Auteur Topic: Bryston 4 BRX ( ( 4B Regular XLR )  (gelezen 5784 keer)

erikv2

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 4
Bryston 4 BRX ( ( 4B Regular XLR )
« Gepost op: 08 oktober 2015, 01:30:19 »
Leuk overzicht op de site van hififreak over de historie van Bryston.

Misschien kan ik iets aanvullen over de historie van de 4BRX al in 1990 werd gebouwd. Zelf heb ik namelijk sinds kort deze versterker. Kon de combinatie van mijn voorkant (wat jij noemt een "Een gewone tweede generatie 3B", in combinatie met XLR ingangen en 1/4 Jack ingangen niet thuis brengen.

Via Bryston kreeg ik te horen:

"Hi Erik, That amp is somewhat unique, in that it is a consumer amplifier equipped with balanced inputs.  This is relatively rare, and in our records we refer to it as a 4BRX (4B Regular, XLR).
Here’s a link to the manual for the normal RCA equipped version of that amp:
 
http://www.bryston.com/PDF/Manuals/3B_4B_MANUAL.pdf
 
I don’t have any documentation for that particular version, but it can be considered identical in every way other than the input connectors…
« Laatst bewerkt op: 08 oktober 2015, 01:48:14 door erikv2 »

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Bryston 4 BRX ( ( 4B Regular XLR )
« Reactie #1 Gepost op: 08 oktober 2015, 09:59:12 »
Erikv2,

Welkom hier......En leuk om dat soort info van een fabrikant te krijgen! Ik kan uit ervaring vertellen dat, het soms erg rustig blijft, als je een fabrikant benaderd met een vraag. Heel veel plezier hier... en met je vrij unieke versterker!
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.156
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Bryston 4 BRX ( ( 4B Regular XLR )
« Reactie #2 Gepost op: 08 oktober 2015, 12:51:54 »
Welkom!

Ja, je komt soms "rare" exemplaren tegen.   ;D

Ik heb een PRO met gewoon front.  Navraag gaf duidelijkheid.  Het ding had transportschade opgelopen toen hij ter reparatie werd aangeboden.  In samenspraak met de toenmalige eigenaar is toen een gewoon front geplaatst i.p.v. een front met prominent de naam Bryston.

Overigens is het jaartal dat je noemt niet zo gek omdat men in het eind van de tachtiger jaren de overstap maakte naar ringkerntrafo's.

Bryston is erg toegankelijk voor de consument is ook mijn ervaring.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

erikv2

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 4
Re: Bryston 4 BRX ( ( 4B Regular XLR )
« Reactie #3 Gepost op: 09 oktober 2015, 10:52:57 »
Ik heb een PRO met gewoon front. In samenspraak met de toenmalige eigenaar is toen een gewoon front geplaatst i.p.v. een front met prominent de naam Bryston.
Bryston is erg toegankelijk voor de consument is ook mijn ervaring.

Eerlijk gezegd was mijn eerste gedachte ook dat de eerste eigenaar misschien een Pro wilde, maar dan met een rustiger voorkant.

Is er behalve de achterkant (de aansluitingen), intern verschil tussen de Pro en de Consumer versie?

En idd Bryston reageert heel positief op vragen.

erikv2

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 4
Re: Bryston 4 BRX ( ( 4B Regular XLR )
« Reactie #4 Gepost op: 09 oktober 2015, 13:28:50 »
Is er iemand in deze kringen met misschien wel dezelfde versterker of een gewone 4B van circa 1990. En die misschien nog documentatie, specificaties, een handleiding, een overdruk van een test, of iets anders heeft, van een Bryston 4B of misschien zelfs een 4BRX van circa 1990?

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.156
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Bryston 4 BRX ( ( 4B Regular XLR )
« Reactie #5 Gepost op: 09 oktober 2015, 18:13:05 »
Hier is heel wat te vinden en deze zal het zijn.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.156
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Bryston 4 BRX ( ( 4B Regular XLR )
« Reactie #6 Gepost op: 09 oktober 2015, 18:23:05 »
Is er behalve de achterkant (de aansluitingen), intern verschil tussen de Pro en de Consumer versie?

En idd Bryston reageert heel positief op vragen.

De PRO-versie heeft een gainregeling hetzij voorop



of achterop.



Maar .................... je hebt ook PRO-uitvoeringen (van die echt ouwe dingen) met alleen cinch-aansluitingen.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.