Auteur Topic: DSP, ja of nee?  (gelezen 14586 keer)

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: DSP, ja of nee?
« Reactie #60 Gepost op: 06 januari 2016, 08:08:23 »
Euhhh...ik heb er 5 jaar gewoond en 15 jaar gewerkt. De familie van mijn vrouw (zowel vaders als moeders kant) komt uit Rotterdam. Toch een behoorlijke cv. ;D

Wat ik wel weet is dat Rotterdammers wat onzeker/gevoelig reageren zeker als hun stadje, humor of wat dan ook (Feyenoord) in het ootje genomen wordt. Daar helpt geen DSP tegen...

Gr Hans
« Laatst bewerkt op: 06 januari 2016, 08:12:39 door chansig »
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: DSP, ja of nee?
« Reactie #61 Gepost op: 06 januari 2016, 08:17:34 »
Ik ken Rotterdammers over het algemeen, als trotse stad bewoners die niet schreeuwen, maar doen. Dit in tegenstelling tot de mensen uit 020. Ik spreek uit vertegenwoordigers ervaring in die regio...
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: DSP, ja of nee?
« Reactie #62 Gepost op: 06 januari 2016, 08:19:01 »
Mooi toch...van DSP naar karaktereigenschappen.

Het kan gewoon allemaal..

 ;D

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: DSP, ja of nee?
« Reactie #63 Gepost op: 06 januari 2016, 08:47:03 »
 worship1 ;D
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: DSP, ja of nee?
« Reactie #64 Gepost op: 06 januari 2016, 10:35:41 »
Leuke humorvolle mensen hebbie overal.
Zeurkousen ook.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: DSP, ja of nee?
« Reactie #65 Gepost op: 06 januari 2016, 12:46:27 »
Om maar weer even terug te komen op het onderwerp.. DSP is heel generiek en betekent veel meer dan de toepassing voor room-correction waar voornamelijk over gesproken wordt. In iedere smartphone en computer zit bijvoorbeeld een DSP :)

Persoonlijk vind ik DSP room-correction wel een interessant concept om om te gaan met problemen waar geen andere oplossing voor is.

Een actuelere toepassing van DSP in deze branche is de toepassing die Kii Audio doet in hun actieve Three luidspreker om akoestische problemen te bestrijden. Dat is overigens een compleet andere oplossing. De benadering van het(zelfde) probleem is fundamenteel anders en veel doeltreffender doordat de bron van het probleem wordt beinvloedt en niet, zoals bij room-correction het geval is; de sympthomen van het probleem.
« Laatst bewerkt op: 06 januari 2016, 12:49:21 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.