. Er gaan overigens "211" buizen in, ik meen van origine bedoeld als "zendbuis".
De Gaku-On's heb ik een jaar of dertien geleden mogen aanschouwen en beluisteren. Ik was onder de indruk van de bedragen aldaar, d weergave kon me niet speciaal bekoren en was verre van perfect (wat dat dan ook moet zijn).

Groet, Mark

Je geheugen is goed Markus, want het waren inderdaad zendbuizen.

Henk

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 114
Re: Nieuwe DAC, of toch niet?
« Reactie #95 Gepost op: 17 januari 2016, 23:57:47 »
MAW merkte op dat er bij de firma dCS niet eens een hoofdtelefoonaansluiting te vinden was.

MSB doet dat dan wél weer : 

The new $89,995 DAC is, in my opinion, the most beautifully designed MSB product to date, with a seamless, softly-rounded (but serious-looking) case that can sit on the optional and matching analog and digital power supplies, themselves available for $19,995 extra. There is also a femto clock upgrade for $9,995, and a variety of digital input options, so all told this is one expensive beast with or without the add-ins. Analog output options include balanced and unbalanced and headphones.

Oh, tis een optie zie ik nu.  :o

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Nieuwe DAC, of toch niet?
« Reactie #96 Gepost op: 18 januari 2016, 11:28:22 »
In relatie tot deze discussie moet ik terugdenken aan een bezoek wat ik ooit aan buizenman bracht. Tijdens dit bezoek kwam het gesprek op de vermaarde en inmiddels legendarische Ong Aku buizenversterker van meer dan us$ 80.000,00 en we kregen het over de buizen die in deze versterker werden gebruikt. Toen we door het vertrek liepen waar buizenman er een soort magazijn op na hield, trok hij een doos open die tot aan de rand gevuld was met het type buizen die in de Ong Aku buizenversterkers worden gebruikt. Tja, op zo'n moment blijkt toch maar weer dat alles relatief is !

Zeker. Men neme de Gaku-On monogebakjes en dit bedrag wordt gewoon een factor drie uit de portomonnee gezogen. Er gaan overigens "211" buizen in, ik meen van origine bedoeld als "zendbuis".
De Gaku-On's heb ik een jaar of dertien geleden mogen aanschouwen en beluisteren. Ik was onder de indruk van de bedragen aldaar, d weergave kon me niet speciaal bekoren en was verre van perfect (wat dat dan ook moet zijn).

Groet, Mark

Je geheugen is goed Markus, want het waren inderdaad zendbuizen.
Zendbuizen worden vaker gebruikt in de audiowereld als eindbuizen, o.a. RS1003 ( SRS551) en 813.
Eens buizen altijd buizen.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Nieuwe DAC, of toch niet?
« Reactie #97 Gepost op: 18 januari 2016, 12:19:07 »
MAW merkte op dat er bij de firma dCS niet eens een hoofdtelefoonaansluiting te vinden was.

MSB doet dat dan wél weer : 

The new $89,995 DAC is, in my opinion, the most beautifully designed MSB product to date, with a seamless, softly-rounded (but serious-looking) case that can sit on the optional and matching analog and digital power supplies, themselves available for $19,995 extra. There is also a femto clock upgrade for $9,995, and a variety of digital input options, so all told this is one expensive beast with or without the add-ins. Analog output options include balanced and unbalanced and headphones.

Oh, tis een optie zie ik nu.  :o
Dat is te geef.  Hebben ze hier een vertegenwoordiging in het land?


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Nieuwe DAC, of toch niet?
« Reactie #98 Gepost op: 18 januari 2016, 12:42:47 »
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300