Auteur Topic: 28/29-11-2015 Hifi Studio Wilbert Streaming showdagen Utrecht  (gelezen 16260 keer)

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: 28/29-11-2015 Hifi Studio Wilbert Streaming showdagen Utrecht
« Reactie #15 Gepost op: 22 november 2015, 18:00:21 »
;D Nee, ik ken de firma Wilbert niet. Wel ben ik benieuwd wat iemand vindt van streaming, is alles.  :)

Mocht je in mijn mening geinteresseerd zijn (geen typo, op dit toetsenbord kan ik geen trema's boven letters plaatsen), het is super gemakkelijk om in  je muziekbibliotheek te grasduinen, maar wat je veel hoort/leest is dat daardoor ook de onrust toeneemt. Niet rustig een album luisteren, maar voordat een nummer klaar is, alweer een andere kiezen. Ik houd het voorlopig bij mijn cd- en lp-verzameling ;-)

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: 28/29-11-2015 Hifi Studio Wilbert Streaming showdagen Utrecht
« Reactie #16 Gepost op: 22 november 2015, 18:05:04 »
Is toch geen argument om niet te gaan streamen ?

Dat is een argument om een cursus "hoe luister ik een album af" te nemen. ;D

Vind het raar dat dit een soort van aan het medium streamen wordt toegeschreven. Ik heb er overigens weinig tot geen last van.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: 28/29-11-2015 Hifi Studio Wilbert Streaming showdagen Utrecht
« Reactie #17 Gepost op: 22 november 2015, 18:14:00 »
Nee, ik ken de firma Wilbert niet. Wel ben ik benieuwd wat iemand vindt van streaming, dat is alles.

Ik vind het draaien van LP's en CD's een leuk tijdverdrijf en daar zal, als het aan mij ligt, geen verandering in komen Mister T. Daarentegen verwelkom ik het streamen van muziek met open armen. Immers, ook bij mij staat de audio in dienst van de muziek. Echter omdat je de muziek zo goed als mogelijk is wil laten klinken is er sprake van overlap en sluit het een het andere niet uit.

In combinatie met een streamingdienst als Qobuz, Tidal, Deezler, Spotify etc. (waar je voorkeur, kwaliteit van muziek en budget naar uitgaat) is het de ideale manier om snel in contact met nieuwe en reeds uitgebrachte muziek in aanraking te komen.

Hierin valt voor mij een gigantische inhaalslag te maken. Maar dat doe ik graag aangezien ik van de ene verbazing aan goede muziek in de andere val. Crossing New M-usic Frontiers (zeg maar) om in Star Trek termen te spreken.

Het bedieningsgemak, de kwaliteit van de aangeboden muziek, en het gigantische aanbod en diversiteit aan muziek zijn hierbij voor mij de sleutelwoorden. En wanneer ik een beluisterde CD echt goed vind en ik kan er voordelig aan komen dan schaf ik deze ook aan.

Alleen voor het gebruiksrecht van een streamingdienst betalen zonder dat de muziek ooit mijn eigendom wordt werkt bij mij niet. Ik wil graag iets tastbaars hebben voor hetgeen ik betaal.

Overig:
Bij de HOBO Hifi streaming event kreeg ik voor het eerst te horen over de streamingdienst HDTracks. HDTracks (www.hdtracks.com) is zover ik weet de enige dienst die muziek in High Resolutions tracks of CD's te koop aanbiedt.

Voor meer info verwijs ik naar de FAQ op hun site http://www.hdtracks.com/faq.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2015, 19:35:11 door Fourplay »

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: 28/29-11-2015 Hifi Studio Wilbert Streaming showdagen Utrecht
« Reactie #18 Gepost op: 22 november 2015, 18:17:44 »
Is toch geen argument om niet te gaan streamen ?

Dat is een argument om een cursus "hoe luister ik een album af" te nemen. ;D

Vind het raar dat dit een soort van aan het medium streamen wordt toegeschreven. Ik heb er overigens weinig tot geen last van.

Gr Hans

De techniek maakt het mogelijk om 'onrustig'  te luisteren. Ik betrap me er zelf op, als ik met zo'n tablet in de hand zit: mijn zoon heeft alles via zo'n ding, hij kan zelfs naar zijn mobieltje streamen en met de 'oortjes'  in door zijn bibliotheek struinen. Thuis luister ik toch een stuk rustiger.

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: 28/29-11-2015 Hifi Studio Wilbert Streaming showdagen Utrecht
« Reactie #19 Gepost op: 22 november 2015, 18:19:30 »
;D Nee, ik ken de firma Wilbert niet. Wel ben ik benieuwd wat iemand vindt van streaming, is alles.  :)

Mocht je in mijn mening geinteresseerd zijn (geen typo, op dit toetsenbord kan ik geen trema's boven letters plaatsen), het is super gemakkelijk om in  je muziekbibliotheek te grasduinen, maar wat je veel hoort/leest is dat daardoor ook de onrust toeneemt. Niet rustig een album luisteren, maar voordat een nummer klaar is, alweer een andere kiezen. Ik houd het voorlopig bij mijn cd- en lp-verzameling ;-)
Tot op heden ben ik de zelfde mening toegedaan Frits. Ik heb al een tijdje KPN-drie-in-één en dan kan ik spotify gebruiken maar ik heb me nog
niet verdiept in de materie. Is een desinteresse van mij ben ik bang.. ;D  Platen en schijfjes bevallen nog steeds prima.
Aan de andere kant sta open voor ervaringen van anderen, vandaar mijn reactie naar Fourplay.  :)

Edit: Ik heb je post hier onder gelezen Fourplay, ik stond op het punt van verzenden.  :)
 
ADAM    Bryston     DENON

Dynky

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 419
  • be surprised, time after time
Re: 28/29-11-2015 Hifi Studio Wilbert Streaming showdagen Utrecht
« Reactie #20 Gepost op: 22 november 2015, 18:58:26 »
Overig:
Bij de HOBO Hifi streaming event kreeg ik voor het eerst te horen over de streamingsdienst HDTracks. HDTracks (www.hdtracks.com) is zover ik weet de enige dienst die muziek in High Resolutions tracks of CD's te koop aanbiedt.
hi-res content is bij Qobuz ook ruim voorhanden  ;)  (naast het "gewone" aanbod in cd/Flac kwaliteit)
Since light travels faster than sound, people usually appear bright...until you hear them speak.

