Auteur Topic: geluidskaart kopen?  (gelezen 21127 keer)

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: geluidskaart kopen?
« Reactie #15 Gepost op: 05 november 2015, 18:24:01 »
waarom niet mijnheer !!!!!!!


Omdat het al snel een herhaling van zetten gaat worden. Voor een beginnend forummer mogelijk een leuke bezigheid...voor mij inmiddels een heel stuk minder.

HTPC boeit mij ook...vind het alleen duurder ivm bv een SONOS. Zeker omdat ik zoiets alleen voor muziek zou gebruiken.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: geluidskaart kopen?
« Reactie #16 Gepost op: 05 november 2015, 18:32:57 »
Waarom een HPTC chansig!? Een MacMini kan dit toch ook prima is stil, zuinig, en kan ook prima dienst doen als media server
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Martin Schouten

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 214
  • You can only do things by heart, when you mean it.
    • Multimedia Hifi Solutions
Re: geluidskaart kopen?
« Reactie #17 Gepost op: 05 november 2015, 18:47:20 »
Heren we hebben allemaal een mening en de 1 gelooft in sonos de ander in 1 minimac en ik de gek in een htpc.
Volgens mij is het allemaal goed en is dit het plezier van onze hobby.
Alleen aan een sonos is weinig te sleutelen en kan kapot gaan en dan weggooien misschien.

MVG
Martin Schouten

Maar ik hoop dat we met zijn alle gebruikers zijn van geode muziek en daar gaat het toch om in de hobby.
En we hebben allemaal een gebrek daarin.
Woonkamer: Polkaudio LSi9(f)/LSiC(c)/LSiFX(r)  Polkaudio: subwoofer DSWpro660wi (2)    Onkyo PA-MC5500   Onkyo PR-SC5507    Pioneer PL300     Zelfbouw: Silverstone       Kabels: Oehlbach en Cambridge en Homemade

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: geluidskaart kopen?
« Reactie #18 Gepost op: 05 november 2015, 21:55:25 »
Een mac mini is een htpc :)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: geluidskaart kopen?
« Reactie #19 Gepost op: 05 november 2015, 22:20:38 »
Tegen de uitkomsten van deze wetenschappelijk verantwoorde test valt weinig in te brengen.

Daar zal niet iedereen het mee eens zijn...dat maakt de hobby juist zo boeiend.

Voor de rest is het wat mij betreft niet een discussie waard.

Gr Hans

Er valt niets mee oneens te zijn. Ze rapporteren feiten en trekken sterke conclusies. Als je desondanks de waarde ondermijnt zijn argumenten wat mij betreft wenselijk :)
« Laatst bewerkt op: 05 november 2015, 22:33:39 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: geluidskaart kopen?
« Reactie #20 Gepost op: 05 november 2015, 22:51:13 »
Je loopt inmiddels ook lang genoeg mee op foraland om te weten dat niet iedereen er het er mee eens is. Ongeacht de argumenten....

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: geluidskaart kopen?
« Reactie #21 Gepost op: 06 november 2015, 11:24:36 »
waarom niet mijnheer !!!!!!!


Omdat het al snel een herhaling van zetten gaat worden. Voor een beginnend forummer mogelijk een leuke bezigheid...voor mij inmiddels een heel stuk minder.

Maar je begint zelf:

Stel deze vraag eens op het HTforum.... ;D

Dusssss........
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: geluidskaart kopen?
« Reactie #22 Gepost op: 06 november 2015, 12:08:27 »
Tegen de uitkomsten van deze wetenschappelijk verantwoorde test valt weinig in te brengen.

Daar zal niet iedereen het mee eens zijn...dat maakt de hobby juist zo boeiend.

Voor de rest is het wat mij betreft niet een discussie waard.

Gr Hans

Er valt niets mee oneens te zijn. Ze rapporteren feiten en trekken sterke conclusies. Als je desondanks de waarde ondermijnt zijn argumenten wat mij betreft wenselijk :)

"Ik ga altijd op mijn eigen oren af", en "Ik lees nooit recensies" zijn zomaar twee uitlatingen die mij naar het hoofd geslingerd werden op HifiFreaks.nl. Ik merk vaker tegenstrijdigheden in de argumenten van het sceptische kamp. Maar ja, we zijn ook allemaal anders, nietwaar?
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: geluidskaart kopen?
« Reactie #23 Gepost op: 06 november 2015, 12:11:14 »
waarom niet mijnheer !!!!!!!


Omdat het al snel een herhaling van zetten gaat worden. Voor een beginnend forummer mogelijk een leuke bezigheid...voor mij inmiddels een heel stuk minder.

Maar je begint zelf:

Stel deze vraag eens op het HTforum.... ;D

Dusssss........

Dussssss....wat ? Ik wil geen discussie hoor. Volgens mij deel (soort van) ik dat er op het HTforum anders over gedacht wordt.

Dussssss....

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: geluidskaart kopen?
« Reactie #24 Gepost op: 06 november 2015, 12:12:40 »
Tegen de uitkomsten van deze wetenschappelijk verantwoorde test valt weinig in te brengen.

Daar zal niet iedereen het mee eens zijn...dat maakt de hobby juist zo boeiend.

Voor de rest is het wat mij betreft niet een discussie waard.

Gr Hans

Er valt niets mee oneens te zijn. Ze rapporteren feiten en trekken sterke conclusies. Als je desondanks de waarde ondermijnt zijn argumenten wat mij betreft wenselijk :)

"Ik ga altijd op mijn eigen oren af", en "Ik lees nooit recensies" zijn zomaar twee uitlatingen die mij naar het hoofd geslingerd werden op HifiFreaks.nl. Ik merk vaker tegenstrijdigheden in de argumenten van het sceptische kamp. Maar ja, we zijn ook allemaal anders, nietwaar?
Welke tegenstrijdigheden?

Groet,
Jacco

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: geluidskaart kopen?
« Reactie #25 Gepost op: 06 november 2015, 12:15:03 »
Tegen de uitkomsten van deze wetenschappelijk verantwoorde test valt weinig in te brengen.

Daar zal niet iedereen het mee eens zijn...dat maakt de hobby juist zo boeiend.

Voor de rest is het wat mij betreft niet een discussie waard.

Gr Hans

Er valt niets mee oneens te zijn. Ze rapporteren feiten en trekken sterke conclusies. Als je desondanks de waarde ondermijnt zijn argumenten wat mij betreft wenselijk :)

"Ik ga altijd op mijn eigen oren af", en "Ik lees nooit recensies" zijn zomaar twee uitlatingen die mij naar het hoofd geslingerd werden op HifiFreaks.nl. Ik merk vaker tegenstrijdigheden in de argumenten van het sceptische kamp. Maar ja, we zijn ook allemaal anders, nietwaar?
Welke tegenstrijdigheden?

Groet,
Jacco

Voor zover ik begrijp refereert MAW naar een review van USB geluidskaarten.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: geluidskaart kopen?
« Reactie #26 Gepost op: 06 november 2015, 12:42:18 »
Laten we het vooral niet verwarren met een review. Een review is een subjectieve mening is van iemand.

Hier wordt juist de subjectiviteit geelimineerd. Wat ze zeggen is puur feitelijk; de manier waarop ze het onderzoek opgezet hebben, wat de krachten en beperkingen zijn van de methode en wat de uitkomsten zijn. Dat zijn gewoon feiten en heeft niets met mening te maken.

Vervolgens trekken ze er conclusies uit die ze sterk onderbouwen. Het sterkste punt is nog wel wat de onderzoekers geen belang hebben bij de uitkomst (het zijn 'outsiders' voor wat betreft hifi en audio). Dat in combinatie met de methode maakt het zeer geloofwaardig. Het is opvallend dat er zo weinig verslagen op deze manier tot stand komen in deze markt. Het zou niet meer dan normaal moeten zijn. Er valt namelijk niet veel meer mee te doen dan het ter kennisgeving aannemen. :)

Als iemand een andere mening heeft ben ik heel benieuwd waar dat op gebaseerd is. Een goed uitgevoerd wetenschappelijk onderzoek kun je simpelweg niet afdoen als 'just another opinion'..
« Laatst bewerkt op: 06 november 2015, 12:49:13 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: geluidskaart kopen?
« Reactie #27 Gepost op: 06 november 2015, 12:53:50 »
waarom niet mijnheer !!!!!!!


Omdat het al snel een herhaling van zetten gaat worden. Voor een beginnend forummer mogelijk een leuke bezigheid...voor mij inmiddels een heel stuk minder.

Maar je begint zelf:

Stel deze vraag eens op het HTforum.... ;D

Dusssss........

Dussssss....wat ? Ik wil geen discussie hoor. Volgens mij deel (soort van) ik dat er op het HTforum anders over gedacht wordt.

Dussssss....

Gr Hans
Natuurlijk Hans, je hebt gelijk ;D ;D
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: geluidskaart kopen?
« Reactie #28 Gepost op: 06 november 2015, 13:00:55 »
Dank je....dat had ik net even nodig.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: geluidskaart kopen?
« Reactie #29 Gepost op: 06 november 2015, 13:07:10 »
het zijn 'outsiders' voor wat betreft hifi en audio

Een argument van het sceptische kamp dat ik eerder hoorde lag in de lijn van: "Ik ben geluidstechnicus geweest en weet hoe ik moet luisteren"...

Een goed uitgevoerd wetenschappelijk onderzoek kun je simpelweg niet afdoen als 'just another opinion'..

Serieus? "Wetenschappelijk onderzoek"? Vooruit, dan zal ik het eens helemaal doornemen...
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.