Auteur Topic: Op de koffie bij Buizenman!  (gelezen 4020 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Op de koffie bij Buizenman!
« Gepost op: 22 augustus 2015, 12:41:53 »
Op de koffie bij Buizenman.

Wat eraan vooraf ging:
Afgelopen week heb ik met Audiofreak een bezoek gebracht aan Buizenman. Het was al weer enige tijd geleden dat we elkaar diep in de ogen keken, ondanks de afstand van een paar kilometer.  Tussendoor hadden we elkaar natuurlijk wel middels telefoon bijgepraat.   

Voor wie het niet weet, een paar jaar geleden heb ik Buizenman geïnterviewd. 
Zie klik en klik.

Ik had voorafgaand aan dit bezoek gevraagd of hij het op prijs zou stellen als ik wat breedbandertjes mee zou nemen. Buizenman gaf aan dit graag eens te beluisteren.  Tijdens het beluisteren van de diverse stukken bleek dat Buizenman ook vooral een muziekman is. Hij herkende uitvoerende artiesten, wist feilloos aan te geven wie het ooit als eerste uitgebracht had of wie het stuk had gecomponeerd.
Toen we aan het eind van de middag afscheid namen, hebben we beloofd binnen afzienbare tijd weer op de koffie te komen met een paar kleine tweewegsysteempjes.  “Graag”; was het antwoord van Buizenman.

Wat erop volgde: Buizenman is een ervaring rijker!

Vanmorgen om goed negen uur ging de telefoon. 

Goedemorgen. 
Ik wil nog even terugkomen op afgelopen donderdag toen je me instaat stelde kennis te nemen van jouw breedbanders  (een voorloper van de JVC Woodcone, JVC Woodcones en Cyburg Neelde met FRS8 bezetting, uiteraard met versterking en bron van Sony, TA-FE370 en CDP-XE270).







Het was een hele bijzondere ervaring en ik ben blij dat je het met me gedeeld hebt.  Je weet immers dat ik al in de zeventiger jaren ermee bezig ben geweest, o.a. met de Philips 9710. 



Mijn hele breedbandavontuur heeft nooit tot een succes geleid en daarom heb ik altijd de verhalen op het forum met gemengde gevoelens gelezen.  Je hebt voor- en tegenstanders, die reageren vanuit hun ervaringen of vooroordelen.  Bij mij was het niet anders en vandaar dat ik met gemengde gevoelens de positieve reacties las.  Nu ik het zelf ervaren heb, kijk ik daar toch wel even anders tegenaan.

Mijn verbazing was groot dat uit de diverse breedbanders zo’n goed geluid kwam.  Je meent zelfs in het laag niets te missen.  Het Hammond orgel dat we beluisterden, was er eentje die stond als een huis.  Ook de andere stukken die we over de diverse speakers beluisterden, lieten eenzelfde indruk na.  Wat we alleen niet geprobeerd hebben, is een stevig stuk orkest. 

Ik hoorde het allemaal met plezier aan en beloofde de volgende keer weer een setje mee te nemen, zodat we dat genre bij gelegenheid uitgebreid kunnen gaan beluisteren. 

Daarna ging het gesprek een niet-audiofiele zaken.
Tot slot wensten we elkaar een goed weekend en spoedig tot ziens.

Wat hebben we een prachtige, veelzijdige hobby!


© WWW.HIFIFREAK.NL

« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2015, 13:25:30 door Hififreak »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Op de koffie bij Buizenman!
« Reactie #1 Gepost op: 29 augustus 2015, 08:17:23 »
Toen Jaap het verhaal over de het bezoek aan Buizenman hoorde, gaf hij aan ze graag in zijn eigen omgeving te willen beluisteren. 
Voor wie zich afvraagt wie Jaap is, zie dit verhaal.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Eip

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 202
Re: Op de koffie bij Buizenman!
« Reactie #2 Gepost op: 06 december 2015, 11:00:31 »
mooie spullen. :ciao:
Marantz SR5023
Elac BS203.2
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT167