Auteur Topic: Zijn er hier HVT-lezers en wat is jullie mening t.a.v. audiobladen?  (gelezen 3237 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Zijn er hier HVT-lezers en wat is jullie mening t.a.v. audiobladen?
« Gepost op: 09 januari 2016, 09:30:24 »
Zijn er hier HVT-lezers en wat is jullie mening?

Ik heb de afgelopen week een jaargang van dit blad doorgenomen en vraag me af of er op termijn nog wel ruimte is voor zo'n blad.
Sommige edities tellen amper 60 pagina's en het overgrote deel daarvan is gevuld met advertenties.
Dat zal de drijfveer om het blad nog uit te geven want de overige inhoud heb je natuurlijk ook met een paar muisklikken.

Hoe zal volgens jou de situatie zich ontwikkelen m.b.t. de audiobladen in het algemeen? 
Begrijp me goed, dit is geen afzeikactie t.a.v. de HVT want ze zullen ongetwijfeld hun best doen en zijn nog enigszins zoekende, maar een inhoudelijke gedachtengang die betrekking heeft op audiobladen.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Zijn er hier HVT-lezers en wat is jullie mening t.a.v. audiobladen?
« Reactie #1 Gepost op: 09 januari 2016, 09:40:53 »
Ik denk kort samengevat dat de ruimte voor audiobladen in het algemeen steeds kleiner wordt, omdat de belangstelling voor audio terugloopt en omdat heel veel informatie gewoon op het internet te vinden is.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Zijn er hier HVT-lezers en wat is jullie mening t.a.v. audiobladen?
« Reactie #2 Gepost op: 09 januari 2016, 09:57:51 »
Om de zoveel tijd koop ik een audioblad en dan meestal niet de HVT. Kom regelmatig in Deutschland en koop daar een Stereoplay/Audio/Stereo, maar net waar een gratis cd bijgesloten zit.
De laatste HVT die ik gelezen heb is van februari 2015, gekregen van mijn oudste dochter.
Eens buizen altijd buizen.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Zijn er hier HVT-lezers en wat is jullie mening t.a.v. audiobladen?
« Reactie #3 Gepost op: 09 januari 2016, 10:08:40 »
Je zag het op een gegeven moment in de hengelsport vakbladen ook gebeuren.... Op een gegeven moment heb ik de beet opgezegd omdat ik het gevoel had meer een reclame folder te lezen dan een goed stuk over de hengelsport.. Jammer maar waarschijnlijk nodig voor het bestaansrecht.


Audiobladen neem ik alleen mee uit de audiozaak, als die wat hebben liggen. Meestal brochures van de merken die ze voeren.. De rest lees ik wel op het www.....
« Laatst bewerkt op: 09 januari 2016, 10:12:25 door Richard »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Zijn er hier HVT-lezers en wat is jullie mening t.a.v. audiobladen?
« Reactie #4 Gepost op: 09 januari 2016, 10:12:05 »
Home Studio was volgens mijn eerste aanraking met audiobladen. Erg leuke bladen toentertijd. Naar mate de jaren vorderde werd dit minder...inderdaad erg veel advertenties.

Laatste jaren weinig meer gelezen. En paar maanden terug nog een exemplaar gekregen waarin HF in staat en een exemplaar met mezelf.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Zijn er hier HVT-lezers en wat is jullie mening t.a.v. audiobladen?
« Reactie #5 Gepost op: 09 januari 2016, 10:20:10 »
De HVT lees ik vanaf ongeveer 2005.  Ik krijg hem elke maand in de bus.
Daarnaast koop ik in Duitsland nog wel eens Stereo en Audio en daarop lijkende bladen.
Naar mijn idee is de HVT steeds meer een reclamefolder product informatie blad geworden.
Zeer zelden lees je nog een goed inhoudelijk stuk over audio apparaten.
Eerlijke test zullen er niet in staan of niet meer in staan omdat ze , denk ik, nog maar net het hoofd boven het financiele water houden.
Ze zijn dus afhankelijk van de inkomsten van de reclames. En als je kritisch bent haalt de getroffen fabrikant de advertentie weg.
Ze zijn inderdaad zoekende , zeker nu er een nieuwe eindredacteur aan het roer staat.
Maar aan de andere kant is het wel een leuke reclamefolder.
De Duitse bladen houden heel er vast aan het hoe duurder hoe beter principe.  Zeker is de in elk blad gepresenteerde lijstjes.
Als je een beetje door de onzin heen kunt lezen zijn het wel leuke productinfo blaadjes.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Zijn er hier HVT-lezers en wat is jullie mening t.a.v. audiobladen?
« Reactie #6 Gepost op: 09 januari 2016, 12:14:48 »
Ik ben op nog maar één enkel tijdschrift geabonneerd en dat is Humo. Dat zie ik vroeg of laat ook wel ten einde komen. Voor de rest heb ik geen enkel abonnement meer: niet op kranten, niet op tijdschriften. Dat doe ik allemaal via internet. En als het niet op internet te vinden is, pech.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Zijn er hier HVT-lezers en wat is jullie mening t.a.v. audiobladen?
« Reactie #7 Gepost op: 09 januari 2016, 16:31:57 »
Kopen doe ik ze niet meer in de jaren 70 werd een audio jaarboek uitgebracht en dat was een verzamel item.

Heb nog wel een stapel oude radio bulletins, altijd leuk om terug te lezen uit de tijd van weleer.


Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Zijn er hier HVT-lezers en wat is jullie mening t.a.v. audiobladen?
« Reactie #8 Gepost op: 11 januari 2016, 23:33:41 »
Ooit geabonneerd geweest op de hifi-stereotest, voorloper van de hvt. Langzamerhand zijn dit soort bladen meer advertentie-verhikels geworden dan informatieve uitgaven. Ik lees ze zelden tot nooit meer.
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2016, 17:58:30 door Frits »

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Zijn er hier HVT-lezers en wat is jullie mening t.a.v. audiobladen?
« Reactie #9 Gepost op: 12 januari 2016, 00:02:44 »
In de beginjaren van mijn hobby las ik de bladen "Luister" en "Disk" met de bekende recensenten Jan Kool en Jan de Kruijff. In latere jaren werden dit de Duitse bladen "Stereoplay", "Audio en het Engelse audiomagazine "Hifi-news". Het kan inmiddels wel jaren geleden zijn, dat ik een blad gekocht heb.

Rocky

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 36
Re: Zijn er hier HVT-lezers en wat is jullie mening t.a.v. audiobladen?
« Reactie #10 Gepost op: 12 januari 2016, 11:03:16 »
Jaren een abonnement gehad op HVT maar opgezegd te veel reclame te weinig inhoud.
Nu al weer een jaar of vijf geabonneerd op Music Emotion eerst kocht ik het in de losse verkoop.
Prima blad met goede testen en leuke reportages heerlijk om op je gemak te lezen.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Zijn er hier HVT-lezers en wat is jullie mening t.a.v. audiobladen?
« Reactie #11 Gepost op: 28 januari 2016, 22:42:50 »
Ik krijg de HVT altijd van een bekende. Zelf zou ik het niet vlug kopen. Het is toch een beetje een advertorial. Verder lees ik de Steteophile en de Hifi News. Als het echt technisch wordt vindt ik engels wel moeilijk. Amerikaans lijkt makkelijker.