Auteur Topic: Set van Ron  (gelezen 6913 keer)

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Set van Ron
« Reactie #15 Gepost op: 16 mei 2015, 13:25:56 »
 Welcome Ronald! :)

Ik ben zelf fan van Marantz; mooi spul!
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Ronald1001

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 7
Re: Set van Ron
« Reactie #16 Gepost op: 16 mei 2015, 13:41:31 »
Bedankt voor de reacties wat Marantz betreft was de keuze hier snel op gevallen zeker na alle recensies op internet komt Marantz toch meestal als zeer goed uit de bus :-)

Wat de platenspeler(s) betreft was dit nog een heel verhaal. Had jaren een JVC tot dat die begon gek te doen uit opwelling een Reloop gekocht maar bleek niet mijn ding zo´n dj draaitafel. Toen een micro seiki dd 40 gekocht mooie tafel maar kreeg hier problemen met de motor mee. Uit nood een Thorens td 150 zonder arm gekocht hier de micro seiki arm op gemonteerd. Ondertussen met veel geluk een onderdeel voor de DD-40 weten te vinden en deze weer in orde gemaakt. Toen de BL-77 met een Denon arm weten uit te halen. De denon arm op de Thorens gemonteerd. En de bl-77 opgeknapt gunmetal armbase goedkoop weten uit te halen hier in Nederland en de MA-505 arm in Tsjechië voor een leuke prijs weten uit te halen.

Nou dus 3 draaitafels hier staan waarvan de Custom Thorens in de verkoop staat :-)





Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Set van Ron
« Reactie #17 Gepost op: 16 mei 2015, 14:05:14 »
De reloop is "gewoon" een regelrechte kloon van de Technics SL1200 ;)

Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.077
Re: Set van Ron
« Reactie #18 Gepost op: 16 mei 2015, 14:15:38 »
En diezelfde arm zit op de enige jaren geleden uitgebrachte Denon anniversary draaitafel. Sterker ik vermoed diezelfde Reloop in een chique jas.

Mooie set Ronald! Zeker de draaitafel is erg fraai.

Met vriendelijke groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Ronald1001

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 7
Re: Set van Ron
« Reactie #19 Gepost op: 16 mei 2015, 14:30:02 »
Richard Klopt de Reloop is zogeheten super oem tafel niks mis mee maar niet mijn ding ben ik achter gekomen ook omdat ik prive muziek luister en al die extra´s niet gebruik.

Dank voor de informatie Mark wist ik nog niet is de Denon DA-309 arm weinig over te vinden op internet alleen dat het de verbeterde versie van de DA-307 is.

Moet wel zeggen dat de BL-77 zou als die nou is het beste klinkt van alle draaitafels. Was altijd een direct drive aanhanger en deze is de eerste met snaar. Maar start wel net zo snel op als de DD-40 van micro, bij de thorens is dat wel anders deze heeft wel even nodig om op snelheid te komen. Ben dan ook zeer tevreden met de BL-77  ;D.