Auteur Topic: Windows 10  (gelezen 44385 keer)

sterremuur

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 244
  • Ja, ik ook hier!
    • Sterremuur!
Re: Windows 10
« Reactie #30 Gepost op: 14 juni 2015, 14:41:59 »
Ik draai sinds kort met een 80386 PC, met 120MB harddisk en 4 MB geheugen onder MS-DOS.
Dat draait prima! Opstarten binnen 10 seconden. Daarna de beschikking over Wordperfect, Planperfect, Turbo Pascal en dBase IV.
En geen last van vier Russen!

;)
Ook actief met tapedeckforum

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Windows 10
« Reactie #31 Gepost op: 18 juni 2015, 20:05:17 »
10 seconden is mooi rap.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.934
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Windows 10
« Reactie #32 Gepost op: 18 juni 2015, 21:03:21 »
Ik draai sinds kort met een 80386 PC, met 120MB harddisk en 4 MB geheugen onder MS-DOS.
Dat draait prima! Opstarten binnen 10 seconden. Daarna de beschikking over Wordperfect, Planperfect, Turbo Pascal en dBase IV.
En geen last van vier Russen!
;)
O, maar voor DOS bestonden er ook virussen hoor. Daar is het allemaal begonnen!

Ik werk met Debian Linux versie 'Stretch' op een Intel Core2 Duo E8400 op 3 GHz met 8 GiB RAM en een 60 GB ssd. Dat start op tot werkklare desktop in exact 9 seconden. Daarna volledige grafische desktop met daarop LibreOffice (volledig), Firefox, Thunderbird en nog tientallen andere applicaties die ik wil hebben. En voor dit platform bestaat er écht geen malware. Absoluut niets om te vrezen en ik kan op internet klikken op wat ik maar wil.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Windows 10
« Reactie #33 Gepost op: 18 juni 2015, 22:31:53 »
Ik draai sinds kort met een 80386 PC, met 120MB harddisk en 4 MB geheugen onder MS-DOS.
Dat draait prima! Opstarten binnen 10 seconden. Daarna de beschikking over Wordperfect, Planperfect, Turbo Pascal en dBase IV.
En geen last van vier Russen!
;)
O, maar voor DOS bestonden er ook virussen hoor. Daar is het allemaal begonnen!

Ik werk met Debian Linux versie 'Stretch' op een Intel Core2 Duo E8400 op 3 GHz met 8 GiB RAM en een 60 GB ssd. Dat start op tot werkklare desktop in exact 9 seconden. Daarna volledige grafische desktop met daarop LibreOffice (volledig), Firefox, Thunderbird en nog tientallen andere applicaties die ik wil hebben. En voor dit platform bestaat er écht geen malware. Absoluut niets om te vrezen en ik kan op internet klikken op wat ik maar wil.

Niet te hard roepen hoor! Als het te populair wordt verschijnen er vanzelf allerlei enge dingen....
Science is no democracy

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.934
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Windows 10
« Reactie #34 Gepost op: 18 juni 2015, 23:34:41 »
Nee hoor. De architectuur staat niet toe dat eender welk stuk software overal aan kan. Bij Windows kan software aan vrijwel de hele harde schijf en aan vrijwel heel het geheugen. Een feest voor malware!
Bij Linux kan software alleen aan de toegewezen geheugenruimte en wordt volautomatisch door de kernel afgesloten bij elke poging daarbuiten te komen. En qua harde schijf is alleen de ruimte van de gebruiker toegankelijk.
Malware vanaf het internet via e-mail of browser in het systeem introduceren is bij Windows mogelijk maar bij Linux helemaal niet. Ook niet als de populariteit zou stijgen.

sterremuur

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 244
  • Ja, ik ook hier!
    • Sterremuur!
Re: Windows 10
« Reactie #35 Gepost op: 20 juni 2015, 18:01:04 »
Dat DOS ding draait zonder netwerk, dus geen virus te zien.
Ook actief met tapedeckforum

