Auteur Topic: 28/29-11-2015 Hifi Studio Wilbert Streaming showdagen Utrecht  (gelezen 16265 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: 28/29-11-2015 Hifi Studio Wilbert Streaming showdagen Utrecht
« Reactie #30 Gepost op: 25 november 2015, 08:47:02 »
De Infinity IRS luidsprekers waren niet zo geschikt voor de gemiddelde Nederlandse huiskamer vanwege hun enorme afmetingen. Het was wel een beleving om een dergelijk systeem eens aan de tand te morgen voelen, want dat klonk toch net iets indrukwekkender dan de gemiddelde luidspreker.

Wow Audiofreak, die Infinity IRS luidsprekers heb ik weleens in een Youtube filmpje voorbij zien komen. Ze zijn erg imposant te noemen en dan heb ik het niet alleen over het formaat en the looks, ik vermoed dat de prijs navenant is aan de omvang? Zou ze weleens flink hard willen beluisteren op een Marcus Miller - Panther nummer...
Voor zover ik mij kan herinneren kostten deze speakers destijds us$ 90.000,00 en volgens mij kwam dat omgerekend uit op ruim 160.000,00 harde Nederlandse Guldens.

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: 28/29-11-2015 Hifi Studio Wilbert Streaming showdagen Utrecht
« Reactie #31 Gepost op: 25 november 2015, 22:46:30 »
Wow, dat zijn nog eens serieuze bedragen. En dan te bedenken dat je voor dat bedrag alleen de luidsprekers hebt...

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: 28/29-11-2015 Hifi Studio Wilbert Streaming showdagen Utrecht
« Reactie #32 Gepost op: 26 november 2015, 12:05:23 »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: 28/29-11-2015 Hifi Studio Wilbert Streaming showdagen Utrecht
« Reactie #33 Gepost op: 26 november 2015, 21:42:31 »
De Infinity IRS luidsprekers waren niet zo geschikt voor de gemiddelde Nederlandse huiskamer vanwege hun enorme afmetingen. Het was wel een beleving om een dergelijk systeem eens aan de tand te morgen voelen, want dat klonk toch net iets indrukwekkender dan de gemiddelde luidspreker.

Wow Audiofreak, die Infinity IRS luidsprekers heb ik weleens in een Youtube filmpje voorbij zien komen. Ze zijn erg imposant te noemen en dan heb ik het niet alleen over het formaat en the looks, ik vermoed dat de prijs navenant is aan de omvang? Zou ze weleens flink hard willen beluisteren op een Marcus Miller - Panther nummer...
Voor zover ik mij kan herinneren kostten deze speakers destijds us$ 90.000,00 en volgens mij kwam dat omgerekend uit op ruim 160.000,00 harde Nederlandse Guldens.

Ik wist dat ik een filmpje op YouTube gezien had van de Ifinity IRS luidsprekers...

« Laatst bewerkt op: 26 november 2015, 22:08:23 door Fourplay »

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: 28/29-11-2015 Hifi Studio Wilbert Streaming showdagen Utrecht
« Reactie #34 Gepost op: 27 november 2015, 00:18:25 »
Leuk om te zien Fourplay ! Je hebt wel wat ruimte nodig voor zulke giganten en je vloer mag ook wel redelijk stevig zijn.

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: 28/29-11-2015 Hifi Studio Wilbert Streaming showdagen Utrecht
« Reactie #35 Gepost op: 27 november 2015, 18:32:55 »
Ik ben zo laag behuisd Audiofreak dat ik de Infinity IRS luidsprekers qua hoogte niet eens kwijt kan. Nog los van de vraag of ik ze zou kopen wanneer ik kapitaalkrachtig genoeg ben. Maar waar een wil is, is een weg oftewel: natuurlijk zou ik ze ook diagonaal in m'n woonkamer kunnen plaatsen maar dan ben ik bang dat ze uiteindelijk omvallen. En aangezien Alphen aan den Rijn een geschiedenis heeft met omvallende zaken lijkt me dat geen goed idee...

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: 28/29-11-2015 Hifi Studio Wilbert Streaming showdagen Utrecht
« Reactie #36 Gepost op: 27 november 2015, 19:38:09 »
Ik ben zo laag behuisd Audiofreak dat ik de Infinity IRS luidsprekers qua hoogte niet eens kwijt kan. Nog los van de vraag of ik ze zou kopen wanneer ik kapitaalkrachtig genoeg ben. Maar waar een wil is, is een weg oftewel: natuurlijk zou ik ze ook diagonaal in m'n woonkamer kunnen plaatsen maar dan ben ik bang dat ze uiteindelijk omvallen. En aangezien Alphen aan den Rijn een geschiedenis heeft met omvallende zaken lijkt me dat geen goed idee...

Ach, er is altijd een happy view die niet maalt om een tonnetje meer of minder. Zelf vind ik het leuk en interessant om  dit soort iconen gehoord te hebben. Mijn eerste ervaring met een uitzonderlijke luidspreker was de JBL Paragon, gevolgd door de JBL Baron, de Infinity Servostatic, de Infinity QLS, de hierboven genoemde Infinity IRS, de Apogee, de Beveridge electrostaten, de Etude Zeus etc.
« Laatst bewerkt op: 28 november 2015, 08:48:47 door Hififreak »

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: 28/29-11-2015 Hifi Studio Wilbert Streaming showdagen Utrecht
« Reactie #37 Gepost op: 30 november 2015, 21:53:55 »
Nou Audiofreak, ik ben eindelijk in de gelegenheid geweest om de, door jou als iconen bestempelde, luidsprekers in YouTube en G oogle op te zoeken. Begrijp ik dat je het interessant vind om deze luidsprekers te beluisteren, haha... Mocht ik ooit in de gelegenheid komen om deze iconen te beluistere dan zou ik het ook zeer zeker niet laten!