Auteur Topic: Vluchtelingen  (gelezen 48116 keer)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Vluchtelingen
« Reactie #30 Gepost op: 08 augustus 2015, 14:56:44 »

Die megasteden komen er ook wel,maar ik denk eerder dat het mega ghetto's worden.

De wereld raakt vol overvol en dat gaat gegarandeerd mis. :o
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Vluchtelingen
« Reactie #31 Gepost op: 18 augustus 2015, 22:50:32 »
Stond vandaag een aardig artikel in de Volkskrant. Voordat je een mening vormt, moet je eerst de feiten kennen. Uit een onderzoek blijkt dat de gemiddelde ondervraagde Nederlander schat dat er zo'n 250.000 vluchtelingen per jaar naar Nederland komen. Dat zijn er echter ongeveer 25.000. Scheelt een factor 10 ten opzichte van de beleving. Oftewel, jaarlijks ongeveer 25 personen per 16.000 inwoners.

Groot probleem?

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Vluchtelingen
« Reactie #32 Gepost op: 19 augustus 2015, 07:34:27 »
Frits,

Je kijkt alleen naar Nederland.  Nederland hoort bij Europa.
Ik denk dat het voor Europa een erg duur probleem is.
Er moeten erg veel mensen geregisteerd worden en gehuisvest worden.
Er zijn veel vluchtelingen die onder registratie proberen uit te komen.  Ze gaan op eigen houtje door Europa zwerven.  En dat lijkt me ongewenst.

Het is zeker wel een probleem.  Het is een logistieke uitdaging.  25.000 mensen per jaar er bij, in Nederland,  en huisvesten en van werk voorzien is wel degelijk een flinke uitdaging.

In 2014 zijn er 562.000 mensen naar Europa gekomen.  En dat is op 742.000.000 inwoners in Europa niet heel veel.
Maar het is wel veel om te registreren en te huisvesten. 

Kijk hier eens naar.    http://www.vluchtelingenwerk.nl/feiten-cijfers/cijfers/wereldwijd     Wel of geen probleem wereldwijd? 

Marcel
« Laatst bewerkt op: 19 augustus 2015, 16:05:06 door Marcel Dali »
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Vluchtelingen
« Reactie #33 Gepost op: 19 augustus 2015, 13:00:00 »
Dat mogen ze dus niet, want daarmee overtreden ze de Koran!
De Koran wordt alom met voeten getreden en er  zijn heel veel toevoegingen en interpretaties die geen fluit met de "originele" Koran te maken hebben, maar die wel door machthebbers/misbruikers (bijv. IS) worden toegepast ten faveure van zichzelf en hun organisatie. Er zijn een aantal Islamitische geleerden, die de Koran willen moderniseren en die er latere toevoegingen uit willen verwijderen. Deze mensen begrijpen heel goed, dat de manier waarop e.e.a. nu wordt uitgelegd en geïnterpreteerd alleen maar tot een hoop menselijke ellende leidt. Uiteraard ondervinden deze mensen een enorme tegenwerking vanuit orthodoxe moslimkringen !

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Vluchtelingen
« Reactie #34 Gepost op: 19 augustus 2015, 19:37:16 »
De 'normale' moslims hoor je niet, zie je niet en heb je geen last van. Die zijn geïntegreerd en hebben vaak een goede opleiding. De wereld heeft alleen veel last van groepen extremisten die inderdaad de koran op geheel eigen wijze interpreteren en verdraaien.
Science is no democracy

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Vluchtelingen
« Reactie #35 Gepost op: 23 augustus 2015, 11:36:39 »
Marcel, vergeleken met de opvang in eigen regio (waren het niet 1,8 miljoen Syriërs in Turkije?) gaat het bij ons nog steeds om beperkte cijfers. Maar dat je o.a. de huisvestingsproblematiek hier serieus moet nemen is helemaal waar. Daar heb ik in mijn werk ook mee te maken: erkende vluchtelingen hebben recht op een normaal huis, 9 van de 10 keer in de sociale huurvoorraad. Met de huidige aantallen levert dat langere wachttijden op voor de gewone woningzoekenden (we hebben ook nog de 'gewone' urgent woningzoekenden die bij voorrang geholpen moeten worden). En woningen bouw je niet 1,2,3 even bij.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Vluchtelingen
« Reactie #36 Gepost op: 23 augustus 2015, 12:00:14 »
De 'normale' moslims hoor je niet, zie je niet en heb je geen last van. Die zijn geïntegreerd en hebben vaak een goede opleiding. De wereld heeft alleen veel last van groepen extremisten die inderdaad de koran op geheel eigen wijze interpreteren en verdraaien.

