Auteur Topic: Rijden er hier ook mensen motor?  (gelezen 5385 keer)

pieter

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 77
  • Wat een hobby!!!!
Re: Rijden er hier ook mensen motor?
« Reactie #15 Gepost op: 15 februari 2013, 17:49:48 »
Ik moet zeggen dat de Hayabusa meer indruk maakte ;D

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Rijden er hier ook mensen motor?
« Reactie #16 Gepost op: 15 februari 2013, 23:45:38 »



ben nog steeds een beetje verliefd op de onderste.. heb er veel mooie kms mee gemaakt
Over mijn smaak valt te twisten

JuKe Box

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 139
Re: Rijden er hier ook mensen motor?
« Reactie #17 Gepost op: 31 maart 2024, 14:15:34 »
Waar ik nu tochtjes mee maak, alsook één van zijn voorgangers uit 1978 die ook nog in mijn garage staat te blinken ...
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

dickster

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.088
Re: Rijden er hier ook mensen motor?
« Reactie #18 Gepost op: 31 maart 2024, 20:23:22 »
Ik heb ook lang motor gereden. Van het hele snelle spul tot de meer comfortabele BMW's. De snelste was een Hayabusa waar je heel snel mee rechtuit kon rijden. De mooiste vond ik mijn Honda VFR750. De veruit fijnste fietsen waren de BMW R-1150-RT en de BMW K-1200-RT
Tegenwoordig geen motorfiets meer. Hoe ouder je wordt des te meer je aan je eigen veiligheid gaat denken. Tenminste,ik wel.

grts Dick
Advance Paris Myconnect 250
pro-ject debut pro
T+A criterion TCI 2E
Cardas quadlink 5c

JuKe Box

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 139
Re: Rijden er hier ook mensen motor?
« Reactie #19 Gepost op: 31 maart 2024, 21:57:54 »
Tja, veiligheid ... ik begrijp zeker wat je bedoelt en voelt, maar ik heb reeds een paar ongevallen gehad met de fiets, ben omver gereden als voetganger door auto bestuurster ... ik bedoel maar ...
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

dickster

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.088
Re: Rijden er hier ook mensen motor?
« Reactie #20 Gepost op: 01 april 2024, 00:24:50 »
Ik heb 1 ongeval met mijn motor gehad toen ik linksaf de weg op wilde draaien en toen ik reed ik met 30 Km/h tegen een lantaarnpaal of beter gezegd. mijn motor ging er langs en ik er bovenop.
De schade was alle ribben aan de rechterkant gebroken, schouderblad gebroken, sleutelbeen gebroken en een klaplong. Je hoeft dus niet heel hard te gaan om flinke schade op te lopen.

grts Dick
Advance Paris Myconnect 250
pro-ject debut pro
T+A criterion TCI 2E
Cardas quadlink 5c

JuKe Box

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 139
Re: Rijden er hier ook mensen motor?
« Reactie #21 Gepost op: 01 april 2024, 01:02:40 »
Dat is wat ik duidelijk wou maken in vorige reactie, allemaal kwetsuren die men kan oplopen zodra men deel neemt aan het verkeer.
Het hoeft zeker niet hard te gaan, en een ongeval wordt uiteindelijk veroorzaakt door iets of iemand, je kan als motard zelf in de fout gaan, maar dat kan een mede weg gebruiker natuurlijk ook.
Leven houd nu eenmaal risico's in.
Ik trek steeds bij motorrijden een broek en jas met protectie aan, stevige motorschoenen handschoenen en natuurlijk een degelijke gekeurde helm.
Voor het overige is het uit constant beoordelen en inschatten.
« Laatst bewerkt op: 01 april 2024, 01:06:28 door JuKe Box »
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

