Auteur Topic: Bruno Putzeys luidspreker  (gelezen 32018 keer)

Henk

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 114
Bruno Putzeys luidspreker
« Gepost op: 17 mei 2015, 14:01:21 »
Bruno doet het weer  :claps: :

http://kiiaudio.com/prod-life.html 

Erg benieuwd naar hoe die klinken ! Weet iemand iets meer ? MAW ?

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Bruno Putzeys luidspreker
« Reactie #1 Gepost op: 17 mei 2015, 16:55:39 »
Het zegt me niets. Ze zien er wel mooi uit. Op het oog denk ik dat ze 3-weg zijn met dual subwoofers. Lijkt qua design (niet optisch maar luidsprekerdesign) dan ook wel wat op Barefoot MM35's.

Ben ook wel benieuwd hoe ze klinken. Het ziet er wel mooi uit in ieder geval :)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Dynky

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 419
  • be surprised, time after time
Re: Bruno Putzeys luidspreker
« Reactie #2 Gepost op: 17 mei 2015, 17:44:26 »
even snel doorgelezen...blijkt dat het een 6-weg systeem is (met 250W nCore per driver), voorzien van analoge, digitale én wireless inputs...op papier imo dus best indrukwekkend, ook al omdat de kast maar zo'n 40x40x20 meet.
hun active wave focusing technologie voor de laagproblemen in een klassieke woonkamer lijkt ook erg interessant, als ze dan ook effectief die output tot 20Hz uit de specs (+-0,5dB) waarmaken, dan kijk ik nu al uit naar een eerste luistergelegenheid.

ik heb één keer de Grimm LS1 gehoord (het vorige speaker project van Bruno) en dat beviel me wel, dus ik ga deze zeker in de gaten houden.
wel jammer dat er nog nergens iets qua prijsindicatie gegeven wordt
Since light travels faster than sound, people usually appear bright...until you hear them speak.

2747 albums (and counting...) + some toys to enjoy them

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Bruno Putzeys luidspreker
« Reactie #3 Gepost op: 17 mei 2015, 19:24:19 »
Geloof dat ik ergens gelezen had zo rond de 30.000 euro😳
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Dynky

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 419
  • be surprised, time after time
Re: Bruno Putzeys luidspreker
« Reactie #4 Gepost op: 17 mei 2015, 19:54:29 »
las ik ook, maar dat was grappend bedoeld...hoop ik
Since light travels faster than sound, people usually appear bright...until you hear them speak.

2747 albums (and counting...) + some toys to enjoy them

Henk

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 114
Re: Bruno Putzeys luidspreker
« Reactie #5 Gepost op: 17 mei 2015, 22:04:30 »
€ 8300,- per set lees ik net op Pink Fish.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Bruno Putzeys luidspreker
« Reactie #6 Gepost op: 17 mei 2015, 22:10:21 »
Ai das bijna het dubbele van mijn setje..... Of het dan ook dubbel zo goed is....... Ik vind ze in ieder geval wel erg mooi
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Bruno Putzeys luidspreker
« Reactie #7 Gepost op: 17 mei 2015, 22:57:02 »
Ziet er goed uit. Denk dat hij wel 3weg is overigens. 4 woofers voor het laag, een midrange en een tweeter. Wel een versterker per individuele driver (6 indd Dinky). Ziet er wel geavanceerd uit allemaal. En ook gewoon mooi. En met dat conus oppervlak kun je wel serieus wat lucht verplaatsen.

En tja, 8000 a 9000 euro..dat ben je voor een auto ook zo kwijt ;)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Bruno Putzeys luidspreker
« Reactie #8 Gepost op: 17 mei 2015, 23:07:47 »
Ziet er goed uit. Denk dat hij wel 3weg is overigens. 4 woofers voor het laag, een midrange en een tweeter. Wel een versterker per individuele driver (6 indd Dinky). Ziet er wel geavanceerd uit allemaal. En ook gewoon mooi. En met dat conus oppervlak kun je wel serieus wat lucht verplaatsen.

En tja, 8000 a 9000 euro..dat ben je voor een auto ook zo kwijt ;)
Tja dat is een leuke vergelijking, maar je zult die auto maar nodig hebben voor bijvoorbeeld je werk !

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Bruno Putzeys luidspreker
« Reactie #9 Gepost op: 17 mei 2015, 23:09:52 »
Ja daarom
Knipoog. Veel geld voor luidsprekers :)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Bruno Putzeys luidspreker
« Reactie #10 Gepost op: 18 mei 2015, 00:07:14 »
Over een paar jaar heb je voor een fractie van dat bedrag een Devialet Phantom, een opvolger daarvan of een look-a-like/metoo.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Henk

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 114
Re: Bruno Putzeys luidspreker
« Reactie #11 Gepost op: 19 mei 2015, 00:49:40 »
Die Bruno timmert wél aan de weg, zeg : PMC gebruikt nu ook voor al hun actieve monitors de NCore en tal van zgn HiEnd merken stoppen een Hypexmodule in een prachtig doosje, prutsen zelf evt. een voeding in elkaar en hopsa KASSA !  ;)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Bruno Putzeys luidspreker
« Reactie #12 Gepost op: 19 mei 2015, 11:07:21 »
Slimme jongens.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Bruno Putzeys luidspreker
« Reactie #13 Gepost op: 19 mei 2015, 22:18:37 »
Maar natuurlijk! Het gros van de fabrikanten stapt t.z.t. over op deze techniek voor zover dat niet al gedaan is. En waar het niet gedaan wordt heeft dat te maken met onderscheidend vermogen en de mogelijkheid om iets wat "common"  was om te vormen naar iets "speciaals" al dan wel of niet begeleid door mooie marketing en sentimenten.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Bruno Putzeys luidspreker
« Reactie #14 Gepost op: 19 mei 2015, 23:08:14 »
Die Bruno timmert wél aan de weg, zeg : PMC gebruikt nu ook voor al hun actieve monitors de NCore

Barefoot ook. Maar het gehele design van een monitor en de drivers die gebruikt worden zijn imo veel belangrijker dan de versterking. Een versterker is al snel goed genoeg om de klus te klaren en niet de zwakste schakel te zijn in het totale design

Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.