Auteur Topic: Kenwood KA-V3700 of Sony STR-DG500  (gelezen 4883 keer)

Zouph

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
Kenwood KA-V3700 of Sony STR-DG500
« Gepost op: 23 november 2015, 01:14:18 »
De topic zegt het al, ik ben aan het kijken naar een mooi stereo setje voor mijn eerste hifi gebeuren en zit te twijfelen tussen deze twee omdat deze wel betaalbaar zijn op Marktplaats.
Ik wil graag gewoon lekker muziek luisteren in een 60m2 ruimte met toch wel een beetje behoorlijk volume.

Welke luidspreker is het meeste degelijk?

alvast bedankt!
Luidspreker Synthese Floating 2
Kabels Inakustik LS-1202
Versterker: NAD C-352
DAC: ?
Bron: laptop?

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Kenwood KA-V3700 of Sony STR-DG500
« Reactie #1 Gepost op: 23 november 2015, 17:36:29 »
Welke luidspreker is het meeste degelijk?

Welkom op het forum Zouph...

Ik kan je helaas niet helpen in je versterker keuze omdat ik geen van beide versterkers ken of ooit beluisterd heb. Wellicht dat andere forumleden bekend zijn met de genoemde versterkers en er iets over kunnen roepen? Door de specificaties van beide versterkers naast elkaar te leggen zou je op basis van je behoefte je keuze kunnen bepalen?

Je bedoelt waarschijnlijk "welke versterker" in plaats van "welke luidspreker" is het meest degelijk? Nu het bruggetje naar luidsprekers gemaakt is en voor het totaalplaatje/beeldvorming: welke luidsprekers ben je van plan op de genoemde versterker(s) aan te sluiten?

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.153
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Kenwood KA-V3700 of Sony STR-DG500
« Reactie #2 Gepost op: 23 november 2015, 20:35:25 »
Welkom!  Als een phono-ingang belangrijk is dan zou je automatisch moeten gaan voor de Kenwood.
Qua vermogen en digitale ingangen is de Sony beter uitgerust.

Afhankelijk van je wensen is de keus aan jou.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Zouph

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
Re: Kenwood KA-V3700 of Sony STR-DG500
« Reactie #3 Gepost op: 23 november 2015, 23:41:53 »
de phono ingang wordt gebruikt voor platenspelers volgens mij en ik ben niet van plan de versterker te gebruiken icm een platenspeler.

Ik heb op marktplaats nog een betaalbare Yamaha NS-150 luidsprekers (95 euro) gevonden dus die wou ik denk ik gaan halen icm met de versterker. Ik denk dan dus maar de Sony.

Bedankt voor de reacties!
Luidspreker Synthese Floating 2
Kabels Inakustik LS-1202
Versterker: NAD C-352
DAC: ?
Bron: laptop?

Ruud13

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 502
Re: Kenwood KA-V3700 of Sony STR-DG500
« Reactie #4 Gepost op: 24 november 2015, 18:30:49 »
de phono ingang wordt gebruikt voor platenspelers volgens mij en ik ben niet van plan de versterker te gebruiken icm een platenspeler.

Ik heb op marktplaats nog een betaalbare Yamaha NS-150 luidsprekers (95 euro) gevonden dus die wou ik denk ik gaan halen icm met de versterker. Ik denk dan dus maar de Sony.

Bedankt voor de reacties!

De keuze voor wat de luidsprekers betreft - er even vanuit gegaan dat ze voor jezelf zijn - is altijd strikt persoonlijk. Wat jij zeg maar mooi vindt hoeft een ander niet mooi te vinden en omgekeerd. Het is dus zaak dat je naar luidsprekers gaat luisteren en vervolgens zelf bepaalt welk geluid je het beste bevalt. Belangrijk is verder nog - voordat je definitief beslist om de luidspreker te kopen - dat je de luidspreker van je keuze thuis opstelt in het vertrek waar ze luidsprekers moeten komen te staan. Dit laatste is nodig omdat luidsprekers in het algemeen in elke ruimte weer anders klinken. Als je ze bijvoorbeeld hebt beluisterd bij de handelaar zullen ze daar heel anders klinken dan bij je thuis. 

