Auteur Topic: Audioplannen voor 2016.  (gelezen 6876 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Audioplannen voor 2016.
« Gepost op: 25 december 2015, 09:12:56 »
Wat zijn jullie audioplannen voor het nieuwe jaar?

In mijn geval zal het weer een ander versterkertje worden.
Voorts zal ik mijn ogen open houden op speakergebied.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Audioplannen voor 2016.
« Reactie #1 Gepost op: 25 december 2015, 09:24:18 »
Een nieuwjaar met zoals het nu lijkt weinig plannen...

De Bryston zal ik tot volgend jaar rekenen... Wellicht al dan niet in opdracht een setje Needles bouwen. En ik ben erg benieuwd naar de opvolger van mijn PL100 de versie II wordt binnenkort aangekondigd.
Ik heb al enig contact gehad mbt tot het beluisteren van..

klik

« Laatst bewerkt op: 25 december 2015, 09:29:41 door Richard »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Audioplannen voor 2016.
« Reactie #2 Gepost op: 25 december 2015, 10:12:23 »
Ik heb nog steeds een Lenco g99 op mijn verlanglijstje staan hoop dat ik voor sinterklaas heb ;D
Ik wil ook mijn Lenco a50 versterkertje laten reviseren cq upgraden omdat ik hem zo leuk vind.
Verder zie ik wel wat er op mijn pad komt dat ik de moeite en het geld waard vind.
I love vintage.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Audioplannen voor 2016.
« Reactie #3 Gepost op: 25 december 2015, 10:43:36 »
Ik heb op audiogebied geen speciale wensen en het is maar net waar ik eens op een leuke manier tegenaan loop. Echt grote wensen heb ik niet, want ik ben eigenlijk best tevreden met wat ik heb en ik denk dat het in mijn luisterruimte met andere spullen ook niet dramatisch beter zal worden.

Ik vind het wel leuk om oude meuk op te knappen (zie de revisie van een JBL SA-600 versterker uit 1966). Op het ogenblik ben ik bezig met een paar oude IMF Super Compact luidsprekers, waarvan o.a. de randen van de middentoon luidsprekers ge-refoamed moesten worden. Inmiddels zijn ze voor het grootste gedeelte klaar en ik moet alleen nog de condensatoren van het wisselfilter vervangen, want gezien de conditie waarin de originele condensatoren verkeren, zou dat weleens enige verbetering kunnen geven.

In 2016 gaan we gewoon weer lekker muziek beluisteren, want muziek is de blikopener van de ziel !

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Audioplannen voor 2016.
« Reactie #4 Gepost op: 25 december 2015, 11:12:05 »
Tot een week geleden geen...nu in februari/maart luisteren naar de monitoren van Dutch & Dutch. Actieve speakers, incl dsp, subwoofer aansluitingen, ethernetaansluiting. Stiekem al wat voorbereidingen getroffen door de aanschaf van kabels.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Audioplannen voor 2016.
« Reactie #5 Gepost op: 25 december 2015, 11:16:47 »
Tot een week geleden geen...nu in februari/maart luisteren naar de monitoren van Dutch & Dutch. Actieve speakers, incl dsp, subwoofer aansluitingen, ethernetaansluiting. Stiekem al wat voorbereidingen getroffen door de aanschaf van kabels.

Gr Hans

Kom op Hans, maak het niet zo spannend, wat zit er in het vat ?   ;) :)

siep

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 26
Re: Audioplannen voor 2016.
« Reactie #6 Gepost op: 25 december 2015, 14:34:17 »
 


iedereen fijne feestdagen natuurlijk, dit is mn eerste post hier op dit forum,zit meestal op audiofreaks, mijn belangrijkste plan voor 2016 is om deze audiostatics weer in hun oude glorie terug te (laten) brengen, de folies moeten worden vervangen, hoop in januari of februari .

hiernaast heb ik nog steeds het plan om mn huidige chip versterker te voorzien van andere chip modules, speelt nu met 2tda 7294 eindversterker chips,wilde dit vervangen door lm3886 modules, maar twijfel nu omdat deze ook al erg goed klinken, een kennis betwijfelde of ik die verschillen echt zou horen, een alternatief zou een hypex setje als vervanger  in de kast te zetten, is wel veel krachtiger als de twee eerder genoemde opties.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Audioplannen voor 2016.
« Reactie #7 Gepost op: 25 december 2015, 16:58:20 »
De plannen tot nu toe zijn op kortere termijn een stereo versterker met UcD's maken. Daar kunnen dan ook nieuwere types in met een 36 pins samtec connector.

Misschien, heel misschien een breedbander met cardiode afstraling (oid).

Verder het verzamelen van leuke muziek.

Groet,
Jacco

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.089
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Audioplannen voor 2016.
« Reactie #8 Gepost op: 25 december 2015, 17:06:06 »
De plannen voor mij zijn om voor erbij een andere draaitafel aan te schaffen, hoe of wat is nog niet helemaal bekend. Verdere plannen zijn om de platenkast nog verder te vullen.
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Audioplannen voor 2016.
« Reactie #9 Gepost op: 25 december 2015, 17:31:53 »
Eindelijk een keer de luidsprekers gaan bouwen waarvoor ik de tekeningen van Hififreak heb gehad. Ook weer met de FRS8. Hoop dat ik ze hier bij Karwei zo ver krijg al die kleine stukjes te zagen... Componenten en klasse D versterkertje liggen al klaar.
Verder hoop ik wat meer tijd vrij te kunnen maken om aktief met audio bezig te zijn, dat is er dit jaar een beetje bij ingeschoten. O ja, natuurlijk ook eens live een meeting meemaken!
Science is no democracy

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Audioplannen voor 2016.
« Reactie #10 Gepost op: 25 december 2015, 22:42:59 »
Niet echt grote plannen hier, zoals het nu is bevalt me nog steeds prima. De draaitafel aan de muur en nadenken over een andere phono-vv. Op dit moment is de draaitafel niet aangesloten, mis het ook niet echt. Eén keer cd gewend mis ik de kampvuurgeluiden van een LP niet, maar om de Thorens werkloos te laten staan is ook jammer. Er staat nog een Nakamichi cassettedeck, deze maar eens na laten kijken. Een set in de woonkamer neerzetten is wel een plan, luisteren naar de tv is niet alles. Misschien de luisterzolder voorzien van een nieuw likje verf.
Verder veel nieuwe muziek ontdekken, met Spotify lukt dat aardig.
« Laatst bewerkt op: 25 december 2015, 22:59:05 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Dynfidel

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 5
Re: Audioplannen voor 2016.
« Reactie #11 Gepost op: 25 december 2015, 23:26:22 »
Een nieuwe versterker van Sony.  8)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Audioplannen voor 2016.
« Reactie #12 Gepost op: 26 december 2015, 04:14:04 »
 


iedereen fijne feestdagen natuurlijk, dit is mn eerste post hier op dit forum,......

Welkom Siep!


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Audioplannen voor 2016.
« Reactie #13 Gepost op: 26 december 2015, 09:15:36 »


In 2016 gaan we gewoon weer lekker muziek beluisteren, want muziek is de blikopener van de ziel !

 ;D
YESSSS !!!!
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Audioplannen voor 2016.
« Reactie #14 Gepost op: 26 december 2015, 09:19:17 »
 


iedereen fijne feestdagen natuurlijk, dit is mn eerste post hier op dit forum,......

Welkom Siep!

+1
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal