Auteur Topic: hoeveel % van budget Hifi set naar luidspreker kabel?  (gelezen 18798 keer)

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: hoeveel % van budget Hifi set naar luidspreker kabel?
« Reactie #30 Gepost op: 02 december 2015, 16:59:51 »
Veel plezier ermee ?  Ik wacht de door jouw voorspelde uitleg van Ruud maar rustig af.

Volgens zijn de laatste post niet vergeleken met de toren van Babel. ;D

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: hoeveel % van budget Hifi set naar luidspreker kabel?
« Reactie #31 Gepost op: 02 december 2015, 18:31:49 »
Zouph,

Naar blijkt wordt de DAP SPK 225 luidsprekerkabel niet meer per strekkende meter geleverd en enkel op rol.

Hieronder een mogelijk alternatief;

Klotz luidsprekerkabel pro 2x2.5mm2

Snuffel anders eens op je gemak door diverse sites als rjshop, lichtengeluid, Bol, etc.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: hoeveel % van budget Hifi set naar luidspreker kabel?
« Reactie #32 Gepost op: 02 december 2015, 18:42:19 »
Klotz ?   ;D
 
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

bst

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 355
Re: hoeveel % van budget Hifi set naar luidspreker kabel?
« Reactie #34 Gepost op: 03 december 2015, 19:39:31 »
Bedankt voor alle reacties! Het is duidelijk dat de meesten zich niet gek laten maken door dure kabels.

Er wordt alleen wel altijd koperen kabels gebruikt.

Heeft iemand ervaring met zilveren kabels (verzilverd) ? Ben benieuwd of dit wel daadwerkelijk verschil geeft.

Ik heb een set (behoorlijk dure) Nordost kabels gehad van puur zilver toen ik een paar jaar terug veel experimenteerde met kabels en andere onderdelen. Zag er mooi uit, maar ik moet zeggen dat ik het niet echt de moeite waard vond qua geluid (ik meende een heel klein verschil te horen, maar dat was waarschijnlijk psychologisch, en zelfs als het echt was, dan is kabel die 20-25x zo duur is per meter geen goede prijs/prestatie verhouding).

Ruud13

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 502
Re: hoeveel % van budget Hifi set naar luidspreker kabel?
« Reactie #35 Gepost op: 10 december 2015, 04:14:25 »
Dat geven meer mensen aan.  Ruud13 kan dat prima toelichten.

Ik heb het er al heel vaak over gehad maar wil het nog wel een keer herhalen.

Omdat het bij verzilverd koperdraad gaat om een akelig dun laagje zilver is de verlaging van de weerstand die dat tot gevolg heeft - omdat zilver een iets lagere soortelijke weerstand dan koper heeft - te verwaarlozen. Maar ook als je geleiders van puur zilver zou toepassen heb je alleen maar te maken met een daling van de kabelweerstand bij gelijkblijvende oppervlakte van de draaddoorsnede die je - als dat nodig mocht zijn - simpelweg kunt compenseren door de koperkabel een fractie dikker te kiezen om op dezelfde weerstand uit te komen die de zilveren kabel heeft. Het gedrag van de elektronen in zowel snoeren met zilver- als koperaders is voor zover het audiofrequenties betreft identiek.

Dat zilver meer hoog doorlaat voor wat de audiofrequenties betreft is baarlijke onzin. Uit niets blijkt dat zilver beter de hoge tonen doorlaat als je het geloof in een dergelijk wonderbaarlijk fenomeen buiten beschouwing laat.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: hoeveel % van budget Hifi set naar luidspreker kabel?
« Reactie #36 Gepost op: 10 december 2015, 09:22:06 »
Ik zou zeggen: minder dan dat maar ik ben techneut en die mogen alleen audio repareren en er geen oordeel over geven. ;)
Toch maar doen Be Tweeter, want jouw oordeel wordt meer dan gewaardeerd !