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Kenwood KA-V3700 of Sony STR-DG500
« Reactie #5 Gepost op: 28 november 2015, 13:42:05 »
Valt er nog iets nieuws te melden over je versterker / luidspreker combinatie keuze Zouph? Ben je inmiddels al tot beluistering en aanschaf overgegaan en bevalt het geen je beluisterd hebt thuis en akoestisch gezien net zo goed als op locatie? Misschien een foto voor de geïnteresseerden indien dat niet te veel gevraagd is? Je zou natuurlijk ook kunnen overwegen om een topic te openen in de rubriek 'Sets van onze leden'?

Zouph

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
Re: Kenwood KA-V3700 of Sony STR-DG500
« Reactie #6 Gepost op: 29 november 2015, 23:50:55 »
Hey ik heb geen van de versterkers beluisterd uiteindelijk omdat ik er weinig over kon vinden.

Ik heb bij een hele vriendelijke markplaatser een set met een Yamaha NS-150 speakers met een Pioneer 7.1 versterker. Dit kon mijn audiowens alleen niet vervullen. Met hem nog even gesproken en besloten om wat meer geld uit te gaan geven voor audio om mooier spul te halen + wat merken om in de gaten te houden op marktplaats.

Morgen ga ik luisteren bij een tweedehands NAD C-352 versterker. De speakers moeten nog even op zich laten wachten helaas. Iemand advies qua merken voor deze speaker evt? Ik heb al wat merken gehoord maar ben benieuwd naar jullie ervaringen evt.
Luidspreker Synthese Floating 2
Kabels Inakustik LS-1202
Versterker: NAD C-352
DAC: ?
Bron: laptop?

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Kenwood KA-V3700 of Sony STR-DG500
« Reactie #7 Gepost op: 30 november 2015, 10:01:15 »
Bij luidsprekers kan niemand jou hier advies geven.... Deze zul je echt zelf moeten gaan beluisteren. Maak een lijstje met LS die binnen je budget passen en die je er mooi uit vind zien. en ga deze beluisteren het liefst bij jou thuis. Dit ivm de akoestiek. Als je je lijst klaar hebt met wat je leuk vind post hem hier voordat je verder gaat.... Wellicht kan er qua techniek nog wel wat over gezegd worden....sommige merken en series hebben dingetjes waar je technisch gezien op moet letten voor aanschaf.... Ik noem even foamranden etc.
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Kenwood KA-V3700 of Sony STR-DG500
« Reactie #8 Gepost op: 30 november 2015, 17:54:42 »
In de hifimarket staat een Musical Fidelity Elektra set te koop.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.153
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Kenwood KA-V3700 of Sony STR-DG500
« Reactie #9 Gepost op: 30 november 2015, 18:09:06 »
Die is reeds verkocht.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Kenwood KA-V3700 of Sony STR-DG500
« Reactie #10 Gepost op: 30 november 2015, 18:13:21 »
Er stond en staat geen informatie bij de advertentie dat ie verkocht is. Advertentie is ook niet gesloten.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.153
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Kenwood KA-V3700 of Sony STR-DG500
« Reactie #11 Gepost op: 30 november 2015, 18:14:36 »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Kenwood KA-V3700 of Sony STR-DG500
« Reactie #12 Gepost op: 30 november 2015, 18:16:56 »
Dat is de A5.5, er staat ook een Elektra set van dezelfde verkoper te koop.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.153
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Kenwood KA-V3700 of Sony STR-DG500
« Reactie #13 Gepost op: 30 november 2015, 18:28:36 »
 :doh:  Mijn fout.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Zouph

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
Re: Kenwood KA-V3700 of Sony STR-DG500
« Reactie #14 Gepost op: 01 december 2015, 02:58:52 »
Bedankt voor de tip de elektra set ziet er erg profi uit op http://www.hififreaks.nl/index.php/topic,2031.0.html

Heb zelf vandaag alleen de NAD C-352 gekocht voor 110. Dit was ook een beetje het budget waar ik rond zat te zoeken. De elektra set is een stuk duurder.

Nu dus bekabeling en luidsprekers! :)
Luidspreker Synthese Floating 2
Kabels Inakustik LS-1202
Versterker: NAD C-352
DAC: ?
Bron: laptop?