Auteur Topic: Setje van Cees  (gelezen 27016 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Setje van Cees
« Reactie #60 Gepost op: 12 maart 2017, 19:04:09 »
We kunnen door met het onderwerp.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Setje van Cees
« Reactie #61 Gepost op: 12 maart 2017, 20:18:08 »
Ik heb de opmerking niet gezien.
Wat niet weet wat niet deert, lijkt me
Kreeg een pm van Bram, alles  :love:
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Setje van Cees
« Reactie #62 Gepost op: 13 maart 2017, 19:39:43 »
Die foto moet nog even wachten maar hier staan wat alternative uitvoeringen.
Helaas kon ik de mijne niet vinden  ;D

https://www.vergelijk.nl/koken_dineren/r/dynaudio_bm5_mkiii/


luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Setje van Cees
« Reactie #63 Gepost op: 26 maart 2017, 20:01:30 »
Vandaag de behringers eens van basreflex naar gesloten ge-upgraded .
Een grapje die ik op het net vond en goed uitpakt hier.
Het laag-midden wordt er wat rustger van wat de algehele luisterbeleving te goede komt.

De herontdekking van 'pro' audio spul deed me vandaag eens naar Keymusic hier in de domstad fietsen om daar een actieve Tannoy 502 te beluisteren.
NICE !!!
Volgende week de jbl lsr 305 die er naast komt te staan en dan eens ab'en.
Volgens de zeer vriendelijke verkoper was die nog een stukkie beter.

Ik heb ook geschakeld tussen de tannoy en een dynaudio bm5.
Die laatste was veel rijker om naar te luisteren maar of ik dat ook thuis zou willen .....
Ik heb er de centen ook niet voor maar ik vond het nogal druk.
Wel goed maar veel.

Maar die staan hier nu dus al een weekje of drie te spelen (De bm 5) en ben er toch wel happy mee.
Zoals iedereen hier wel weet doet je kamer een flinke duit in het zakje en deze puppy's van dynaudio doen het erg goed hier.
Omdat ze op stands staan kan ik ze makkelijk even verder de kamer inslepen wat het stereobeeld veel goed doet en het laag lekkerder laat klinken.

(wat zegt u ?  foto's ?  oh jaa, dat had ik beloofd.   :-[)
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Setje van Cees
« Reactie #64 Gepost op: 28 maart 2017, 15:00:32 »
Goed om te horen. Vond de Dynaudio's die ik zelf gehad (BM6A mk1 en mk2) heb altijd wel fijn in vergelijking tot anders speakers uit hetzelffe prijssegment.
Vooral omdat ze ook prettig zijn om lang naar te luisteren. Dat is bij speakers in hetzelfde prijssegment die gedetailleerder zijn (bv Adam A7X in hoog en hoog/mid en Genelec 8040 in het hoog) lang niet altijd het geval. Ik zou zelf de BM5A daarom verkiezen boven de concurrenten (Adam A5X / Genelec 8030).

Uiteindelijk is het gewoon smaak maar persoonlijk vind ik dat 'fluweelzachte' van Dynaudio's wel goed te pruimen.
Mooie speakers trouwens ook om te zien (en vond ze ook altijd netjes/strak afgewerkt).
« Laatst bewerkt op: 28 maart 2017, 15:02:13 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Setje van Cees
« Reactie #65 Gepost op: 28 maart 2017, 15:03:38 »
Ook nog eventjes naar heul kleine neumannetjes (kh12) geluisterd maar dat leek me een maatje te klein voor de huiskamer.

WAt vond je daar verder van dan? Ik heb ze zelf gehad en ze zijn wat mij betreft idd ook een maatje te klein voor m'n woonkamer, maar irt de bovengenoemde vind ik ze wel errug goed. :)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Setje van Cees
« Reactie #66 Gepost op: 28 maart 2017, 17:57:32 »
Ik heb ze te kort gehoord om een goed gefundeerde mening te geven.
Bij het eerste beluisteren vond ik ze gelijk te 'dun' en heb ze daarna eigenlijk links laten liggen.
Gemiste kans ?
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Setje van Cees
« Reactie #67 Gepost op: 28 maart 2017, 19:01:36 »
Ik heb de Neumanns nooit naast de BM5A gehoord, maar wel naast de BM6A en zelfs dan is de Neumann naar mijn mening wel accurater in het gehele frequentiegebied.

Qua aankoop zou ik me geen zorgen maken. Wat mij betreft is het zeker geen gemiste kans.
Qua bereik en vermogen is de KH 120 inderdaad gewoon best wel een klein luidsprekertje. Ik kan me goed voorstellen dat je bij de BM5A bent uitgekomen. De BM5A is wel echt een stapje groter qua formaat, vermogen en bereik. In een woonkamer is wel waardevol. Daarnaast vind ik de Dynaudio's ook een stuk mooier om te zien. Op foto's is dat misschien lastig te zien maar in het echt zijn Dynaudio's naar mijn mening echt mooie speakers.
« Laatst bewerkt op: 28 maart 2017, 19:12:26 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Setje van Cees
« Reactie #68 Gepost op: 04 oktober 2017, 17:23:00 »
Nog steeds in mijn sas met de dyn's.
Heb ze nog regelmatig vergeleken met wat ik nog heb/had staan maar ze blijven favoriet.
Subje erbij geplaatst (rel stampede) en na een poosje minder happy geweest te zijn met de combi (beetje te tam) heb ik nu voor de sub de juiste plek gevonden.
(Ja, Bram hij staat er nog.)

Twee verschillende ht receivers erop los gelaten maar uiteindelijk gaf mijn Belkin tune studio toch het fijnste en helderste resultaat .
Vorige week de cabasse nef noir nog eens vergeleken met de dyn-ukkies ; lichte voorkeur voor de dynaudio vanwege het rijkere laag.
Wat me bij dat vergelijk opviel was het wat schonere midden van de Nefjes.

Ik heb daarop een equalizer gekocht die hier in de buurt te koop stond ( Behringer GEQ 3102)
Na wat inlezen* vanochtend eens aan de slag en dat gaf een mooi resultaat.
Het zijn 31 banden dus het is wel even puzzelen en er zullen waarschijnlijk nog wel wat aanpassingen volgen maar ik heb wat gerommel in het midlaag er mee weg weten te poetsen
waardoor het hele geluidsbeeld weer wat opener is geworden.
Ook de "warmte" van de BM5 is met wat geschuif prima te manipuleren.
Me happy ?
Ja, vandaag in ieder geval wel  ;D

*
Bij het inlezen kwam ik vooral reacties tegen dat het voor leken een apparaat is om af te blijven, niet aan te beginnen, laten staan voor de mensen
die er wel verstand van hebben etc.
Maar voor 5 tientjes is alleen het prutsen al leuk.
Daarbij kwam ik deze aan wijzingen tegen die me verder hielpen.

https://www.reddit.com/r/explainlikeimfive/comments/1ogr7o/eli5_how_to_correctly_use_an_equalizer/
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Setje van Cees
« Reactie #69 Gepost op: 05 oktober 2017, 19:52:07 »
Vorige week heb ik een EQ voor de DM110i's gezet. Klinkt nu echt 10x beter op mijn luisterplek en naar mijn smaak. Lijkt stukken meer dynamiek in te zitten. Verbaasde me echt hoeveel beter het klonk.
« Laatst bewerkt op: 05 oktober 2017, 20:00:45 door Ando »
Science is no democracy

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Setje van Cees
« Reactie #70 Gepost op: 06 oktober 2017, 05:41:57 »
 vahidrk, het is natuurlijk wel compleet audiofiel onverantwoord !!!
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Setje van Cees
« Reactie #71 Gepost op: 06 oktober 2017, 14:23:50 »
Vorige week heb ik een EQ voor de DM110i's gezet. Klinkt nu echt 10x beter op mijn luisterplek en naar mijn smaak. Lijkt stukken meer dynamiek in te zitten. Verbaasde me echt hoeveel beter het klonk.

Het verbaast mij nu überhaupt niet meer dat YouTube bij jouw niet en nooit klinkt :'(
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Setje van Cees
« Reactie #72 Gepost op: 06 oktober 2017, 15:53:57 »
vahidrk, het is natuurlijk wel compleet audiofiel onverantwoord !!!

Waarschijnlijk...maar dat boeit me eerlijk gezegd niet echt. Het begint nu de thuissituatie wat meer te benaderen, en daar gebruik ik dan weer geen toonregeling omdat het er domweg niet op zit. Mis het daar ook niet. Maar dan hebben we het over een andere ruimte en andere luidsprekers. Ik ga er vanuit dat de rest er niet echt veel toe doet.
Science is no democracy

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Setje van Cees
« Reactie #73 Gepost op: 06 oktober 2017, 15:54:58 »
Vorige week heb ik een EQ voor de DM110i's gezet. Klinkt nu echt 10x beter op mijn luisterplek en naar mijn smaak. Lijkt stukken meer dynamiek in te zitten. Verbaasde me echt hoeveel beter het klonk.

Het verbaast mij nu überhaupt niet meer dat YouTube bij jouw niet en nooit klinkt :'(

Dat is mooi Bram, heb ik je onbedoeld toch weer een stukje wijzer gemaakt.
Science is no democracy

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Setje van Cees
« Reactie #74 Gepost op: 27 juni 2018, 15:41:00 »
Nog steeds in mijn sas met de dyn's.
Heb ze nog regelmatig vergeleken met wat ik nog heb/had staan maar ze blijven favoriet.
Subje erbij geplaatst (rel stampede) en na een poosje minder happy geweest te zijn met de combi (beetje te tam) heb ik nu voor de sub de juiste plek gevonden.

Als je een sub bij je Dynaudio's wil gebruiken zou ik echt de BM9S of BM14S aanraden. Het zijn goede subs voor wat ze kosten (zeker 2e hands) en integratie met BM*A monitors is echt top. Ik had BM6a MK2 (en later MK1) met de BM14S sub van Dynaudio. Dat was de eerste subintegratie die vanzelf ging.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.