Auteur Topic: Adèle, overdreven gehyped?  (gelezen 25950 keer)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Adèle, overdreven gehyped?
« Reactie #15 Gepost op: 11 december 2015, 18:32:54 »
;)  Een pondje meer om van te houden is absoluut geen probleem.

Alleen is DK niet het type waar ik voor val qua muziek en uiterlijk.  Er is gelukkig keus.
Dat heb ik met urgel muziek, smaken verschillen. ;D

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Adèle, overdreven gehyped?
« Reactie #16 Gepost op: 11 december 2015, 19:01:25 »
;)  Een pondje meer om van te houden is absoluut geen probleem.

Alleen is DK niet het type waar ik voor val qua muziek en uiterlijk.  Er is gelukkig keus.
Dat heb ik met urgel muziek, smaken verschillen. ;D
Er zijn zelfs mensen die orgel èn heavy-metal waarderen. 8)
« Laatst bewerkt op: 11 december 2015, 19:06:31 door Mister T. »
ADAM    Bryston     DENON

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Adèle, overdreven gehyped?
« Reactie #17 Gepost op: 11 december 2015, 19:15:43 »
Mijn wederhelft heeft de cd van mevr. Adkins gekregen. Heeft een paar rondjes gedraaid, ze kan best goed zingen en hier en daar klinkt de opname behoorlijk goed, maar boeien doet het mij niet. Dan hoor ik liever Annette Peacock:


chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Adèle, overdreven gehyped?
« Reactie #18 Gepost op: 11 december 2015, 19:37:08 »
Ach niet goed, niet slecht. Op AF loopt een zelfde soort topic. Schijnbaar mode om iets wat populair is niet goed te vinden. Niet audiofiel genoeg ?

Hello vind ik overigens wel een aardig nummer.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Adèle, overdreven gehyped?
« Reactie #19 Gepost op: 11 december 2015, 20:12:35 »
Ik kan niet zeggen dat ik niet weet wie het is, je kunt de tv niet aan doen of ze is er op. Dan hoor je wel eens wat, vind het totaal nietszeggend. Er zijn meer marketing figuren mee bezig dan muzikanten.
Ze moeten die populaire talkshows verbieden om muziek aan te prijzen. Daar ontstaan de hypes.
Ik vind haar niet zo erg als Krall maar hoor haar liever niet als wel.
Vind haar een (a)del een kraai met ambities nee dan liever Diana Krall, die ziet er by the way ook uit als een vrouw. The jazzy sound for people who understand real music.
Dat deze reactie zou komen wist ik, maar zo snel?, sneller dan verwacht. 8)
Eens buizen altijd buizen.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Adèle, overdreven gehyped?
« Reactie #20 Gepost op: 11 december 2015, 21:06:52 »
Ach niet goed, niet slecht. Op AF loopt een zelfde soort topic. Schijnbaar mode om iets wat populair is niet goed te vinden. Niet audiofiel genoeg ?

Dan kunnen we inderdaad beter mijmeren over je voorliefde voor de laatste hit van Justin Bieber.   :priester:


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Adèle, overdreven gehyped?
« Reactie #21 Gepost op: 11 december 2015, 21:11:40 »
Ach niet goed, niet slecht. Op AF loopt een zelfde soort topic. Schijnbaar mode om iets wat populair is niet goed te vinden. Niet audiofiel genoeg ?

Hello vind ik overigens wel een aardig nummer.

Gr Hans
Ik vind het gewoon niks, boeit me niet of het populair is, daar baseer ik mijn mening niet op....
Science is no democracy

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Adèle, overdreven gehyped?
« Reactie #22 Gepost op: 11 december 2015, 21:22:43 »
Ach niet goed, niet slecht. Op AF loopt een zelfde soort topic. Schijnbaar mode om iets wat populair is niet goed te vinden. Niet audiofiel genoeg ?

Dan kunnen we inderdaad beter mijmeren over je voorliefde voor de laatste hit van Justin Bieber.   :priester:
"Sorry"? Die vind ik eigenlijk best aardig.

En Adele hoeft van mij niet zo. Wat mij betreft:



Groet,
Jacco

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Adèle, overdreven gehyped?
« Reactie #23 Gepost op: 11 december 2015, 23:04:46 »
Laatste van Justin vind ik ook niet echt slecht...ook niet goed. Gewoon leuk dus. Maar ik begrijp het nut van een topic als deze gewoon niet. Zelfs Dikke Diana komt weer uit de oude doos. Forumvulling optima forma... ;D

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Adèle, overdreven gehyped?
« Reactie #24 Gepost op: 12 december 2015, 08:19:35 »
Laatste van Justin vind ik ook niet echt slecht...ook niet goed. Gewoon leuk dus. Maar ik begrijp het nut van een topic als deze gewoon niet. Zelfs Dikke Diana komt weer uit de oude doos. Forumvulling optima forma... ;D

Gr Hans



 ::) ;)

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Adèle, overdreven gehyped?
« Reactie #25 Gepost op: 12 december 2015, 09:39:50 »
Ik ben de middelste..

