Auteur Topic: Vluchtelingen  (gelezen 47934 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Vluchtelingen
« Reactie #15 Gepost op: 01 augustus 2015, 21:44:26 »
Dat mogen ze dus niet, want daarmee overtreden ze de Koran!
Primair vertonen ze dus onaangepast gedrag en overtreden ze de Nederlandse wet.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Vluchtelingen
« Reactie #16 Gepost op: 01 augustus 2015, 21:52:33 »
Dat mogen ze dus niet, want daarmee overtreden ze de Koran!
Primair vertonen ze dus onaangepast gedrag en overtreden ze de Nederlandse wet.
Persoonlijk zou ik denk ik zeer dankbaar zijn als een land mij wilde opvangen, als het in mijn land een chaos
was en ik het vege lijf moest redden om niet op een monstrueuze wijze omgebracht te worden.

henk93

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 342
Re: Vluchtelingen
« Reactie #17 Gepost op: 01 augustus 2015, 22:12:17 »
Bestaat de enorme stroom vluchtelingen naar Europa uit echte vluchtelingen?
Of zijn het mensen die misbruikt worden door terroristische organisaties welke het doel hebben om Europa een ander probleem te geven.  Een ander probleem dan het voorkomen van bomaanslagen?

Veel vluchtelingen worden door diverse organisaties hier naar toe gebracht.
Daar wordt door die organisaties veel geld mee verdient. Betalen de vluchtelingen dat met hun spaargeld? 
Of financieren diverse terroristische organisaties de vluchtelingenstroom?

Zeg het maar. Wat zijn de meningen hierover?

Dit is geen vraag over of we de vluchtelingen wel of niet moeten helpen maar wel een vraag waarom het er ineens zoveel zijn.

Marcel

Vluchtelingen zijn er maar weinig bij de meeste zijn gewoon gelukzoekers.
Toen ik ze vorige week bij de kanaaltunnel zag lopen met de mooiste telefoons wist ik al genoeg.
Dus stop maar met dat gelul over hier opvangen.
We zitten VOL....en dat geld is op het ogenblik hard nodig voor onze oudere bevolking.
En iedereen snap wel dat dit niet lang zo door kan gaan,dus de grenzen moeten gewoon weer bewaakt worden.
Kunnen er mooi weer een aantal mensen uit de bijstand....

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Vluchtelingen
« Reactie #18 Gepost op: 01 augustus 2015, 22:50:10 »
Dat mogen ze dus niet, want daarmee overtreden ze de Koran!
Primair vertonen ze dus onaangepast gedrag en overtreden ze de Nederlandse wet.
Dat ook natuurlijk, maar ik wilde vooral aangeven dat er een behoorlijke discrepantie is door mensen die claimen hun godsdienst te willen volgen en verdedigen en dan de regels daarvan overtreden. Dat komt niet alleen bij moslims voor, hoor, ook christenen kunnen er wat van. En de katholieke kerk van een paar honderd jaar geleden zou nu veroordeeld worden voor misdaden tegen de mensheid en de menselijkheid.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Vluchtelingen
« Reactie #19 Gepost op: 01 augustus 2015, 23:33:05 »
Dat mogen ze dus niet, want daarmee overtreden ze de Koran!
Primair vertonen ze dus onaangepast gedrag en overtreden ze de Nederlandse wet.
Dat ook natuurlijk, maar ik wilde vooral aangeven dat er een behoorlijke discrepantie is door mensen die claimen hun godsdienst te willen volgen en verdedigen en dan de regels daarvan overtreden. Dat komt niet alleen bij moslims voor, hoor, ook christenen kunnen er wat van. En de katholieke kerk van een paar honderd jaar geleden zou nu veroordeeld worden voor misdaden tegen de mensheid en de menselijkheid.
We zijn nu een paar honderd jaar verder in de tijd maar kennelijk gaat dat niet op voor bepaalde stromingen binnen de Islam. Naar mijn mening zijn die aardig blijven steken in hun dogma's en gewelddadige opvattingen naar anders denkenden.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Vluchtelingen
« Reactie #20 Gepost op: 02 augustus 2015, 10:24:01 »
Vluchtelingen uit oorlogsgebieden,mensen die om hun sexuele geaardheid vervolgd worden.
En mensen die in het land van herkomst niet of nauwelijks eten drinken en huisvesting hebben mogen van mij komen.
Maar als de situatie in hun land zodanig verbetert is dan moeten ze teruggestuurd kunnen worden.
Mensen die hier intussen een economische bestaan hebben opgebouwd en belasting hebben betaald mogen altijd blijven.
Vluchtelingen die tot de criminaliteit vervallen altijd zonder pardon uitzetten.
Levenslange uitkeringstrekkers en dat word je vanzelf als je geen moeite doet om de taal te leren daar zitten we niet op te wachten,die zijn er al genoeg.
Wat zou het fijn zijn als alle betrokken landen en de rijke westerse landen hun best deden om de problemen in de regio aan te pakken.maar zolang als er corrupte machthebbers in het zadel gehouden worden zal dat niet gebeuren.Het ontwikkelingsgeld komt ook niet daar waar het het hardst nodig is.
I love vintage.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Vluchtelingen
« Reactie #21 Gepost op: 02 augustus 2015, 10:27:36 »
Het topic gaat nu richting gedrag van mensen en gedrag in verband met geloofsovertuiging.

Fout gedrag en fout gedrag vanuit geloofsovertuiging is naar mijn idee een van de grootste problemen op deze planeet.

Maar mijn vraag is eigenlijk nog steeds of de vluchtelingen echte vluchtelingen zijn.  Zouden ze ook zonder de inzet van organisaties naar Europa zijn gevlucht?

Is het de bedoeling om Europa een enorme taak te geven waardoor we blind worden voor wat er werkelijk aan de hand is.
Er zijn uiteindelijk diverse krachten op deze wereld die er alles aan gelegen is om Europa en Amerika ten val te brengen.
Diezelfde krachten willen de macht , de absolute macht hebben over alles en iedereen.
Naar mijn idee zijn dat nu de moslim extremisten , net zoals vroeger de christenen en de katholieken dat wilden en de jezuïeten dat wilden.

Nogmaals de vraag gaat niet over geloof of over integratie of over gedrag vanuit diverse geloven.

Worden we bezig gehouden , wordt het gefinancierd door extremistische regeringen of organisaties?

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Vluchtelingen
« Reactie #22 Gepost op: 02 augustus 2015, 10:29:56 »
Levenslange uitkeringstrekkers en dat word je vanzelf als je geen moeite doet om de taal te leren daar zitten we niet op te wachten,die zijn er al genoeg.
Is er in Nederland geen inburgeringscursus en lessen Nederlands die ze moeten volgen?
In Vlaanderen is zo'n inburgeringscursus en een cursus Nederlands verplicht voor niet-EU-inwijkelingen en vrijwillig voor wie wel uit een EU-land komt.

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Vluchtelingen
« Reactie #23 Gepost op: 02 augustus 2015, 10:33:07 »
Maar mijn vraag is eigenlijk nog steeds of de vluchtelingen echte vluchtelingen zijn.  Zouden ze ook zonder de inzet van organisaties naar Europa zijn gevlucht?
(...)
Worden we bezig gehouden , wordt het gefinancierd door extremistische regeringen of organisaties?
Zeer onwaarschijnlijk. Die extremisten willen de mensen vaak bij zich houden. Als iedereen vlucht, hebben ze niemand meer om over te "regeren". Maar er is geen twijfel dat er criminele organisaties bestaan die grof geld verdienen aan de wanhoop van vluchtelingen met mooie beloften om ze naar Europa en liefst Engeland te brengen, terwijl ze niet meer doen dan die op zee helpen in gammele bootjes.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Vluchtelingen
« Reactie #24 Gepost op: 02 augustus 2015, 10:37:15 »
Maar mijn vraag is eigenlijk nog steeds of de vluchtelingen echte vluchtelingen zijn.  Zouden ze ook zonder de inzet van organisaties naar Europa zijn gevlucht?
(...)
Worden we bezig gehouden , wordt het gefinancierd door extremistische regeringen of organisaties?
Zeer onwaarschijnlijk. Die extremisten willen de mensen vaak bij zich houden. Als iedereen vlucht, hebben ze niemand meer om over te "regeren". Maar er is geen twijfel dat er criminele organisaties bestaan die grof geld verdienen aan de wanhoop van vluchtelingen met mooie beloften om ze naar Europa en liefst Engeland te brengen, terwijl ze niet meer doen dan die op zee helpen in gammele bootjes.

Ja...mee eens.  Maar is de grootste vijand niet het rijke westen?  Worden er geen enorme wreedheden begaan om het westen te willen schaden?

Of moet de vraag andersom?  Worden de laatste centen van vluchtelingen gebruikt om terroristische organisaties te financieren?

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Vluchtelingen
« Reactie #25 Gepost op: 02 augustus 2015, 10:44:01 »
In Nederland is er ook een inburgeringscurses.
Men mag er 3 jaar over doen,als het in die tijd niet lukt dan krijgt men er 2 jaar bij om alsnog te slagen.
Er kunnen zijn persoonlijke omstandigheden zijn die maken dat iemand er niet aan mee hoeft te doen.

I love vintage.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Vluchtelingen
« Reactie #26 Gepost op: 02 augustus 2015, 10:51:40 »
Henk93,

Als er hier oorlog en ellende zou uitbreken en ik zou vluchten dan zou ik ook zeker mijn smart telefoon meenemen en zelfs mijn laptop.
De meeste vluchtelingen uit oorlog- en  ellende gebieden zijn geen arme mensen.

Er zitten wel veel vluchtelingen bij die helemaal niets meer hebben of hebben gehad en die hopen inderdaad op een economisch beter leven hier.
Er zitten zeker mensen bij die denken of hebben de boodschap gekregen dat ze hier in luilekkerland aan gaan komen.
Er zitten er zeker bij die op hun luie reet willen gaan zitten in een paleis met personeel en diverse dure auto's voor de deur.
Die gaan zeker teleurgesteld worden en ontevreden zijn, daarvan zijn er ook weer die uit ontevredenheid de boel gaan vernielen hier.
Ik denk dat er zeker mensen zijn die hier naartoe komen met een beeld in het hoofd dat ze hier lekker kunnen luieren en dat de paleizen al op ze staan te wachten welke ook al naar hun smaak zijn ingericht.
Maar nog veel meer die hopen op een beter leven.

Zit het hier vol?  Nee, ik denk het nog lang niet.  Het is zelfs zo dat we straks in megasteden gaan wonen.
Steden waarin we wonen werken en recreëren op een betrekkelijk klein oppervlakte.
Er zullen lege plekken op de wereld zijn en er zullen enorme steden ontstaan.  Het kan goed zijn dat Nederland een mega stad wordt.
Kijk maar naar de randstad. Dat is een groeigebeuren waar je al het ontstaan van een megastad zou kunnen zien.
Het Ruhrgebied in Duitsland is ook een goede kanshebber.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

henk93

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 342
Re: Vluchtelingen
« Reactie #27 Gepost op: 02 augustus 2015, 11:32:53 »
En wie gaat dat allemaal betalen volgens jou dan.
En terug gaat er nooit geen een,en kijk maar wat er in Amsterdam nog rondloop.
Zo,n honderd van die gasten die twee jaar geleden al weg moesten.
Uitgeprocedeerd noemen we dat.
Dus droom maar rustig verder met je megasteden.

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Vluchtelingen
« Reactie #28 Gepost op: 02 augustus 2015, 11:45:08 »
Maar is de grootste vijand niet het rijke westen?  Worden er geen enorme wreedheden begaan om het westen te willen schaden?
Of moet de vraag andersom?  Worden de laatste centen van vluchtelingen gebruikt om terroristische organisaties te financieren?
Voor de extremistische islam zoals IS en Al Qaeda en soortgenoten die prediken, is het rijke Westen inderdaad letterlijk de baarlijke duivel. De wreedheden dienen voornamelijk om een voorbeeld te stellen aan anderen in het Kalifaat: lig dwars en dit gebeurt er met je. En dat het de menslievende bloedende hartjes in hoofdvijand Am'rika (zo spreken ze dat uit) en andere Westerse landen shockeert, is mooi meegenomen.

De laatste centen van vluchtelingen worden denk ik niet gebruikt om terroristische organisaties mee te financieren, dat zou veel te weinig zijn. Mensen op de vlucht kunnen meestal niet hun hele kapitaal meenemen, alleen een beperkte hoeveelheid cash geld.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Vluchtelingen
« Reactie #29 Gepost op: 02 augustus 2015, 12:42:11 »
En wie gaat dat allemaal betalen volgens jou dan.
En terug gaat er nooit geen een,en kijk maar wat er in Amsterdam nog rondloop.
Zo,n honderd van die gasten die twee jaar geleden al weg moesten.
Uitgeprocedeerd noemen we dat.
Dus droom maar rustig verder met je megasteden.

Dat betalen wij.  Maar het bedrijf waar ik voor werk verdient er ook weer aan. Wij leveren diverse voedselproducten aan opvangkampen en huizen.

Als je een wet hebt waarin je geregeld hebt dat  vluchtelingen hier niet zouden mogen zijn en uitgeprocedeerd zijn dan moet je handhaven en gaan uitzetten. Terugsturen zo je wil.
Maar is dat wel zo eenvoudig?  Wat als er geen ander land is waar ze naartoe kunnen?  Wat als het geboorteland zegt .  Nee joh hou ze lekker daar bij jullie?
Moeten we ze dan als illegalen op straat gooien? 
Zeg het maar, hoe denk jij ze terug te sturen?

En die megasteden komen er wel.  Das geen droom.  Das realiteit.  Nou ja, misschien roeien we elkaar wel uit als energie of drinkwater schaars gaan worden.
Eens kijken welke politieke of geloofsovertuigingen dan de laatsten op aarde zullen zijn.

Marcel

Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000