Auteur Topic: Akoestische mos panelen  (gelezen 17082 keer)

PindaRotsja

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 19
Re: Akoestische mos panelen
« Reactie #15 Gepost op: 02 augustus 2015, 17:12:48 »
Ja het kost wel wat inderdaad, vind het iets minder erg omdat ik daar toch al wat wilde ophangen van schilderijen ofzo dus dit is voor mij echt twee vliegen in 1 klap zeg maar. Ik denk dat voor het oog twee vierkante meter al aardig groot oogt op de muur achter de bank.

Misschien dat ik later nog iets aan panelen wil toevoegen maar wil ook wel dat het voor mijzelf leuk oogt ( ieder zijn smaak natuurlijk). Ik ga binnenkort even praten met dat bedrijf over hoe en wat er mogelijk is in mijn kamer.

Xavian Giulietta - Cambridge Audio 840A V2 - Bluesound Node - Audioquest Rocket 33 - JvG magic Link netkabel - JvG Eclipse interlink - PS Audio Qiuntet

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Akoestische mos panelen
« Reactie #16 Gepost op: 04 augustus 2015, 21:36:44 »
Als je de stijl van de inrichting zo wilt houden dan zou ik een valse want op de muur zetten met materiaal erachter. Moet je wel in overleg doen met iemand die er verstand van heeft.

PindaRotsja

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 19
Re: Akoestische mos panelen
« Reactie #17 Gepost op: 04 augustus 2015, 22:06:13 »
Dat is ook nog een optie ja, maar wil daar toch iets aan de muur hebben voor t oog :)

Xavian Giulietta - Cambridge Audio 840A V2 - Bluesound Node - Audioquest Rocket 33 - JvG magic Link netkabel - JvG Eclipse interlink - PS Audio Qiuntet

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Akoestische mos panelen
« Reactie #18 Gepost op: 05 augustus 2015, 00:05:54 »
Op die dubbele muur kan je natuurlijk ook iets hangen. Daarbij kan je de TV er W ellicht inbouwen.

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Akoestische mos panelen
« Reactie #19 Gepost op: 11 september 2015, 17:50:13 »
Hoi PindaRotsja,

Is je woonkamer inmiddels van een PU gietvloer voorzien en ben je geslaagd met het uitzoeken van een fraai kleed voor het luistergedeelte? De vraag achter de vraag is natuurlijk dat ik nieuwsgierig ben naar de laatste status van de akoestische mos panelen. Ben je uiteindelijk nog tot aanschaf overgegaan en zo ja, hebben de panelen enigszins tot het gewenste resultaat geleid? Ik schrijf bewust enigszins omdat ik me wel kan vinden in de opmerkingen en adviezen van medeforum leden.

Gr.
Gerard

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Akoestische mos panelen
« Reactie #20 Gepost op: 15 september 2015, 13:25:25 »
Geen reactie is ook een reactie, net als dat ijsbergsla zonder ijsberg ook sla is... Ik kwam op de website van htforum, bij de showcase(s) van één van de forumleden, een foto van de onderstaande diffusiepanelen tegen. Qua smaak, design, prijs en gebruikte materialen? anders dan de akoestische mos panelen waar je oog op gevallen was maar deze info wilde ik je in elk geval niet onthouden. Wie weet vindt je het wel wat? De diffusiepanelen zijn van het merk Auralex QFusor en hebben een afmeting van 55 cm vierkant en +/- 7 cm diep. Ze zijn alom verkrijgbaar en per stuk kosten ze 27 euro. Hou er rekening mee dat ze gemaakt zijn van polystereen oftewel piepschuim dus erg schadegevoelig kan ik me voorstellen.   

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Akoestische mos panelen
« Reactie #21 Gepost op: 18 september 2015, 19:52:52 »
Je kunt ook dit overwegen.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

PindaRotsja

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 19
Re: Akoestische mos panelen
« Reactie #22 Gepost op: 27 oktober 2015, 19:23:06 »
Heren,

excuses voor de late reactie, druk druk druk :(

De vloer ligt nog niet, de rechtszaak is wel gewonnen maar het duur lang eer dat er geld te zien is >:(
een kleed laat dus ook nog even op zich wachten.

ik heb wel een soort boekenkast/rek achter de bank gemaakt wat naar mijn idee al wat helpt.

@ Fourplay: die panelen zijn inderdaad ook zo onaardig niet Toppie!



hier wat foto's van de huidige situatie.
Xavian Giulietta - Cambridge Audio 840A V2 - Bluesound Node - Audioquest Rocket 33 - JvG magic Link netkabel - JvG Eclipse interlink - PS Audio Qiuntet

PindaRotsja

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 19
Re: Akoestische mos panelen
« Reactie #23 Gepost op: 27 oktober 2015, 19:26:52 »
Je kunt ook dit overwegen.

Voor sommige onder ons misschien wat iets maar niet echt iets wat snel zou plaatsen in de kamer, maar toch bedankt Toppie!
Xavian Giulietta - Cambridge Audio 840A V2 - Bluesound Node - Audioquest Rocket 33 - JvG magic Link netkabel - JvG Eclipse interlink - PS Audio Qiuntet

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Akoestische mos panelen
« Reactie #24 Gepost op: 28 oktober 2015, 09:05:44 »
Mooie ruimte en wat een grappige platenkast..... ;D

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software