Auteur Topic: Bruno Putzeys luidspreker  (gelezen 32017 keer)

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: Bruno Putzeys luidspreker
« Reactie #45 Gepost op: 13 september 2015, 20:10:20 »
Bruno doet het weer  :claps: :

http://kiiaudio.com/prod-life.html 

Erg benieuwd naar hoe die klinken ! Weet iemand iets meer ? MAW ?

Binnenkort kijkdag in Arnhem. Laat je oren maar thuis; t wordt teveel van t goede.
Jij hebt ze al beluisterd?

Neuh, ben al onder de pannen. Zal vast een markt voor zijn. Ze hebben mooie spulletjes in Arnhem, maar van geluid niet veel sjoeche. Zal tijdens de demo wel iets met een lekker pompend basje worden afgespeeld -vooral niet te complex ;-)

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Bruno Putzeys luidspreker
« Reactie #46 Gepost op: 13 september 2015, 20:23:00 »
Bruno doet het weer  :claps: :

http://kiiaudio.com/prod-life.html 

Erg benieuwd naar hoe die klinken ! Weet iemand iets meer ? MAW ?

Binnenkort kijkdag in Arnhem. Laat je oren maar thuis; t wordt teveel van t goede.
Jij hebt ze al beluisterd?

Neuh, ben al onder de pannen. Zal vast een markt voor zijn. Ze hebben mooie spulletjes in Arnhem, maar van geluid niet veel sjoeche. Zal tijdens de demo wel iets met een lekker pompend basje worden afgespeeld -vooral niet te complex ;-)
Ok, je spreekt dus alleen je verwachting uit. Duidelijk!
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Bruno Putzeys luidspreker
« Reactie #47 Gepost op: 13 september 2015, 20:55:45 »
Zal vast een markt voor zijn. Ze hebben mooie spulletjes in Arnhem, maar van geluid niet veel sjoeche. Zal tijdens de demo wel iets met een lekker pompend basje worden afgespeeld -vooral niet te complex ;-)

Dat komt op mij nogal vooringenomen over. De kwaliteit van individuele merken die een handelshuis voert zeggen weinig (niets) over de onderlinge kwaliteit. Ze zijn gewoon een reseller van een aantal merken waaronder sinds kort Kii.

De markt is overigens groter dan je denkt. Er is heel veel concurrentie in dat marktsegment. Ik ben zelf op zoek naar monitors in dat marktsegment (ter vervanging van mijn K+H's) en daardoor het marksegment grondig aan het uitdiepen. Op mijn lijst met opties staan Barefoot MM35 gen2, Geithain RL 944K (die ik beiden in mijn eigen ruimte getest heb) en de Kii Three's (die ik nog moet beluisteren). Er zijn overigens nog veel meer opties die ik nog niet verkend heb in mijn eigen ruimte zoals ATC SCM25A SL PRO, PMC ALM2 (om er maar een paar te noemen).
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: Bruno Putzeys luidspreker
« Reactie #48 Gepost op: 14 september 2015, 12:19:49 »
Hi-Fi Audio is also experiencing the same kind of transformation.  It should not be long before it becomes complete.  The audio market is different from what happened in photography but the transformation is inevitable and already far along in progress.  The audio industry is in chaos as some nimble companies make the jump and others who can’t think differently cling to making what’s obsolete continue to work at all costs – like Kodak did.  And it costs them everything.

http://ihi-fi.com/blog/2013/11/30/downsize-your-audio-system-to-upgrade-listening#.Vfad18RUerU

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Bruno Putzeys luidspreker
« Reactie #49 Gepost op: 19 september 2015, 08:15:10 »
Gisteren heb ik de Kii Three gehoord. Ik was zeker onder de indruk. Ze liggen erg prettig in het gehoor en ik heb geen duidelijke tekortkomingen kunnen waarnemen. Ze zien er zeer gelikt uit en konden de ruimte van ca. 40m2 met groot gemak vullen. Op zowel hoog als laag volume deden ik wat een goede luidspreker verwacht.

De cardioid response is een uitkomst. Net als de Geithains die ik getest heb (met een cardioid response) heb je veel minder last van de grootste (en lastigst op te lossen) akoestische problemen. Door een sterk verminderde reflectie van het laag tegen de achtermuur treden deze problemen in veel mindere mate op. Het systeem is geen oplossing van deze problemen, maar doelt op het voorkomen dat de problemen uberhaubt optreden.

Hoe ze zich verhouden tot andere luidsprekers die ik op het oog heb kan ik niet zeggen maar ze staan na deze eerste kennismaking zeker nog op mijn short-list.

« Laatst bewerkt op: 19 september 2015, 08:25:07 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Henk

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 114
Re: Bruno Putzeys luidspreker
« Reactie #50 Gepost op: 21 september 2015, 00:27:59 »
Zou ook zeker deze meenemen in je queeste, MAW !

http://pmc-speakers.com/twotwo

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Bruno Putzeys luidspreker
« Reactie #51 Gepost op: 21 september 2015, 12:17:13 »
Dank voor het meedenken.

Die heb ik nooit gehoord maar ik hoor goede verhalen over de PMC AML-2. Volgens mij is dat hun beste nearfield oplossing.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

edwin16

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 864
    • Audioclub Oost Brabant
Re: Bruno Putzeys luidspreker
« Reactie #52 Gepost op: 23 december 2015, 10:45:23 »
Vorige maand (november) hebben we bij Audioclub Oost Brabant een demo van Gydotron gehad met de Kii Three luidsprekers, i.c.m. de Lumin T1 streamer.



Van deze zeer interessante avond is hier het verslag te lezen.
http://geluidsdrager.blogspot.nl/

Leema Acoustics Tucana, Leema Acoustics Antila, Slimdevices Transporter, Thorens TD2001 RDC Isotrack, Lyra Delos, Musical Fidelity MX-VYNL, Nakamichi 682ZX, Dali Mentor 6

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Bruno Putzeys luidspreker
« Reactie #53 Gepost op: 23 december 2015, 12:58:24 »
Leuk verslag. Wel jammer dat de cardioid response niet volledig begrepen lijkt te worden.

Ik lees een beetje als of er nadelen zou den zijn, terwijl dit niet onderbouwd wordt. Het blijft een beetje vaag.

Verder zegt de schrijver dat het geen oplossing is voor ruimteproblemen terwijl de Kii Three (in tegenstelling tot ruimtecorrectiesystemen die ten onrechte als oplossing worden gezien) dus juist WEL een oplossing voor ruimteproblemen biedt. :)

Verder wel een leuk stuk! Ik was zelf wel onder de indruk van de Kii Three. Het enige dat ik er zelf aan op kan merken is de detailafwerking bij het prototype dat ik op proef had, maar dat was nog aan verandering onderhevig volgens mij. Wel prijzige speakers, maar je krijgt er wel een zeer geavanceerd systeem voor terug.

Wel leuke sessies plannen ze daar bij Audioclub Oost braband trouwens  Toppie!
« Laatst bewerkt op: 23 december 2015, 13:00:55 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.