dickster

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.088
Re: Rijden er hier ook mensen motor?
« Reactie #22 Gepost op: 01 april 2024, 12:45:21 »
Dus als ik het goed begrijp stel jij een motor qua risico's gelijk aan een fiets of een voetganger????  Ik kom bijzonder weinig fietsers en voetgangers tegen op de snelweg. En verder ben ik nog nooit te voet door een automobilist aangereden of heb ik ongelukken gehad op de fiets. Een motorfiets is qua gevaar vele malen gevaarlijker dan een fiets of te voet zijn.
En even om het plaatje te vervolledigen. Ik heb ook nooit met slippers en een korte broek en een tanktop op de motor gereden. Zelfs met 35°C reed ik met een pak, eenpaar laarzen, handschoenen en een goede helm.

grts Dick
Advance Paris Myconnect 250
pro-ject debut pro
T+A criterion TCI 2E
Cardas quadlink 5c

JuKe Box

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 139
Re: Rijden er hier ook mensen motor?
« Reactie #23 Gepost op: 01 april 2024, 13:07:01 »
Ik beweer nergens dat motor rijden geen gevaar inhoud.
Zodra men deel neemt aan het verkeer zijn er risico's. Of dat nu met de auto, de motor, de fiets of te voet is.
Men kan steeds aangereden worden. Dat is wat ik bedoel.
Het is niet zomaar dat fietsers voetgangers als zwakke weggebruikers worden beschouwd in het verkeer.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

dickster

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.088
Re: Rijden er hier ook mensen motor?
« Reactie #24 Gepost op: 01 april 2024, 13:20:21 »
Wat ik bedoel is dat je op een motor veel meer risico loopt dan op de fiets of lopend. Ik reed vroeger in een vriendengroepje van een man of 15. Daarvan hebben zich 2 doodgereden. 1 heeft door een motor ongeluk een been amputatie ondergaan. Een ander liet bij een botsing zijn rechterarm op de bijrijdersstoel achter terwijl hij zelf over de auto heen ging. en de kleine ongelukken in deze groep waren zeer frequent om over de bijna ongelukken maar te zwijgen. Moet er wel bij zeggen dat we toen twintigers en dertigers waren die als je je motorrijbewijs behaald had je direct een zware motor kon kopen en we dat dus ook allemaal direct deden.
Ik heb vroeger op de motor dingen uitgehaald die ik nu echt niet meer zou durven of in mijn hoofd zou halen. 

grts Dick
Advance Paris Myconnect 250
pro-ject debut pro
T+A criterion TCI 2E
Cardas quadlink 5c

JuKe Box

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 139
Re: Rijden er hier ook mensen motor?
« Reactie #25 Gepost op: 01 april 2024, 18:12:53 »
... Moet er wel bij zeggen dat we toen twintigers en dertigers waren die als je je motorrijbewijs behaald had je direct een zware motor kon kopen en we dat dus ook allemaal direct deden.
Ik heb vroeger op de motor dingen uitgehaald die ik nu echt niet meer zou durven of in mijn hoofd zou halen. 
grts Dick

Onverantwoord rijgedrag is absoluut een element dat ervoor zorgt dat er ernstige ongelukken gebeuren ... onervarenheid, overdreven snelheid, overschatting enz ...
Moesten we de statistieken kunnen zien dan denk ik dat we verbaasd zouden zijn hoeveel ongevallen met motoren veroorzaakt zijn door een van de opgesomde punten. Dus door eigen gedrag, mensen zijn dus soms een gevaar voor zichzelf.
Zelf heb ik nooit iets gehad met snelheid, ik genoot van mijn brommerke toen ik 16 was, vond het toen gewoon leuk om mijn Suzuki AC50 te zien blinken en vond het reuze dat ik wat verder van huis kon.
Inmiddels ben ik 64, de interesse voor de motor is steeds gebleven.
Ik doe graag wat rustig rondtuffen, en het zelf zo veilig mogelijk houden en voor de rest fingers crossed zeker.
« Laatst bewerkt op: 02 april 2024, 21:31:09 door JuKe Box »
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.