Auteur Topic: De set van Richard.  (gelezen 384627 keer)

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: De set van Richard.
« Reactie #855 Gepost op: 28 augustus 2014, 06:19:58 »
Er zijn volgens mij genoeg goede breedbanders op de markt waar je betere resultaten mee haalt. Een 2-weg met een tweeter en een 10" driver is vragen omproblemen in het middengebied.

Mijn kennis mbt tot dit soort zaken reikt niet ver genoeg..... Maar ik denk met behulp van filtering, kast(op)bouw, dat je ook met dit soort drivers een goede luidsprekers kunt bouwen...... Als je met het bovenstaande doelt op tannoy......  Hun is het toch ook tot veler genoegen prima gelukt ;)

Ik was laatst bij iemand die zelf bouwt met tannoy units en ik heb geen problemen in het middengebied ervaren.
Ik vond het zeer overtuigend klinken.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.526
  • Lid van de Adam's family
Re: De set van Richard.
« Reactie #856 Gepost op: 28 augustus 2014, 09:24:43 »
Ik zou niet weten waarom René de MA's bevallen me prima en de Needles even zo. Al was het maar omdat de laatste eigenbouw is. De dual Concentric's van Tannoy heb ik niet zoveel mee... Zowel het merk als het principe hebben mij nooit zo kunnen boeien.

Je komt de MA's maar een keer beluisteren René dan snap je wel wat ik bedoel
Ik bedoel luidsprekers bouwen met die speakers. Principe needle maar dan met Tannoy speakers, 10 inch.

Ah Helder op die manier...... Wellicht ga ik in de toekomst eens een transmissielijn met de Tangband W8-1808 8'' bouwen deze schijnt ook wel in het rijtje te horen met High-End Breedbanders.

klik



Als je dat gaat doen dan adviseer ik je wel een bestaand ontwerp te pakken ... waarmee ik wil aangeven dat je niet alles klakkeloos in een Needlekast kunt proppen.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
De set van Richard.
« Reactie #857 Gepost op: 28 augustus 2014, 10:38:22 »
Daarom staat er ook een transmissielijn en geen Needle.... Bryston Power
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: De set van Richard.
« Reactie #858 Gepost op: 28 augustus 2014, 22:55:59 »
Er zijn volgens mij genoeg goede breedbanders op de markt waar je betere resultaten mee haalt. Een 2-weg met een tweeter en een 10" driver is vragen omproblemen in het middengebied.

Mijn kennis mbt tot dit soort zaken reikt niet ver genoeg..... Maar ik denk met behulp van filtering, kast(op)bouw, dat je ook met dit soort drivers een goede luidsprekers kunt bouwen...... Als je met het bovenstaande doelt op tannoy......  Hun is het toch ook tot veler genoegen prima gelukt ;)

Ik was laatst bij iemand die zelf bouwt met tannoy units en ik heb geen problemen in het middengebied ervaren.
Ik vond het zeer overtuigend klinken.

Voor het gebied rond 1 a 2 KHz zijn een tweeter en een 10" conus driver beiden niet ideaal (ik doelde niet zozeer op Tannoy).
« Laatst bewerkt op: 28 augustus 2014, 22:57:30 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: De set van Richard.
« Reactie #859 Gepost op: 30 augustus 2014, 10:35:15 »
Na bijna een week geluisterd te hebben naar de Needles, waarbij ik me geen moment heb verveeld. En zoals ik wel vaker heb gezegd, ik zou er rustig oud mee kunnen worden. Ware het niet dat ik met de MA's behoorlijk verwent ben. Toen ik de MA's gisteren weer aansloot, wist ik gelijk weer waarom ik de overstap van de Sonussen naar de MA's had gemaakt.. Zonder hier al te veel op willen in te gaan is, het verschil tussen de Sonussen en de Needles kleiner......Voor mij is dit dan ook een mooi onderdeel van de Hobby. Je oren af en toe verwennen met wat anders. Het houd je scherp. Je leert verschillende dingen waarderen. Je hoort ook tekortkomingen. En je kunt beter bepalen voor jezelf waar je voorkeur naar uit gaat.

Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: De set van Richard.
« Reactie #860 Gepost op: 30 augustus 2014, 10:59:00 »
Je hebt keus.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: De set van Richard.
« Reactie #861 Gepost op: 30 augustus 2014, 11:01:47 »
Je hebt keus.   ;)

Dat is makkelijk zat.

Al blijft de hang naar Sonus Faber ook erg groot..... ;)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.089
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: De set van Richard.
« Reactie #862 Gepost op: 30 augustus 2014, 11:08:01 »
Een setje erbij is nooit weg  ;)
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: De set van Richard.
« Reactie #863 Gepost op: 01 september 2014, 13:58:33 »
Vandaag een kleine aanpassing gemaakt aan de Needle. Ik vind het persoonlijk wel mooi als een speaker iets achter over helt. Qua afstraling zou dit volgens sommige ook ten goede komen. Ik merk eigenlijk niks behalve dat ik het voor het oog mooi vind zoals gezegd.

Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.804
  • Doet mij maar buisjes
Re: De set van Richard.
« Reactie #864 Gepost op: 01 september 2014, 19:14:24 »
       :o      Richard ...... die speaker rechts op die stand helt naar voren, dadelijk valt die er af.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: De set van Richard.
« Reactie #865 Gepost op: 01 september 2014, 19:24:02 »
Gezichtsbedrog
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.804
  • Doet mij maar buisjes
Re: De set van Richard.
« Reactie #866 Gepost op: 01 september 2014, 19:25:46 »

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: De set van Richard.
« Reactie #867 Gepost op: 05 september 2014, 13:41:12 »
Vandaag kon ik ze meenemen na een fotoshoot voor een steenhouwerij uit de regio. Mijn op maat gemaakte luidspreker 'onderzetters'. Zo wast de ene hand weer de ander en het was nog leuk om te doen ook 8)







Edit: foto toegevoegd
« Laatst bewerkt op: 05 september 2014, 13:55:20 door Richard »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: De set van Richard.
« Reactie #868 Gepost op: 05 september 2014, 13:57:05 »
Ik dacht dat overhellen van toepassing was als de speakers lager afstralen zeg maar onder je oren door :think:
Gaan er nu geen klanken over je heen.
Maar je zegd al dat je verschil hoort dus zal het niet zo zijn.
Achteroverhellen heeft wel een functie denk ik aangezien ik dat meer gezien heb.
I love vintage.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: De set van Richard.
« Reactie #869 Gepost op: 05 september 2014, 14:07:07 »
Je ziet al wel dat de ribbontweeters van de MA's hoger zitten dan de drivers van de Needles en aangezien de ribbons precies op oorhoogte t.o.v van mijn zit luisterpositie zijn afgesteld kan het alleen maar een voordelige werking hebben op de Needles omdat ze nu iets achterover hellen.... En op een plateautje staan.. (Al hoor ik hier niets van)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal