Auteur Topic: iFI iDAC-2  (gelezen 12141 keer)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: iFI iDAC-2
« Reactie #15 Gepost op: 08 oktober 2015, 12:11:21 »
Dat stiller zijn is natuurlijk wel erg fijn. Met de rest kan ik niet zo heel veel, wellicht komt dat ook doordat het stiller is op de achtergrond. Veel plezier er in ieder geval mee!

Groet,
Jacco

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: iFI iDAC-2
« Reactie #16 Gepost op: 17 oktober 2015, 11:00:47 »
Als het goed is komt deze vandaag binnen:

ifi micro idsd DAC / Headphone amp

Eens zien of het veel verschil geeft met de Kenwood waar nu de koptelefoon ingeprikt zit.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: iFI iDAC-2
« Reactie #17 Gepost op: 17 oktober 2015, 13:31:41 »
Veel plezier ervan Hans!! Veel bang for the buck
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: iFI iDAC-2
« Reactie #18 Gepost op: 17 oktober 2015, 13:47:56 »
Als het goed is komt deze vandaag binnen:

ifi micro idsd DAC / Headphone amp

Eens zien of het veel verschil geeft met de Kenwood waar nu de koptelefoon ingeprikt zit.

Gr Hans

Hans,horen wij het ook als je weinig tot geen verschil hoort?en ook als die jouw niet bevalt?

Ik hoor namelijk wel verschil als ik de hoofdtelefoon gebruik bij sommige versterkers of cd spelelers.

Het kan bij mij zo zijn dat Waar de HD 650 op een bepaalde versterker het zeer goed doet en ik stolp de HD 598 in dezelfde

versterker dat ie ietje minder doet,en andersom ook dus.....ik vermoed dat een aparte hooftelefoonversterker weinig of niets

toevoegd.
Natuurlijk lees ik ook wereldweide tests van hoofdtelefoon versterkers van boven de 1000 dollar maaaaar zou het zijn dat ze

dan bovennatuurlijk kunnen klinken? want ze versterken toch alleen maar? of niet jacco? ;)
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: iFI iDAC-2
« Reactie #19 Gepost op: 17 oktober 2015, 13:49:43 »
Heeft met meer factoren te maken Bram of het verschil te horen geeft.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: iFI iDAC-2
« Reactie #20 Gepost op: 17 oktober 2015, 13:56:05 »
Het heeft te maken hoeveel aandacht ze hebben besteed aan de uitgang. Zover mijn kennis reikt pakt men het signaal van de pre. De voeding is waar het om draait met hoeveel aandacht daar aan besteed is. Ja ... je hoort dus idd verschil bij verschillende versterkers. Aparte versterker kan dus zin hebben. Bryston had het naar mijn mening goed voor elkaar. Bij de Sony die ik nu heb is niet helemaal zoals het hoort.
« Laatst bewerkt op: 17 oktober 2015, 13:58:52 door Bryston power »
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: iFI iDAC-2
« Reactie #21 Gepost op: 17 oktober 2015, 13:57:52 »
Heeft met meer factoren te maken Bram of het verschil te horen geeft.

Als dat zo mocht zijn,dan zal een paar dagen uitproberen toch standaart moeten zijn of niet?

En mocht hij niet bevallen dat je de hoofdtelefoon gewoon kunt retouneren en je geld dan terugkrijgt?

                                                                  Music
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: iFI iDAC-2
« Reactie #22 Gepost op: 17 oktober 2015, 14:06:57 »
Ik heb een Shiit, Beyerdamic en een FIIO versterker gehad.

De eerste vond ik te wollig. De 2e en de derde verschilde mijn inziens te weinig of niet zodat ik de goedkoopste even heb gehouden. De FIIO verschilde vervolgens weer niet met de Kenwood. Dus die is na een half jaar geretourneerd (ongelofelijke service).

Nu kruipt er bloed dus weer even wat proberen. Als het geen verschil geeft gaat hij weer in de verkoop.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: iFI iDAC-2
« Reactie #23 Gepost op: 17 oktober 2015, 14:08:40 »
Ik heb een Shiit, Beyerdamic en een FIIO versterker gehad.

De eerste vond ik te wollig. De 2e en de derde verschilde mijn inziens te weinig of niet zodat ik de goedkoopste even heb gehouden. De FIIO verschilde vervolgens weer niet met de Kenwood. Dus die is na een half jaar geretourneerd (ongelofelijke service).

Nu kruipt er bloed dus weer even wat proberen. Als het geen verschil geeft gaat hij weer in de verkoop.

Gr Hans

Burson blijft mij trekken om eens is te proberen
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: iFI iDAC-2
« Reactie #24 Gepost op: 17 oktober 2015, 14:12:01 »
Het gaat mij om de versterking voor de koptelefoon. Die verschillen tussen DAC's heb ik tot op heden nog niet waargenomen.

Een losse koptelefoonversterker zou verschil verschil moeten geven....want ik bedenk me nu dat het signaal wat uit de Kenwood komt gedsp't is...en dat is voor het gebruik met een koptelefoon helemaal niet nodig.  :o :o :o

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

hifi-ralph

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 2
  • Analog fan
Re: iFI iDAC-2
« Reactie #25 Gepost op: 20 oktober 2015, 10:51:42 »
Na een week luisteren:

- Naar mijn mening zit er iets meer ruimte tussen de verschillende instrumenten dan wel zang.
- Het laag is strakker en daardoor mooier en beter geplaatst.
- Er zit meer diepte in het geluidsbeeld.
- De focus is zuiverder.
- Stiller (minder ruis)

Het bovenstaande geeft mijns inziens een meer analytisch, dan wel eerlijker plaatje. Hij is sneller met omschakelen naar andere frequenties. Eigenlijk is er na mijn eerste post dus niet heel veel veranderd..... Behalve dan dat ik weet dat ik de juiste keuze heb gemaakt. En daar gaat het uiteindelijk om :)

Tot zover.....




Richard
Richard,
Ik heb sinds een tijdje ook een Idac 2, en ik ben er ook zeer tevreden over. Ik gebruikt hem icm een Auralic Aries om DSD files te kunnen spelen, daarnaast heb ik een B- dac van Tentlabs.
Ik vind de Tentlabs dac wat warmer klinken en het geluidsbeeld is beter. De ifi klinkt wat frisser  en is veel eenvoudiger qua instelling.
Alleen hoor ik soms bij het wisselen tussen DSD files een kraakje.
Ik zie dat je ook een purifier gebruikt, gebruik je daarnaast ook nog een bijzondere USB kabel of gewoon de bijgeleverde kabel?
Heb je ook geëxperimenteerd met de stand van de kleine schakelaar? Wat zijn  jouw ervaringen daarmee?

Audio Note preamp. NAT SE2SE mono blocks. Transrotor Zet3 .Audio Note AN-E.HE Speakers. Auralic Aries , Ifi Idac 2.Tentlabs B-dac.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: iFI iDAC-2
« Reactie #26 Gepost op: 20 oktober 2015, 11:33:04 »
Na een week luisteren:

- Naar mijn mening zit er iets meer ruimte tussen de verschillende instrumenten dan wel zang.
- Het laag is strakker en daardoor mooier en beter geplaatst.
- Er zit meer diepte in het geluidsbeeld.
- De focus is zuiverder.
- Stiller (minder ruis)

Het bovenstaande geeft mijns inziens een meer analytisch, dan wel eerlijker plaatje. Hij is sneller met omschakelen naar andere frequenties. Eigenlijk is er na mijn eerste post dus niet heel veel veranderd..... Behalve dan dat ik weet dat ik de juiste keuze heb gemaakt. En daar gaat het uiteindelijk om :)

Tot zover.....




Richard
Richard,
Ik heb sinds een tijdje ook een Idac 2, en ik ben er ook zeer tevreden over. Ik gebruikt hem icm een Auralic Aries om DSD files te kunnen spelen, daarnaast heb ik een B- dac van Tentlabs.
Ik vind de Tentlabs dac wat warmer klinken en het geluidsbeeld is beter. De ifi klinkt wat frisser  en is veel eenvoudiger qua instelling.
Alleen hoor ik soms bij het wisselen tussen DSD files een kraakje.
Ik zie dat je ook een purifier gebruikt, gebruik je daarnaast ook nog een bijzondere USB kabel of gewoon de bijgeleverde kabel?
Heb je ook geëxperimenteerd met de stand van de kleine schakelaar? Wat zijn  jouw ervaringen daarmee?

hifi-ralph,

Welkom op dit audio forum. Hier geen last van kraakjes..... Ik gebruik het DAC in samenwerking met mijn Apple Mac-Mini en een programma dat Audirvana heet. Ik heb een USB kabel met vergulde uiteinden en netjes afgewerkt..... Deze zat ooit bij een apparaatje die ik uit Amerika had laten over komen..... Verder niks spannends. Ik hou van puur dus staat het DAC in mijn geval op Bit-Perfect, en heb ook niet de intentie om hier mee te gaan "spelen"... Dan creëer ik voor mij zelf onrust, en dat wil ik niet..... Dus iets zinnigs zeggen over het schakelaartje zal niet gaan... Ik ben het met je eens dat hij fris klinkt. Ik had het zelfde gevoel m.b.t het Heed DAC, wat ik hiervoor gebruikte. De purifier..... tja ik heb hem er vanaf dag één tussen met die insteek, baat het niet schaadt het niet... Ik ben nog wel van plan om er een keer een lekkere dikke high-end USB kabel tussen te leggen..... Waarom? Omdat hij hier in het zicht ligt.... En het oog wil ook wat zal ik maar zeggen  ;)
« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2015, 11:35:28 door Richard »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

hifi-ralph

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 2
  • Analog fan
Re: iFI iDAC-2
« Reactie #27 Gepost op: 20 oktober 2015, 15:10:04 »
Ok, bedankt, je hebt gelijk het oog wil ook wat, maar bij mij ligt hij onder een kast dus uit het zicht. Bij mij is het alleen het analoge deel zichtbaar, de rest is weggewerkt.
De B-dac heb ik aangesloten met een aes-ebu kabel.
Ben de laatste tijd weer veel vinyl aan het draaien, ik heb pas een nieuwe draaitafel gekocht en ik ben nu met de fijn afstelling van de arm bezig. Je staat ervan te kijken wat hierdoor je nog aan de geluidskwaliteit kan doen .
Audio Note preamp. NAT SE2SE mono blocks. Transrotor Zet3 .Audio Note AN-E.HE Speakers. Auralic Aries , Ifi Idac 2.Tentlabs B-dac.

Eip

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 202
Re: iFI iDAC-2
« Reactie #28 Gepost op: 06 december 2015, 10:42:08 »
Mooi verslag.
Marantz SR5023
Elac BS203.2
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT167