Auteur Topic: Stereotoren van Robert Lyndqvist  (gelezen 7190 keer)

Lyndqvist

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 118
Stereotoren van Robert Lyndqvist
« Gepost op: 06 juni 2014, 23:25:21 »
Hallo muziek en hifi adepten.

Na enige tijd geleden mij hier te hebben ingeschreven en sinds die tijd ook regelmatig hier rond te neuzen, is het tijd om ook eens iets over mijn setje te vertellen.
Ik speel al sinds een jaar of 20 met een en dezelfde set en die bevalt nog steeds prima.
De versterker is een Pioneer A717, de tuner is de bijpassende F757 en mijn CD speler is de PD802, jawel, die met het stable platter systeem waar je je CD op z'n kop (dus onbedrukte kant boven) in moet doen.
Ik heb alles aan elkaar geknoopt met draadjes van de gamma omdat ik geen verschil hoor als ik er om het even hoe dure kabeltjes tussen hang. De Luidsprekerkabels zijn van Grundig want die kwamen bij de speakers en hebben een speciale stekerverbinding die enkel en alleen aan die speakers gemonteerd kunnen. En dan praten we over de Grundig SM2000 luidsprekers, dus. Hoewel niet de mooiste om te zien, toch qua geluid helemaal niet verkeerd. Ik ben dus eigenlijk heel content met de weergave.
Er is ook nog een oude Dual 1226 platenspeler die ik voorzien heb van een nieuw elementje van Grado (Black). Geen hoogvlieger, ik weet het, maar o zo leuk voor de vele oude LP's die ik hier nog heb staan.
Als alles gewoon blijft werken en er geen gekke dingen gebeuren, - en waarom zou dat? - denk ik dat ik nog lange tijd van dit setje zal kunnen genieten. 

Groeten

Robert





Fotootjes van intenet.
Zal kijken of ik binnenkort zelf eens wat plaatjes kan schieten.
« Laatst bewerkt op: 06 juni 2014, 23:27:58 door Lyndqvist »

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Stereotoren van Robert Lyndqvist
« Reactie #1 Gepost op: 07 juni 2014, 11:49:55 »
Leuke set en het vinyl blijven koesteren. ;D

bram freestone