Auteur Topic: Surround speakers inzetten als frontspeakers  (gelezen 11711 keer)

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Surround speakers inzetten als frontspeakers
« Reactie #15 Gepost op: 11 november 2015, 20:16:05 »
Wat ik je ter info kan meegeven is dat ik hier de Bluesound Node N100 en de Powernode N150, beiden uit de 1 serie in twee verschillende configuraties opgenomen heb. De Powernode 2 is naar verluidt de overtreffende trap van zijn naamgenoot uit de 1 serie, mede omdat de makers goed naar de kritieken van de eindgebruikers geluisterd hebben en die in de serie 2 verwerkt hebben. Maar goed, een Hifibeurs is natuurlijk de plek bij uitstek om ook je licht over andere streamers te laten schijnen. Doe er je voordeel mee...  ;)

soundbart

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 37
Re: Surround speakers inzetten als frontspeakers
« Reactie #16 Gepost op: 12 november 2015, 19:45:14 »
Ik ken er nog maar bitter weinig van maar heeft de node ook een dac chip aan boord? Zo ja en wat als de versterker eveneens een dac  chip heeft? Welke wordt dan actief gebruikt?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk


chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Surround speakers inzetten als frontspeakers
« Reactie #17 Gepost op: 12 november 2015, 21:38:27 »
Als je de DAC in de versterker niet kan omzeilen...de laatste in de keten. Dus cd speler (DAC) aansluiten op een DAC en vervolgens een minidsp gebruiken met ook een DAC...dan zal de laatste dus bepalend zijn.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Surround speakers inzetten als frontspeakers
« Reactie #18 Gepost op: 15 november 2015, 23:52:07 »
Zowel de Bluesound Node N100 als de Powernode N150 (serie 1) is met een DAC uitgerust. Het voornaamste verschil tussen beide netwerkspelers is dat de Powernode N150 voorzien is van een ingebouwde versterker...