Auteur Topic: De set van Richard.  (gelezen 383411 keer)

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: De set van Richard.
« Reactie #15 Gepost op: 17 december 2012, 21:31:57 »
Ik duim met je mee!  ;)
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: De set van Richard.
« Reactie #16 Gepost op: 17 december 2012, 21:32:56 »
thnxx
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: De set van Richard.
« Reactie #17 Gepost op: 19 december 2012, 10:18:38 »
Nog niks gehoord van mijn Denon PMA-108R maar wel even het volgende...

Afgelopen zomer was JohnDV hier voor een luistersessie bij mij in Hoogeveen. Het geluid was toen niet helemaal je van het en ook John vond het niet helemaal zoals het hoorde we hebben toen het één en ander gewisseld en gedaan en toen werd het beter maar John was eigenlijk nog steeds niet helemaal overtuigd. Achteraf heeft mijn maatje denk ik gelijk gehad, ik was alleen "slecht" of "slechter" gewend geworden eigenlijk denk ik al vanaf het begin als ik terug begin te graven.... zie onderstaande post:

http://www.hififorum.nl/index.php?topic=18006.30

Is het "probleem" toen al begonnen en al dan niet langzamer erger geworden..... Misschien is een schakelaar of potmeter wel gewoon stuk  en zit er niets van een achteruitgang tussen, of de ene keer "beter" dan de andere in. Misschien dat iemand met een technische achtergrond hier wel een antwoord op kan geven. Om een lang verhaal kort te maken. Ik speel nu zoals al eerder vermeld met een oude 30watt versterker (Akai AM-U11) Die zo'n verbluffend geluid neer zet op mijn matrixen dat ik eigenlijk wel zeker weet dat mijn denon van meet af aan voor alle onrust heeft gezorgd en dat ik daarom zoveel aan het knoeien ben geweest met luidsprekers, luidsprekerkabels, cd-spelers, interlinks, dacs, schuiven, onrust, luistermoe, verplaatsen etc etc etc.... Maar door het gebrek aan kennis en het niet willen geloven dat het aan mijn apparatuur lag. zat de boel als het ware op slot! Conclusie van dit geratel van mij:

Geloof altijd je oren!! Als je denkt dat er een technisch probleem is. Als één van je componenten een technisch mankement heeft, dan zijn je oren een uiterst fijn meet instrument.

Richard
« Laatst bewerkt op: 19 december 2012, 10:29:40 door RichardK »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: De set van Richard.
« Reactie #18 Gepost op: 19 december 2012, 10:27:07 »
Alleen als je goede oren hebt ;D
Ik kan heel goed luisteren naar speakers die uit fase staan zonder dat ik het merk :) ???
I love vintage.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: De set van Richard.
« Reactie #19 Gepost op: 19 december 2012, 10:50:23 »
Ik denk dat er bij mij wel meer aan de hand was dan alleen dat...... Niet verkeerd bedoeld overigens begrijp me goed! Maar wat ik me wel afvraag... of het al die tijd autosuggestie is geweest, of dat het gewoon al die tijd min of meer stuk is geweest, en dat ik mezelf voor de gek heb gehouden. En door andere luidsprekers,kabeltjes etc etc te kopen mezelf even weer tevreden heb gesteld.......Ik begin zo langzamerhand te twijfelen of het echt niet het laatste is geweest want als ik zie wat deze Akai AM-U11 voor evenwichtig stereo geluidsbeeld neerzet, dan was die Denon gewoon KUT. En dat is absoluut geen autosuggestie maar een feit.
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: De set van Richard.
« Reactie #20 Gepost op: 19 december 2012, 11:07:05 »
Zoals ik het begrijp is geen autosuggestie geweest maar een slechte match tussen apparaten onderling.
Alleen wist je niet waar je het moest zoeken,dus heb je vanalles geprobeert,misschien onnodig maar dat is achteraf.
Misschien was je klaar geweest met alleen maar de Akai te wisselen met de Denon en had je al die moeite niet hoeven doen.
Maar ja achteraf is het makkeler praten :)
I love vintage.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: De set van Richard.
« Reactie #21 Gepost op: 19 december 2012, 11:27:56 »
Misschien niet een slechte match, maar een apparaat die niet naar behoren heeft gefunctioneerd...... Zal mij benieuwen d'r van uitgaande dat hij weer gerepareerd kan worden, hoe het dan klinkt..
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: De set van Richard.
« Reactie #22 Gepost op: 19 december 2012, 12:20:05 »
Ja,dat is altijd leuk om te ervaren hoe het dan klinkt :)
I love vintage.

jaap

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.349
  • dik tevreden met dunne vliezen
Re: De set van Richard.
« Reactie #23 Gepost op: 19 december 2012, 12:22:15 »
herkenbaar richard.. idem hier met de smga's.. bleken de draden los te hangen...én maar 'verbeteren' met allerhande..lol of.. dat ik 2x links aangesloten had...   ;D
« Laatst bewerkt op: 19 december 2012, 12:24:51 door jaap »
Pioneer, Philips 104, Onkyo D, Harman Kardon, Magnepan, Alesys, 2x REL.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: De set van Richard.
« Reactie #24 Gepost op: 21 december 2012, 11:08:20 »
Ik kan heel goed luisteren naar speakers die uit fase staan zonder dat ik het merk :) ???

Dat is nu eens een leuke test... ;D

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: De set van Richard.
« Reactie #25 Gepost op: 24 december 2012, 21:14:40 »
Mooie spul, ik mag dat wel alle merken door elkaar heen. Jammer van die Denon, zijn normaal goede spullen. Vind die tuner ook erg mooi.
Eens buizen altijd buizen.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Re: De set van Richard.
« Reactie #26 Gepost op: 26 december 2012, 13:28:29 »
Het was echt niet leuk om te zeggen dat het gewoon niet goed klonk. En toen het allemaal 'ok' moest/behoorde te zijn, was het mij duidelijk dat er iets in de 'cirkel' niet goed zat.

Ik ben blij dat ik gelijk heb gehad vriend en dat ik niet als de 'beterweter' en 'hij denkt verstand van geluid te hebben' luisteraar bij je ben geweest .

Als alles weer goed is kom ik zeker voor een 2e ronde bij je langs(niet dat ik alleen daarvoor bij je langskom ;)), pm me trouwens je nieuwe tel nr even door mattie..  ;)
« Laatst bewerkt op: 26 december 2012, 13:30:33 door Johndv »
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Re: De set van Richard.
« Reactie #27 Gepost op: 26 december 2012, 13:50:11 »
Citaat van: Vintage lover link=topic=192.msg 5744#msg 5744 date=1355909227
Alleen als je goede oren hebt ;D
Ik kan heel goed luisteren naar speakers die uit fase staan zonder dat ik het merk :) ???

Ik was, voor 2 jaar geleden zo gevoelig voor vervorming (niet door te luid spelen), defecten van drivers, tweeters, hoe klein ook, minimaal aanlopen van spreekstoelen, uit fase staan van een speaker enz..
Maar dit alles is de nek omgedraaid door kleine witte rakkertjes die ik sinds twee jaar uit een doordrukstrip haal.

Het heeft een nare bijwerking dat het gehoor beinvloed word, hoe erg en jammer ook, Ik hoor vrij weinig hoog en ook het laag is naar de eeuwige Hifivelden..
Ermee stoppen is jammer genoeg geen optie...

Brand is erger!  ;D
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: De set van Richard.
« Reactie #28 Gepost op: 26 december 2012, 14:04:53 »
John,  je wilt niet weten hoe frustrerend het is geweest om een fatsoenlijk geluid te krijgen, en wat het allemaal niet aan kabels, "verbeter doosjes", interlinks, switchen van luidsprekers etc etc gekost heeft. En er vorige week pas achter kwam dat alles uit de krachtcentrale bleek te komen. Dat Akai versterkertje van 30watt die produceert een beter geluid dan dat die Denon ooit gedaan heeft. Ik ben dan ook erg benieuwd d'r van uit gaande dat die HTS'er elektronica hem weer kan maken... Hoe de Denon t.o.v van de Akai gaat klinken. En er verschillen zijn, en me niet belt, dat het niet meer de moeite is omdat..... Er teveel aan mankeert of stuk is dat ik beter een "nieuwe" kan kopen..

Muzikale groet en fijne dagen,

Je maatje
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Re: De set van Richard.
« Reactie #29 Gepost op: 26 december 2012, 14:48:51 »
Dank voor je PM vriend!

Ik zou de Denon in de grote bek van de kliko gooien en rustig om me heen gaan kijken naar een andere versterker.

Uit ervaring sprekende heb je soms prachtige juweeltjes voor weinig, je gaat( leer mijn Richard kennen ;)) toch altijd suggestief naar zo'n versterker luisteren, hoor ik dit wel goed hoor ik dat nu wel goed enz enz..

Neem het maar van mij aan kerel, het zou nooit meer de Denon worden die hij vroeger was, als je oren een slechte luisterdag hebben, is het eerste waar jij aan denkt, ligt dat nou weer aan de Denon of...



Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.