Auteur Topic: Stereotoren van Robert Lyndqvist  (gelezen 7190 keer)

Lyndqvist

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 118
Stereotoren van Robert Lyndqvist
« Gepost op: 06 juni 2014, 23:25:21 »
Hallo muziek en hifi adepten.

Na enige tijd geleden mij hier te hebben ingeschreven en sinds die tijd ook regelmatig hier rond te neuzen, is het tijd om ook eens iets over mijn setje te vertellen.
Ik speel al sinds een jaar of 20 met een en dezelfde set en die bevalt nog steeds prima.
De versterker is een Pioneer A717, de tuner is de bijpassende F757 en mijn CD speler is de PD802, jawel, die met het stable platter systeem waar je je CD op z'n kop (dus onbedrukte kant boven) in moet doen.
Ik heb alles aan elkaar geknoopt met draadjes van de gamma omdat ik geen verschil hoor als ik er om het even hoe dure kabeltjes tussen hang. De Luidsprekerkabels zijn van Grundig want die kwamen bij de speakers en hebben een speciale stekerverbinding die enkel en alleen aan die speakers gemonteerd kunnen. En dan praten we over de Grundig SM2000 luidsprekers, dus. Hoewel niet de mooiste om te zien, toch qua geluid helemaal niet verkeerd. Ik ben dus eigenlijk heel content met de weergave.
Er is ook nog een oude Dual 1226 platenspeler die ik voorzien heb van een nieuw elementje van Grado (Black). Geen hoogvlieger, ik weet het, maar o zo leuk voor de vele oude LP's die ik hier nog heb staan.
Als alles gewoon blijft werken en er geen gekke dingen gebeuren, - en waarom zou dat? - denk ik dat ik nog lange tijd van dit setje zal kunnen genieten. 

Groeten

Robert





Fotootjes van intenet.
Zal kijken of ik binnenkort zelf eens wat plaatjes kan schieten.
« Laatst bewerkt op: 06 juni 2014, 23:27:58 door Lyndqvist »

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Stereotoren van Robert Lyndqvist
« Reactie #1 Gepost op: 07 juni 2014, 11:49:55 »
Leuke set en het vinyl blijven koesteren. ;D

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Stereotoren van Robert Lyndqvist
« Reactie #2 Gepost op: 09 juni 2014, 10:14:33 »

Zien er nog zeer goed uit de grundigspeakers,ik ken ze,en ik vond ze toen zeer aangenaam klinken,ook al zijn ze haast

35 jr oud meen ik.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Stereotoren van Robert Lyndqvist
« Reactie #3 Gepost op: 09 juni 2014, 12:31:44 »
Welkom Robert!

De Grundig luidsprekers vind ik erg leuk, die kom je niet elke dag tegen!

Veel plezier in de speelhoek die Hififreaks heet.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Lyndqvist

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 118
Re: Stereotoren van Robert Lyndqvist
« Reactie #4 Gepost op: 12 juni 2014, 18:49:17 »
Dank voor de reacties, mannen!

De Grundigjes zijn idd erg prettige luidsprekers die een prima geluid voortbrengen.
Het stereoeffect is erg fijn en precies, daarentegen is de soundstage niet al te breed, maar dat is niet bezwaarlijk. Ook zit er niet heel veel diepte in, maar het geluid klinkt geenszins plat (kan dat?  :D ) Het geluid komt in die zin los van de speakers dat het met ogen dicht best lastig is, ze exact aan te wijzen.
Ik heb geen idee van welk soort kunststof de behuizing is gemaakt, maar het is in elk geval redelijk dood. Geen trillingen of resonanties merk- dan wel hoorbaar. Bij hogere volumes en drukke muziek blijven ze goed presteren en loopt het geluid niet dicht. Op lagere volumes zijn ze zeer aangenaam, ietwat warm klinkend, maar zeker niet wollig of onduidelijk. De luidsprekers hebben voldoende laag met een lekkere punch. Snappy bass. Love it!
Uit 1981 of '82  en nog nooit problemen of onderhoud aan gehad! Meer van dit graag.

Over de A717 is hier op het forum wel genoeg bekend denk ik toch.

Groet
Robert

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Stereotoren van Robert Lyndqvist
« Reactie #5 Gepost op: 12 juni 2014, 19:05:42 »
Beetje laat, maar welkom Robert. Ik had dit topic over het hoofd gezien :-[ :)
Veel plezier met je set en wat Paul zegt: vinyl blijven koesteren. 8)
ADAM    Bryston     DENON

Lyndqvist

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 118
Re: Stereotoren van Robert Lyndqvist
« Reactie #6 Gepost op: 20 mei 2017, 21:09:02 »
Hallo

Vandaag na een maand of wat de set op de logeerkamer weer eens aangezet.
Alles springt aan zoals het hoort, alle lampjes branden en alle displays vertonen hun vertrouwde beelden, maar verrek! er is geen geluid! Alle kabeltjes zitten nog gewoon waar ze moeten zitten, maar welke bron ik ook kies, het resultaat blijft oorverdovende stilte. Mijn ouwe vertrouwde A717 zou toch niet de geest gegeven hebben? Straks even een vervangend versterkertje plaatsen om te horen of het idd de A717 is die problemen geeft.
Niet leuk...

Robert

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Stereotoren van Robert Lyndqvist
« Reactie #7 Gepost op: 20 mei 2017, 21:55:08 »
Zeker niet leuk, hoop dat het meevalt.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Stereotoren van Robert Lyndqvist
« Reactie #8 Gepost op: 21 mei 2017, 09:14:51 »
Dat is erg vervelend.
Ook ik hoop dat het meevalt en je snel weer van muziek kunt genieten.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000