2747 albums (and counting...) + some toys to enjoy them

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: 28/29-11-2015 Hifi Studio Wilbert Streaming showdagen Utrecht
« Reactie #21 Gepost op: 22 november 2015, 20:02:25 »
Ik ben een zeer tevreden Qobuz gebruiker
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: 28/29-11-2015 Hifi Studio Wilbert Streaming showdagen Utrecht
« Reactie #22 Gepost op: 22 november 2015, 21:00:12 »
Is toch geen argument om niet te gaan streamen ?

Dat is een argument om een cursus "hoe luister ik een album af" te nemen. ;D

Vind het raar dat dit een soort van aan het medium streamen wordt toegeschreven. Ik heb er overigens weinig tot geen last van.

Gr Hans

De techniek maakt het mogelijk om 'onrustig'  te luisteren. Ik betrap me er zelf op, als ik met zo'n tablet in de hand zit: mijn zoon heeft alles via zo'n ding, hij kan zelfs naar zijn mobieltje streamen en met de 'oortjes'  in door zijn bibliotheek struinen. Thuis luister ik toch een stuk rustiger.

Klopt maar als je dat niet fijn vindt...dan doe je dat toch niet ?

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: 28/29-11-2015 Hifi Studio Wilbert Streaming showdagen Utrecht
« Reactie #23 Gepost op: 22 november 2015, 22:08:53 »
Is toch geen argument om niet te gaan streamen ?

Dat is een argument om een cursus "hoe luister ik een album af" te nemen. ;D

Vind het raar dat dit een soort van aan het medium streamen wordt toegeschreven. Ik heb er overigens weinig tot geen last van.

Gr Hans

De techniek maakt het mogelijk om 'onrustig'  te luisteren. Ik betrap me er zelf op, als ik met zo'n tablet in de hand zit: mijn zoon heeft alles via zo'n ding, hij kan zelfs naar zijn mobieltje streamen en met de 'oortjes'  in door zijn bibliotheek struinen. Thuis luister ik toch een stuk rustiger.

Klopt maar als je dat niet fijn vindt...dan doe je dat toch niet ?

Gr Hans

Daar kun je een hele boom over opzetten..... ;-)

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: 28/29-11-2015 Hifi Studio Wilbert Streaming showdagen Utrecht
« Reactie #24 Gepost op: 22 november 2015, 22:33:55 »
Ik zie niet in waarom. Maar goed...ik vind het bedieningsgemak heerlijk en bijna alles een klik away. Kwaliteit is ook prima.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: 28/29-11-2015 Hifi Studio Wilbert Streaming showdagen Utrecht
« Reactie #25 Gepost op: 23 november 2015, 15:56:07 »
De Infinity IRS luidsprekers waren niet zo geschikt voor de gemiddelde Nederlandse huiskamer vanwege hun enorme afmetingen. Het was wel een beleving om een dergelijk systeem eens aan de tand te morgen voelen, want dat klonk toch net iets indrukwekkender dan de gemiddelde luidspreker.

Wow Audiofreak, die Infinity IRS luidsprekers heb ik weleens in een Youtube filmpje voorbij zien komen. Ze zijn erg imposant te noemen en dan heb ik het niet alleen over het formaat en the looks, ik vermoed dat de prijs navenant is aan de omvang? Zou ze weleens flink hard willen beluisteren op een Marcus Miller - Panther nummer...

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: 28/29-11-2015 Hifi Studio Wilbert Streaming showdagen Utrecht
« Reactie #26 Gepost op: 23 november 2015, 16:25:58 »
Overig:
Bij de HOBO Hifi streaming event kreeg ik voor het eerst te horen over de streamingsdienst HDTracks. HDTracks (www.hdtracks.com) is zover ik weet de enige dienst die muziek in High Resolutions tracks of CD's te koop aanbiedt.
hi-res content is bij Qobuz ook ruim voorhanden  ;)  (naast het "gewone" aanbod in cd/Flac kwaliteit)

Bedankt voor de aanvulling Dynky!

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: 28/29-11-2015 Hifi Studio Wilbert Streaming showdagen Utrecht
« Reactie #27 Gepost op: 23 november 2015, 16:26:43 »
Ik ben een zeer tevreden Qobuz gebruiker

+1

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: 28/29-11-2015 Hifi Studio Wilbert Streaming showdagen Utrecht
« Reactie #28 Gepost op: 24 november 2015, 22:25:06 »
Zou ze weleens flink hard willen beluisteren op een Marcus Miller - Panther nummer

A.s. donderdag: Marcus Miller in Metropool Hengelo live :)

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: 28/29-11-2015 Hifi Studio Wilbert Streaming showdagen Utrecht
« Reactie #29 Gepost op: 25 november 2015, 07:48:37 »
Bedankt voor de tip, Frits... Toppie!

Ik zag de posters van Marcus Miller ook in Lantarenvenster Rotterdam hangen (voor een concert eerdaags/afgelopen week?) toen ik daar was voor een concert van YellowJackets. Ik sla een concertje van Marcus over, heb hem afgelopen jaren twee keer zien optreden...