Auteur Topic: Windows 10  (gelezen 44305 keer)

Jansen!

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.431
Re: Windows 10
« Reactie #15 Gepost op: 10 juni 2015, 17:02:32 »
Ik denk niet dat dat zo makkelijk gaat Flakkees, dat zal wel opnieuw installeren worden!

Welnee.
Voor het installeren van Windows 10 eerst een image van het Windows 7 systeem maken.
Bevalt het niet: image terugzetten en alles is weer als voorheen.
Gratis en goed imageprogramma: klik!

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Windows 10
« Reactie #16 Gepost op: 10 juni 2015, 17:38:16 »
Dank voor de reacties tot op heden.  :claps:
Het is voor mij sowieso een wazige materie maar zeker als een nieuw product wereldwijd gepromoot wordt heb ik een soort van
terughoudendheid.

Gisteren ben ik even binnengelopen bij de winkel waar ik door de jaren heen mijn spulletjes heb aangeschaft  en de eigenaar was
helemaal niet te spreken over deze actie.
Zijn woorden waren letterlijk: Ik weet er net zo veel van als jij en de rest van de wereld. Met het lokkertje "gratis" wordt Windows 10
je vakkundig door de strot geduwd en het bestaat niet dat e.e.a. gratis is.


Maar goed, binnenkort praten we verder en blijf ik het topic volgen want er komen nieuwe invalshoeken te voorschijn die mij en
anderen kunnen helpen. :D
ADAM    Bryston     DENON

Jansen!

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.431
Re: Windows 10
« Reactie #17 Gepost op: 10 juni 2015, 18:20:49 »
Dank voor de reacties tot op heden.  :claps:
Het is voor mij sowieso een wazige materie maar zeker als een nieuw product wereldwijd gepromoot wordt heb ik een soort van
terughoudendheid.

Gisteren ben ik even binnengelopen bij de winkel waar ik door de jaren heen mijn spulletjes heb aangeschaft  en de eigenaar was
helemaal niet te spreken over deze actie.
Zijn woorden waren letterlijk: Ik weet er net zo veel van als jij en de rest van de wereld. Met het lokkertje "gratis" wordt Windows 10
je vakkundig door de strot geduwd en het bestaat niet dat e.e.a. gratis is.


Maar goed, binnenkort praten we verder en blijf ik het topic volgen want er komen nieuwe invalshoeken te voorschijn die mij en
anderen kunnen helpen. :D

Apple verstrekt ook al jaren gratis updates voor hun besturingsprogramma.
Ik denk dat MS ook deze richting opgaat.
Daarom is deze versie ook nummer 10... (Vergelijkbaar met OS X van Apple...)

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Windows 10
« Reactie #18 Gepost op: 10 juni 2015, 19:53:27 »
 zwaaizwaaiIk draai Windows 8.1 licenced op 2 machines (laptop en een desktop) en ik ben er wel tevreden over. 8.1 is de meest stabiele versie die Microsoft tot nog toe uitgebracht heeft. Vroeger was Windows een lachtertje in vergelijking met OSX maar tegenwoordig draait het mooi stabiel :)

Ik heb 8.1 voor beide machines legaal aangeschaft en dan kun je gratis upgraden naar 10. Ik heb geen haast en kijk het eerst wel even aan. vanaf 7 zou ik aanraden om naar 8.1 te gaan en 10 af te wachten.
« Laatst bewerkt op: 10 juni 2015, 19:58:09 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Windows 10
« Reactie #19 Gepost op: 10 juni 2015, 22:29:54 »
Het leuke is nu wel dat windows 8 sneller is dan Windows 7 en Windows 7 sneller dan Vista op dezelfde hardware. Bij Apple gaat het net de andere kant op...
Science is no democracy

bst

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 355
Re: Windows 10
« Reactie #20 Gepost op: 10 juni 2015, 22:51:46 »
Dank voor de reacties tot op heden.  :claps:
Het is voor mij sowieso een wazige materie maar zeker als een nieuw product wereldwijd gepromoot wordt heb ik een soort van
terughoudendheid.

Gisteren ben ik even binnengelopen bij de winkel waar ik door de jaren heen mijn spulletjes heb aangeschaft  en de eigenaar was
helemaal niet te spreken over deze actie.
Zijn woorden waren letterlijk: Ik weet er net zo veel van als jij en de rest van de wereld. Met het lokkertje "gratis" wordt Windows 10
je vakkundig door de strot geduwd en het bestaat niet dat e.e.a. gratis is.


Maar goed, binnenkort praten we verder en blijf ik het topic volgen want er komen nieuwe invalshoeken te voorschijn die mij en
anderen kunnen helpen. :D

Tja, toen Windows 8 uitkwam heb ik ook voor een paar tientjes de upgrades gekocht en toen zei iedereen ook "dat kan niet, daar zit een addertje onder het gras" maar ik ben nu al jaren tevreden windows 8 (en inmiddels op 3 apparaten 8.1) gebruiker, en ik heb nog steeds niet extra hoeven te betalen. Dus het kan best. Als je de achtergrond leest over waarom men het wil (dan kan het support van de oudere versies sneller stoppen en dat scheelt geld) dan snap ik het best en is het ook best mogelijk. Ondertussen maak ik gebruik van meer Microsoft dan google/apple diensten en het bevalt me prima. Ik zit er regelmatig over te denken om de overige diensten maar betaald af te gaan nemen, voor een paar euro per maand office, heel veel opslag, voor de prijs hoef je het niet te laten. Ik ben ook een redelijk actief linux gebruiker (ubuntu, mint en puppy) maar hoewel het voor een gemiddelde thuisgebruiker heel aardig is en met (als je dat wil) wat extra werk ook wel op valt te werken (je kan als je wil prima outlook en andere werk applicaties op linux draaien) blijft het toch een beetje hobby-en. Als de rest van je werkomgeving er niet mee werkt is het gewoon niet heel erg praktisch dat je niet aansluit bij standaarden. Bij Microsoft heb je daar nooit last van. Ik zou het gewoon proberen, van tevoren even met een goed image programma kopietje van je systeemschijf maken, dan heb je dat binnen vijf minuten teruggezet. Als je in de buurt woont wil ik het ook wel voor je doen, mocht je er geen ervaring mee hebben.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Windows 10
« Reactie #21 Gepost op: 10 juni 2015, 22:54:37 »
 :claps: Dit is de insteek van een forum mi.

Groet,
Jacco

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Windows 10
« Reactie #22 Gepost op: 10 juni 2015, 23:03:09 »
Het leuke is nu wel dat windows 8 sneller is dan Windows 7 en Windows 7 sneller dan Vista op dezelfde hardware. Bij Apple gaat het net de andere kant op...

Dat klopt. Windows wordt langzaamd maar zeker steeds beter bij de latere versies en OSX wordt langzaam maar zeker steeds minder bij de latere versies.

Mijn (net) nieuwe werkaltop is een Lenovo Thinkpad E550 (2015) met (5e generatie) I5 processor, 250GB SSD en 8GB geheugen met Windows 8.1 installatie.

Mijn privelaptop is een Macbook Pro (2010) met (2e generatie) I5 processor, 250GB SSD en 8GB geheugen met OSX 10.10 installatie.

Ik had altijd een grote voorkeur voor OSX maar als ik deze 2 machines met elkaar vergelijk  maakt het me niet zoveel meer uit.
Maargoed, dan vergelijken we dus wel een 5 jaar oude Apple laptop met een nieuwe Windows laptop ;)

Uiteindelijk gaat mijn voorkeur nog wel uit naar OSX maar ook Windows is tegenwoordig stabiel genoeg om met verschillende externe hardware en audio applicaties enz. te draaien. Qua stabiliteit merk ik eigenlijk geen verbetering meer tussen Windows en OSX. Veel audio applicaties draaien alleen wat zwaarder in Windows (maar met goede hardware is het zoieso geen probleem).

Stabiliteit is in ieder geval geen issue meer met Windows.. Vista days are over  :rofl:
« Laatst bewerkt op: 10 juni 2015, 23:06:31 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Windows 10
« Reactie #23 Gepost op: 11 juni 2015, 07:24:11 »
@bst,  Dank voor het vriendelijke aanbod!  :claps:
Mocht ik er niet uitkomen, dan laat ik mij horen. :)
ADAM    Bryston     DENON

jwx

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 444
Re: Windows 10
« Reactie #24 Gepost op: 12 juni 2015, 10:24:30 »

 die versie krijg je dan voor een jaar aangeboden, dan betalen "we zijn toch niet gek"



Je krijgt een jaar de tijd om gratis te updaten, als je dat doet hoef je niets te betalen, ook niet na een jaar....

Ja Gratis zegt Bill Gates deze upgrade uitvoering is een beperkte periode geldig, ja wat kan je daar uit opmaken  ???

Dat je binnen een bepaalde tijd gratis kan upgraden..... kijk maar eens bij Microsoft.

Thx ze blijven altijd zo lekker vaag die jongens  ;)

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Windows 10
« Reactie #25 Gepost op: 12 juni 2015, 10:59:15 »
Het blijft hoe dan ook windhoos
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Jansen!

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.431
Re: Windows 10
« Reactie #26 Gepost op: 12 juni 2015, 17:06:11 »
Het blijft hoe dan ook windhoos

Tja, zo heb ik problemen met (een aantal) Windows updates: na installatie krijgt de pc een zwart scherm met alleen de cursor zichtbaar...
Met systeemherstel is dat zo weer opgelost, maar het blijft lastig.
Afgezien daarvan draait Windows 8.1 (mèt StartIsBack) als een tierelier.
Het MekBoekje Lucht heeft daarentegen weleens problemen met de sluimer- en slaapstand gehad,
Dat viel alleen op te lossen met een ingreep via een terminalvenster.

Ben ondertussen wel benieuwd naar Windows 10.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Windows 10
« Reactie #27 Gepost op: 12 juni 2015, 17:28:21 »
Vandaag even de mac en windows laptop vergeleken maar osx op de mac draait (ondanks minder snelle cpu een ssd) toch een stuk sneller dan w8.1 op de lenovo thinkpad.

Het verschil was toch nog best groot.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Windows 10
« Reactie #28 Gepost op: 12 juni 2015, 17:28:30 »
Het blijft hoe dan ook windhoos

Tja, zo heb ik problemen met (een aantal) Windows updates: na installatie krijgt de pc een zwart scherm met alleen de cursor zichtbaar...
Met systeemherstel is dat zo weer opgelost, maar het blijft lastig.
Afgezien daarvan draait Windows 8.1 (mèt StartIsBack) als een tierelier.
Het MekBoekje Lucht heeft daarentegen weleens problemen met de sluimer- en slaapstand gehad,
Dat viel alleen op te lossen met een ingreep via een terminalvenster.

Ben ondertussen wel benieuwd naar Windows 10.

Misschien overbodig maar herstart hem eens een keer met appeltje + alt + p + r tegelijkertijd ingedrukt 5x de boing afwachten en dan is het denk ik wel verholpen 😉
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Jansen!

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.431
Re: Windows 10
« Reactie #29 Gepost op: 12 juni 2015, 17:38:28 »
Het blijft hoe dan ook windhoos

Tja, zo heb ik problemen met (een aantal) Windows updates: na installatie krijgt de pc een zwart scherm met alleen de cursor zichtbaar...
Met systeemherstel is dat zo weer opgelost, maar het blijft lastig.
Afgezien daarvan draait Windows 8.1 (mèt StartIsBack) als een tierelier.
Het MekBoekje Lucht heeft daarentegen weleens problemen met de sluimer- en slaapstand gehad,
Dat viel alleen op te lossen met een ingreep via een terminalvenster.

Ben ondertussen wel benieuwd naar Windows 10.

Misschien overbodig maar herstart hem eens een keer met appeltje + alt + p + r tegelijkertijd ingedrukt 5x de boing afwachten en dan is het denk ik wel verholpen 😉

Het werkt nu weer prima.
De MacBook gaat nu niet meer in hibernate.
Verbruikt misschien iets meer stroom, maar is nu wel klaarwakker bij het openen van het scherm.