Auteur Topic: Setje van Cees  (gelezen 26992 keer)

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Setje van Cees
« Reactie #30 Gepost op: 17 mei 2016, 05:40:33 »
Die van mij is een scandyna 25 x
Voor zover ik nu heb gezien heeft die wel de originele woofer en de tweeter die in de xl zit
Daarvan maar eentje want er is er ook eentje vervangen door een seas tweeter die wordt aangeraden door seas
Die laatste klinkt wat frisser.
Als ze blijven zal ik de andere tweeter ook vervangen,maar het klinkt voorlopig prima.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Setje van Cees
« Reactie #31 Gepost op: 17 mei 2016, 09:22:03 »
Het zou voor mij zoveel onrust geven dat ik hem sowieso zou vervangen.... Lijkt me voor een eventuele verkoop ook een meerwaarde..
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Setje van Cees
« Reactie #32 Gepost op: 17 mei 2016, 10:50:58 »
Die van mij is een scandyna 25 x
Voor zover ik nu heb gezien heeft die wel de originele woofer en de tweeter die in de xl zit
Daarvan maar eentje want er is er ook eentje vervangen door een seas tweeter die wordt aangeraden door seas
Die laatste klinkt wat frisser.
Als ze blijven zal ik de andere tweeter ook vervangen,maar het klinkt voorlopig prima.

Ik dacht dat er origineel een tweeter van phillips in zit teminste in de 25 a en ik kan mij vergissen maar dat is audiofreaks
lievelings tweeterje :yeah:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Setje van Cees
« Reactie #33 Gepost op: 17 mei 2016, 16:07:36 »
Hele volksstammen zijn gek op die befaamde philips tweeter waar je op doelt maar voor zover ik heb begrepen waren het seas tweeters.

@Richard
Als het een "serieus" setje zou zijn zou dat ook het eerste zijn wat er gebeurde maar deze speakers zijn klinken gewoon lekker makkelijk zonder saai of muf te zijn
En door de instelbare potmeter kan je de output van de tweeter ook prima regelen
Het verschil is op het gehoor dan minimaal.
Een deel van de lol zit er ook in dat deze oude rommel met als filter wel 1 condensator en wat weerstandjes zo leuk klinkt.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Setje van Cees
« Reactie #34 Gepost op: 17 mei 2016, 21:08:33 »
Ja ik had op het net al begrepen dat er wel meer mensen waren die ze wel aardig vinden.
De originele A 25 luidspreker was een ontwerp van M.Stauning van de firma Seas. De eerste A25's hadden overigens geen Seas maar Scanspeak luidsprekercomponenten.
Bij de eerste A25's was de aperiodische poort boven de tweeter geplaatst, terwijl bij de latere Dynaco's (met Seas componenten) de aperiodisches poort onder de woofer was geplaatst.
De latere, van Seas componenten voorziene Dynaco's, werden door Dynaco America geimporteerd in containers van 1100 stuks. In die tijd kwam er per week een container met 1100 Dynaco A 25 luidsprekers aan in Amerika.

Ik heb tig van die setjes gehad die je noemt.  Verveelt niet snel en dat spreekt in hun voordeel.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Setje van Cees
« Reactie #35 Gepost op: 17 mei 2016, 21:20:56 »
Hele volksstammen zijn gek op die befaamde philips tweeter waar je op doelt maar voor zover ik heb begrepen waren het seas tweeters.

@Richard
Als het een "serieus" setje zou zijn zou dat ook het eerste zijn wat er gebeurde maar deze speakers zijn klinken gewoon lekker makkelijk zonder saai of muf te zijn
En door de instelbare potmeter kan je de output van de tweeter ook prima regelen
Het verschil is op het gehoor dan minimaal.
Een deel van de lol zit er ook in dat deze oude rommel met als filter wel 1 condensator en wat weerstandjes zo leuk klinkt.

Nee cees het meeste van de scandya 25 speakers waren uitgerust met de tweeter van philips en toen het achteruitging met de verkoop ging de fabriek over op een eigen ontwerp tweeterje om toch maar een flinke + te houden op de verkoop.Dat zijn de feiten.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Setje van Cees
« Reactie #36 Gepost op: 17 mei 2016, 22:53:34 »
Hele volksstammen zijn gek op die befaamde philips tweeter waar je op doelt maar voor zover ik heb begrepen waren het seas tweeters.

@Richard
Als het een "serieus" setje zou zijn zou dat ook het eerste zijn wat er gebeurde maar deze speakers zijn klinken gewoon lekker makkelijk zonder saai of muf te zijn
En door de instelbare potmeter kan je de output van de tweeter ook prima regelen
Het verschil is op het gehoor dan minimaal.
Een deel van de lol zit er ook in dat deze oude rommel met als filter wel 1 condensator en wat weerstandjes zo leuk klinkt.

Nee cees het meeste van de scandya 25 speakers waren uitgerust met de tweeter van philips en toen het achteruitging met de verkoop ging de fabriek over op een eigen ontwerp tweeterje om toch maar een flinke + te houden op de verkoop.Dat zijn de feiten.
Ik denk dat je beter eerst de hieronderstaande informatie kunt lezen Bram:

http://www.classicspeakerpages.net/IP.Board/index.php?/topic/4186-busting-the-myth-of-the-early-a-25/
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2016, 23:11:50 door Audiofreak »

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Setje van Cees
« Reactie #37 Gepost op: 18 mei 2016, 05:53:27 »
Hee,bedankt,Audiofrea,deze was ik nog niet tegengekomen.
Hier staat een post op 8 juni waar een advertentie staat afgebeeld die mijn versie (a 25 x) meldt met scanspeak tweeters.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Setje van Cees
« Reactie #38 Gepost op: 18 mei 2016, 20:32:46 »
Ik heb ze even opengeschroefd en in de mijne zit een scanspeak tweeter en seas woofer met een heul klein magneetje.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Setje van Cees
« Reactie #39 Gepost op: 19 december 2016, 10:25:29 »
Deze zomer weinig met audio bezig geweest maar de laatste tijd toch wel wat meer.
Vermeldingswaardig vind ik de aanschaf van een klassiek drie weg systeem van JBL nl. l80 mk2.
Mooie allround speakers.

Twee weken terug kwam er een Denon avr2311bij mij om de hoek te koop voor een zeer redelijk bedrag.
Ik wilde altijd al eens iets met audysey doen in mijn kamer, ook na de positieve verhalen van Marcel, maar vond de apparaten vaak nog wat te duur voor een experimentje
Ik verwachte er namelijk niet heel veel van maar...

Wat ik hoopte gebeurde : ik heb een kamer die vrolijk meedendert zo rondom de 50/60 Hz.
Na het inmeten was dit totaal verdwenen !!!
Wat ik er voor terugkreeg was een veel mooier en evenwichtiger laag wat een stuk plezieriger is om naar te luisteren.
Ook de rest van het geluidsbeeld komt door de afwezigheid van een wat lomp laag sausje  beter tot zijn recht.

Je kan ook aardig spelen met het inmeetprogramma door verschillende plekken in je kamer te meten.
Als ik bijvoorbeeld alleen op een meter rondom mijn luisterstoel meet is het effect er ook maar minder goed dan wanneer ik de halve kamer opmeet.
Zelfs het gedreun achter de speakers is dan verdwenen.
Die HT bakken vind ik bijna allemaal lomp en lulluk (dit is ook geen beauty) maar het geluid maakt alles goed.



luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Setje van Cees
« Reactie #40 Gepost op: 19 december 2016, 11:36:02 »
Cees,

Mooi verhaal en gefeliciteerd met het behaalde Audyssey resultaat.
Ik ben er tot op de dag van vandaag nog steeds erg tevreden mee.

Marcel
« Laatst bewerkt op: 19 december 2016, 15:22:07 door Marcel Dali »
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Setje van Cees
« Reactie #41 Gepost op: 19 december 2016, 12:39:38 »
Thanks, jouw verslag op dit forum was een van de redenen dat ik besloot het een kans te geven.
Ik heb natuurlijk ook het een en ander op het net gevonden en de meeste waren positief maar daar kom je ook de grootste nonsense tegen.
Voorbeeldje; iemand vertelde dat hij in het begin wel happy was maar dat hij na verloop van tijd toch merkte dat
de digitale bewerking ervoor zorgde dat de stemmen wat achter de muziek aankwamen.  wtf

De versterker doet het in de pure direct modus ook uitstekend.
Voor zover versterkers klinken, naar deze versterker is het prettig luisteren.

Ik bedenk me zojuist dat ik niet echt een gelover ben in grote verschillen tussen versterkers maar ik ervaar wel altijd wat 'kleur'verschil.
Misschien  ben ik wel een aanhanger van het ietsisme,  :rofl: Daag ;D dat is pas erg !
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Setje van Cees
« Reactie #42 Gepost op: 19 december 2016, 15:25:48 »
Thanks, jouw verslag op dit forum was een van de redenen dat ik besloot het een kans te geven.
Ik heb natuurlijk ook het een en ander op het net gevonden en de meeste waren positief maar daar kom je ook de grootste nonsense tegen.
Voorbeeldje; iemand vertelde dat hij in het begin wel happy was maar dat hij na verloop van tijd toch merkte dat
de digitale bewerking ervoor zorgde dat de stemmen wat achter de muziek aankwamen.  wtf

De versterker doet het in de pure direct modus ook uitstekend.
Voor zover versterkers klinken, naar deze versterker is het prettig luisteren.

Ik bedenk me zojuist dat ik niet echt een gelover ben in grote verschillen tussen versterkers maar ik ervaar wel altijd wat 'kleur'verschil.
Misschien  ben ik wel een aanhanger van het ietsisme,  :rofl: Daag ;D dat is pas erg !

Ietsisme   :rofl: :rofl:

Overigens is de rekenkracht van de gemiddelde Denon receiver met Audyssey dusdanig goed dat hetgeen er allemaal digitaal onder de kap gebeurt onhoorbaar gebeurt.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Setje van Cees
« Reactie #43 Gepost op: 10 maart 2017, 07:23:41 »
Hoe is het Cees?
Nog steeds tevreden met Audyssey?

Ik geniet er nog elke dag van.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Setje van Cees
« Reactie #44 Gepost op: 10 maart 2017, 08:53:12 »
Hoe is het Cees?
Nog steeds tevreden met Audyssey?

Ik geniet er nog elke dag van.

Marcel
Ik zit er momenteel weer met volle tevredenheid naar te luisteren. Ik ondersteun er mijn Panasonic flatscreen mee.