Thalys

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.675
Re: Windows 10
« Reactie #36 Gepost op: 22 juni 2015, 14:44:44 »
Ik draai ook op Win 8.1, en dat presteert prima.  Ook ik heb het aanbod gehad om naar Win. 10 te gaan. Maar, wat ik hier niet lees.... (en ook niet duidelijk op de Microsoft site) .... Wat is nu het grote voordeel van 10 t.o.v 8.1?  Is het alleen weer een visuele update?

minplus

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 456
Re: Windows 10
« Reactie #37 Gepost op: 22 juni 2015, 18:58:35 »
Ik draai sinds kort met een 80386 PC, met 120MB harddisk en 4 MB geheugen onder MS-DOS.
Dat draait prima! Opstarten binnen 10 seconden. Daarna de beschikking over Wordperfect, Planperfect, Turbo Pascal en dBase IV.
En geen last van vier Russen!

;)

Schitterend, een 80386! :)
Heb 'm niet meer. Nog wel '95, '98 en een paar XP.

bst

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 359
Re: Windows 10
« Reactie #38 Gepost op: 24 juni 2015, 12:59:00 »
Ik draai ook op Win 8.1, en dat presteert prima.  Ook ik heb het aanbod gehad om naar Win. 10 te gaan. Maar, wat ik hier niet lees.... (en ook niet duidelijk op de Microsoft site) .... Wat is nu het grote voordeel van 10 t.o.v 8.1?  Is het alleen weer een visuele update?

Nee, de basis van het OS is wel weer onder handen genomen om hem geschikter te maken voor mobiele apparaten. Wat dat precies helemaal inhoud is men bij MS niet heel duidelijk over, maar ik neem aan dat het betekent dat er een aantal optimalisaties zijn gedaan voor resource (processor en geheugen) gebruik. Daarnaast is het startmenu weer terug en kan je de metro apps straks in windowtjes draaien op je desktop. Er komt ook een nieuwe standaard internet browser (Edge) die helemaal vanaf niks nieuw is gebouwd. Omdat internet explorer behoorlijk ingebakken zat in windows zal dat ook wel behoorlijk wat werk hebben gekost. De vraag is wat je er uiteindelijk als gebruiker van merkt, we zullen het zien. Verwachting is dat het wel sneller en makkelijker werkt. Ik ga in ieder geval wel over zodra het kan. Als men het wil weten hier dan kan ik mijn ervaringen wel delen..

Jansen!

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.435
Re: Windows 10
« Reactie #39 Gepost op: 24 juni 2015, 15:45:57 »
Als men het wil weten hier dan kan ik mijn ervaringen wel delen..

Gaarne.

bst

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 359
Re: Windows 10
« Reactie #40 Gepost op: 28 juni 2015, 19:02:45 »
Als men het wil weten hier dan kan ik mijn ervaringen wel delen..

Gaarne.

Zodra het zover is laat ik het weten.. zal eerst even moeten wachten totdat ik mijn "u kunt gaan downloaden" mailtje krijg en dan kan ik pas aan de slag. Ik heb me wel meteen aangemeld toen de berichten voor het eerst uitgingen, dus ik verwacht in de vroege stapel te zitten.

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Windows 10
« Reactie #41 Gepost op: 31 juli 2015, 21:10:50 »
Heb sinds gisteravond Windows 10 op de laptop.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Windows 10
« Reactie #42 Gepost op: 31 juli 2015, 22:05:16 »
Heb sinds gisteravond Windows 10 op de laptop.

Ik wens je veel moed,ik wacht in spanning af hoe je er over 1 mnd overdenkt,Je vorige was windows 7 of 8.1?
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Windows 10
« Reactie #43 Gepost op: 31 juli 2015, 22:41:44 »
Ook ik heb 'm op de laptop, tot op heden geen bijzonderheden.
Science is no democracy

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.089
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Windows 10
« Reactie #44 Gepost op: 31 juli 2015, 23:28:37 »
Doet 't best wel goed, wel ff letten op je privacy instellingen.
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…