Tuurlijk hoor je van de normale moslims niet veel die kijken wel uit daar is het gewoon ons kent ons,en wij zijn ten allertijden

buitenstaanders niet meer of minder.

En last hebben van GROEPEN extremisten? dat zijn er miljoenen! met ondersteuning van de zwijgende massa en dat zijn er

miljarden. Dat er nu 100 duizenden deze kant op vluchten hebben we te danken aan de amerikaanse politiek in het

middenoosten. Maar lees vooral de telegraaf en consorten dan blijf je teminste nog doof en dom.

Heel de e.u word gedomineerd door de Amerikanen,en die intereseert het totaal niet of wij op de bek gaan of niet.

Er is geen land op deze aardkloot waar verhoudingswijze zoveel mensen in de bak zitten als de usa,vrijheid blijheid heet dat.

 :braak:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Vluchtelingen
« Reactie #37 Gepost op: 23 augustus 2015, 12:22:30 »
Wat wil je zeggen Bram?

Als je het terugleest, snap je dan zelf nog wat je bedoelt?


Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Vluchtelingen
« Reactie #38 Gepost op: 24 augustus 2015, 12:44:33 »
Wat wil je zeggen Bram?

Als je het terugleest, snap je dan zelf nog wat je bedoelt?


Marcel

Zekers snap ik dat en dat jij dat niet weer snapt dat is standaard bij jouw en dat al een aantal jaren terugblikkend. Daag
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.920
    • ARJANKU.IT service
Re: Vluchtelingen
« Reactie #39 Gepost op: 24 augustus 2015, 15:12:08 »
Ik sluit me bij Marcel aan en meen dit toch niet aan domheid mijnerzijds te moeten wijten.
Dus graag even een uitleg per regel wanneer het je bedoeling was om daadwerkelijk iets mede te delen in plaats van alleen een willekeurige hoeveelheid letters in een niet belangrijke volgorde van jouw computer naar de server van hififreaks te verplaatsen... ;)
An inability to grasp science is no argument against it....

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Vluchtelingen
« Reactie #40 Gepost op: 24 augustus 2015, 15:15:13 »
Ik sluit me bij Marcel aan en meen dit toch niet aan domheid mijnerzijds te moeten wijten.
Dus graag even een uitleg per regel wanneer het je bedoeling was om daadwerkelijk iets mede te delen in plaats van alleen een willekeurige hoeveelheid letters in een niet belangrijke volgorde van jouw computer naar de server van hififreaks te verplaatsen... ;)

 :)

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Vluchtelingen
« Reactie #41 Gepost op: 24 augustus 2015, 15:46:01 »
Fuck America ???

Misschien is dat een mooie samenvatting ?

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Vluchtelingen
« Reactie #42 Gepost op: 24 augustus 2015, 18:12:12 »
En de marionetten in europa ?
En ieder blijft in zijn eigen groepje hangen
En Amerika heeft veel gevangenen maar dat mijn inziens niet veel met het onderwerp te maken.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Vluchtelingen
« Reactie #43 Gepost op: 24 augustus 2015, 20:34:11 »
Waren het niet o.a. de Amerikanen die in WWII de kooltjes voor ons uit het vuur haalden ?

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Vluchtelingen
« Reactie #44 Gepost op: 24 augustus 2015, 21:38:23 »
Waren het niet o.a. de Amerikanen die in WWII de kooltjes voor ons uit het vuur haalden ?


Natuurlijk uit eigenbelang niet meer en niet minder,de echte kooltjes uit het vuur gehaald, waren de russen.
En die hebben dat met veel heel veel bloed betaald,de amy's kwamen pas kijken toen de russen de duitse grens naderden
Amerikaanse verliezen waren vergeleken  met de russen niet te vergelijken.
brammetje houd niet van propaganda.
De meeste nederlandse doden in de tweede wereloorlog dus totaal vielen aan het oostfront dus aan de zijde van Germany.
Nog geen 3 jr later werd er weer door nederlanders gevochten aan een ander oostfront (indie) waar de oorlogsmisdaden
gewoon doorgingen hele dorpen met vrouwen en kinderen zijn daar afgeslacht als vee.
En dat kreeg brammetje allemaal te horen begin jr 60 van familieleden + kennissen die daar bij betrokken waren.
Hier in nederland kwamen er kamervraagjes over en dan werd het weer in de doofpot gedrukt.
Geschiedenis word altijd gedrukt door de winnaars en wij zijn het klootjesvolk dat daar meestal in gelooft omdat we van nature
lui dom en doof zijn ..........ik dank u! :cheers:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65