Auteur Topic: mijn eigen luisterplekje!  (gelezen 25701 keer)

Cantodea

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 192
Re: mijn eigen luisterplekje!
« Reactie #30 Gepost op: 20 november 2015, 23:20:06 »
Goed bezig Catodea, zo te zien ga je een leuke winter tegemoet. Zodra je kamer straks wat meer ingekleed is zal ook de galm verminderen... Ik ben overigens qua looks erg gecharmeerd van de Celestion Ditton 3 speakers...

Ja, ik vind die Ditton ook wel mooi. De vrouw des huizes vind hem dan weer afschuwelijk. Klankmatig kan hij mij alleszins bekoren. Vooral het laag en het midden zijn zeer mooi. Het hoog kan dan weer op bepaalde nummers een hard randje hebben. Hij bouwt ook een mooie stage.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.161
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: mijn eigen luisterplekje!
« Reactie #31 Gepost op: 21 november 2015, 07:48:16 »
Ik daarin tegen niet... Ik zie het als een gezellig samen zijn en een passie delen..... En er is hier qua tijd ruimte zat om ongestoord alleen te kunnen genieten/luisteren..

Dat laatste is niet het probleem, we delen immers al jaren samen het leven.   :yeah: 

Ik heb echter nog nooit een set in een doorsnee woonkamer beter horen presteren dan in mijn grot, terwijl de woonkamer die we tot onze beschikking hebben een bovengemiddelde afmeting heeft en ik best een mooie opstelling kan realiseren. 

Ik doe het gewoon niet voor minder.    8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: mijn eigen luisterplekje!
« Reactie #32 Gepost op: 21 november 2015, 09:49:27 »
Ik daarin tegen niet... Ik zie het als een gezellig samen zijn en een passie delen..... En er is hier qua tijd ruimte zat om ongestoord alleen te kunnen genieten/luisteren..

Dat laatste is niet het probleem, we delen immers al jaren samen het leven.   :yeah: 

Ik heb echter nog nooit een set in een doorsnee woonkamer beter horen presteren dan in mijn grot, terwijl de woonkamer die we tot onze beschikking hebben een bovengemiddelde afmeting heeft en ik best een mooie opstelling kan realiseren. 

Ik doe het gewoon niet voor minder.    8)
Ik sluit mij volledig bij u aan.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: mijn eigen luisterplekje!
« Reactie #33 Gepost op: 21 november 2015, 10:53:52 »
Gewoon een keer hier komen luisteren. Weet overigens niet of die beter klinkt...maar goed je begrijpt het idee.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Cantodea

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 192
Re: mijn eigen luisterplekje!
« Reactie #34 Gepost op: 21 november 2015, 12:45:55 »
Ik kan toch ook al concluderen dat het in die kleine rechthoekige ruimte beter gaat klinken dan in mijn grote L-vormige woonkamer, waar het goed klinkt, maar ook niet meer dan dat. Alles is beter, focus, plaatsing en vooral het laag klinkt veel prettiger, strak en gedefinieerd. Straks ga ik de nog betrekkelijk kale ruimte meteen met fuzzmeasure en dan kunnen we aan de slag, maar zoals gezegd, de samengeraapte set speelt nu al op een hoger niveau, dan de toch op papier, betere set in de woonkamer.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: mijn eigen luisterplekje!
« Reactie #35 Gepost op: 21 november 2015, 13:03:42 »
Gewoon een keer hier komen luisteren. Weet overigens niet of die beter klinkt...maar goed je begrijpt het idee.

Gr Hans
Aan wie is deze boodschap gericht Hans ?  ;)

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: mijn eigen luisterplekje!
« Reactie #36 Gepost op: 21 november 2015, 13:14:13 »
Aan iedereen die de schoen past... ;D

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: mijn eigen luisterplekje!
« Reactie #37 Gepost op: 21 november 2015, 14:18:02 »
Aan iedereen die de schoen past... ;D

Gr Hans
Laat me raden.......juist ja, Assepoester !!!   ;) ;) :D Alle gekheid op een stokje Hans, ik geloof best dat je het heel leuk voor elkaar hebt en als het eens zo uitkomt zou ik het resultaat best eens willen beluisteren !

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: mijn eigen luisterplekje!
« Reactie #38 Gepost op: 21 november 2015, 14:18:40 »
Gezellig...

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: mijn eigen luisterplekje!
« Reactie #39 Gepost op: 21 november 2015, 14:57:36 »
Goed bezig Catodea, zo te zien ga je een leuke winter tegemoet. Zodra je kamer straks wat meer ingekleed is zal ook de galm verminderen... Ik ben overigens qua looks erg gecharmeerd van de Celestion Ditton 3 speakers...

Ja, ik vind die Ditton ook wel mooi. De vrouw des huizes vind hem dan weer afschuwelijk. Klankmatig kan hij mij alleszins bekoren. Vooral het laag en het midden zijn zeer mooi. Het hoog kan dan weer op bepaalde nummers een hard randje hebben. Hij bouwt ook een mooie stage.

Ach, mocht de dochter des huizes een keer bij vrienden/familie logeren dan kan je altijd overwegen om de Ditton's gedurende haar afwezigheid in bruikleen nemen... ;)   

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: mijn eigen luisterplekje!
« Reactie #40 Gepost op: 21 november 2015, 15:10:56 »
Goed bezig Catodea, zo te zien ga je een leuke winter tegemoet. Zodra je kamer straks wat meer ingekleed is zal ook de galm verminderen... Ik ben overigens qua looks erg gecharmeerd van de Celestion Ditton 3 speakers...

Ja, ik vind die Ditton ook wel mooi. De vrouw des huizes vind hem dan weer afschuwelijk. Klankmatig kan hij mij alleszins bekoren. Vooral het laag en het midden zijn zeer mooi. Het hoog kan dan weer op bepaalde nummers een hard randje hebben. Hij bouwt ook een mooie stage.

Ach, mocht de dochter des huizes een keer bij vrienden/familie logeren dan kan je altijd overwegen om de Ditton's gedurende haar afwezigheid in bruikleen nemen... ;)
Weleens de Celestion Ditton 66 luidsprekers gehoord ?

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: mijn eigen luisterplekje!
« Reactie #41 Gepost op: 21 november 2015, 15:45:56 »
Indien de vraag aan mij gericht is Audiofreak dan is het antwoord: neen. Ik kan me niet herinneren ooit Celestion luidsprekers in het algemeen en Ditton 66 luidsprekers in het bijzonder beluisterd te hebben. Maar goed, ik ben nog niet zo lang actief bezig met m'n audio hobby. Dit antwoord geldt overigens voor het merendeel van de luidsprekers die ik her en der op dit forum tegenkom. Is er nog een specifieke reden voor deze vraag? Mocht de vraag niet voor mij bestemd zijn dan spreek ik voor m'n beurt en mag het antwoord wat mij betreft rechtstreeks naar de eeuwige virtuele jachtvelden verbannen worden...

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: mijn eigen luisterplekje!
« Reactie #42 Gepost op: 21 november 2015, 16:04:35 »
Indien de vraag aan mij gericht is Audiofreak dan is het antwoord: neen. Ik kan me niet herinneren ooit Celestion luidsprekers in het algemeen en Ditton 66 luidsprekers in het bijzonder beluisterd te hebben. Maar goed, ik ben nog niet zo lang actief bezig met m'n audio hobby. Dit antwoord geldt overigens voor het merendeel van de luidsprekers die ik her en der op dit forum tegenkom. Is er nog een specifieke reden voor deze vraag? Mocht de vraag niet voor mij bestemd zijn dan spreek ik voor m'n beurt en mag het antwoord wat mij betreft rechtstreeks naar de eeuwige virtuele jachtvelden verbannen worden...
Never mind Fourplay, ik stelde mijn vraag eigenlijk aan Cantodea n.a.v. zijn opmerking over een Celestion Ditton in zijn luisterruimte. Ik vind overigens dat je al aardig mee participeert gezien de relatief korte tijd dat je je met audio bezighoudt.
« Laatst bewerkt op: 21 november 2015, 18:10:07 door Audiofreak »

Cantodea

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 192
Re: mijn eigen luisterplekje!
« Reactie #43 Gepost op: 21 november 2015, 17:13:21 »
Indien de vraag aan mij gericht is Audiofreak dan is het antwoord: neen. Ik kan me niet herinneren ooit Celestion luidsprekers in het algemeen en Ditton 66 luidsprekers in het bijzonder beluisterd te hebben. Maar goed, ik ben nog niet zo lang actief bezig met m'n audio hobby. Dit antwoord geldt overigens voor het merendeel van de luidsprekers die ik her en der op dit forum tegenkom. Is er nog een specifieke reden voor deze vraag? Mocht de vraag niet voor mij bestemd zijn dan spreek ik voor m'n beurt en mag het antwoord wat mij betreft rechtstreeks naar de eeuwige virtuele jachtvelden verbannen worden...
Never mind Fourplay, ik stelde mijn vraag eigenlijk aan Cantadeo n.a.v. zijn opmerking over een Celestion Ditton in zijn luisterruimte. Ik vind overigens dat je al aardig mee participeert gezien de relatief korte tijd dat je je met audio bezighoudt.

Neen de 66 heb ik nog niet gehoord. Als ik af ga op wat ik hoor bij de 3, en wetende dat de 66 op fora zeer hoog wordt ingeschat, ja, dan wordt ik wel heel nieuwsgierig. Ik zelf heb wel nog een dl8 gehad en mijn broer had een sl12. Ik vond Celestion altijd al een heel goede luidsprekerfabrikant. Het is heel spijtig dat Celestion er niet meer is voor de hifi. Ik vind dit eigenlijk echt wel een verlies, want ze hebben schitterende luidsprekers gebouwd. De 66 ga ik toch ooit wel eens ergens proberen te beluisteren of misschien wel proberen te bemachtigen, wie weet.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: mijn eigen luisterplekje!
« Reactie #44 Gepost op: 21 november 2015, 18:11:48 »
Indien de vraag aan mij gericht is Audiofreak dan is het antwoord: neen. Ik kan me niet herinneren ooit Celestion luidsprekers in het algemeen en Ditton 66 luidsprekers in het bijzonder beluisterd te hebben. Maar goed, ik ben nog niet zo lang actief bezig met m'n audio hobby. Dit antwoord geldt overigens voor het merendeel van de luidsprekers die ik her en der op dit forum tegenkom. Is er nog een specifieke reden voor deze vraag? Mocht de vraag niet voor mij bestemd zijn dan spreek ik voor m'n beurt en mag het antwoord wat mij betreft rechtstreeks naar de eeuwige virtuele jachtvelden verbannen worden...
Never mind Fourplay, ik stelde mijn vraag eigenlijk aan Cantadeo n.a.v. zijn opmerking over een Celestion Ditton in zijn luisterruimte. Ik vind overigens dat je al aardig mee participeert gezien de relatief korte tijd dat je je met audio bezighoudt.

Neen de 66 heb ik nog niet gehoord. Als ik af ga op wat ik hoor bij de 3, en wetende dat de 66 op fora zeer hoog wordt ingeschat, ja, dan wordt ik wel heel nieuwsgierig. Ik zelf heb wel nog een dl8 gehad en mijn broer had een sl12. Ik vond Celestion altijd al een heel goede luidsprekerfabrikant. Het is heel spijtig dat Celestion er niet meer is voor de hifi. Ik vind dit eigenlijk echt wel een verlies, want ze hebben schitterende luidsprekers gebouwd. De 66 ga ik toch ooit wel eens ergens proberen te beluisteren of misschien wel proberen te bemachtigen, wie weet.
Vergeet vooral niet de Celestion SL600, SL600Si en de Kingston !