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Adèle, overdreven gehyped?
« Reactie #26 Gepost op: 12 december 2015, 12:53:46 »
Ik luister elke dag gemiddeld een uur of 7/8 muziek daarvan zijn er een 4 in de auto... In de auto zou ik niet van zender switchen als hello voorbij komt... Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Anouk... beide zou ik thuis niet opzetten... Maw het hangt ook af van de mood en plaats waar ik ben. Smaken verschillen
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Adèle, overdreven gehyped?
« Reactie #27 Gepost op: 12 december 2015, 14:00:04 »
Ik vind 'Hello' veelbelovend beginnen maar uiteindelijk erg tegenvallen..
Science is no democracy

Thalys

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.675
Re: Adèle, overdreven gehyped?
« Reactie #28 Gepost op: 14 december 2015, 08:21:33 »
Gehyped is Adele zeker. Zingen kan ze ook (of je nu wel of niet van haar geluid houdt). Op haar voorgaande twee albums stonden inderdaad wat aardige nummers (vooral op 21), maar ook een stel uitermate zeiknummers. Ik heb er dus maar een soort van the best of cd van gemaakt voor mezelf en daardoor de originele albums nooit gekocht. Dat zal bij haar nieuwe album ook niet gebeuren. "Hello" vind ik al geen geweldig nummer. Vond ik van Skyfall wel, trouwens. Echt een Bondnummer. Maar staat op geen enkel album.

Diana Krall is net zo gehyped, maar wel binnen de jazz scene toen (net zolas Norah Jones, om er nog eentje te noemen). Terwijl deze 2 dames gewoon mainstrem borrelnootjes jazz maakten en maken. Wel leuk om af en toe op te zetten, maar bijzonder...nou nee.

Amy Winehouse werd ook gehyped, zeker na "Black to black".  Heeft ook mede haar ondergang betekend. Sterke benen, die ....enz. 

Duffy ook. Die heeft, in mijn oren dan, wel een zeer sterk debuut album gemaakt (Rockferry), maar na het vreselijk geflopte tweede album heeft zij zelf (voor nu althans) de stekker eruit getrokken.

Er werden / worden zo veel artiesten gehyped (vaak vanuit de platenmaatschappij), maar het zegt niets over de kwaliteit van zo'n artiest of band. En het is voor mij sowieso al geen maatstaf, of de grote goegemeente het wel of niet goed vind. Ik volg altijd mijn eigen weg wel door de muziek heen. En soms komt dat overeen met hetgeen de massa leuk vind, maar vaker niet.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Adèle, overdreven gehyped?
« Reactie #29 Gepost op: 14 december 2015, 15:48:43 »
Gehyped is Adele zeker. Zingen kan ze ook (of je nu wel of niet van haar geluid houdt). Op haar voorgaande twee albums stonden inderdaad wat aardige nummers (vooral op 21), maar ook een stel uitermate zeiknummers. Ik heb er dus maar een soort van the best of cd van gemaakt voor mezelf en daardoor de originele albums nooit gekocht. Dat zal bij haar nieuwe album ook niet gebeuren. "Hello" vind ik al geen geweldig nummer. Vond ik van Skyfall wel, trouwens. Echt een Bondnummer. Maar staat op geen enkel album.

Diana Krall is net zo gehyped, maar wel binnen de jazz scene toen (net zolas Norah Jones, om er nog eentje te noemen). Terwijl deze 2 dames gewoon mainstrem borrelnootjes jazz maakten en maken. Wel leuk om af en toe op te zetten, maar bijzonder...nou nee.


Amy Winehouse werd ook gehyped, zeker na "Black to black".  Heeft ook mede haar ondergang betekend. Sterke benen, die ....enz. 

Duffy ook. Die heeft, in mijn oren dan, wel een zeer sterk debuut album gemaakt (Rockferry), maar na het vreselijk geflopte tweede album heeft zij zelf (voor nu althans) de stekker eruit getrokken.

Er werden / worden zo veel artiesten gehyped (vaak vanuit de platenmaatschappij), maar het zegt niets over de kwaliteit van zo'n artiest of band. En het is voor mij sowieso al geen maatstaf, of de grote goegemeente het wel of niet goed vind. Ik volg altijd mijn eigen weg wel door de muziek heen. En soms komt dat overeen met hetgeen de massa leuk vind, maar vaker niet.
Dan zullen jullie Patricia Barber ook wel wat vinden ?    Music