Auteur Topic: platenspeler upgrade  (gelezen 16624 keer)

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: platenspeler upgrade
« Reactie #15 Gepost op: 12 mei 2015, 11:05:14 »
Ik denk dat je met een thorens TD160 een betere basis hebt... En als je twijfelt over de Rega zou ik hem bij voorbaat al laten staan al was het maar voor het gevoel.😉 ik weet niet wat je budget precies is... Maar neem aan zo rond die 325 euro daar kun je ook een heel mooie thorens mer dito arm en element voor vinden op MP.
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: platenspeler upgrade
« Reactie #17 Gepost op: 12 mei 2015, 13:06:33 »
De Rega P25 was een jubileum model. Denk van 1998/99. Kostte toen ongeveer 2000 gulden zonder element.
Verzonden vanaf mijn Nokia Lumia 520

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: platenspeler upgrade
« Reactie #18 Gepost op: 12 mei 2015, 15:37:54 »
Bijvoorbeeld

http://link.marktplaats.nl/m920182748

http://link.marktplaats.nl/m902330535

http://link.marktplaats.nl/m927375581
Soooo heee, die durven allemaal wel de hoofdprijs te vragen. De reeele prijs van deze tafels ligt tussen de €100 en €150
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: platenspeler upgrade
« Reactie #19 Gepost op: 12 mei 2015, 15:45:05 »
Die tijd is voorbij John.
Hanze hifi bied voor elke td160 e150 inkoop en dan mag er gerust iets aan mankeren.
Zo word de prijs opgedreven.
Je zult goed moeten zoeken wil je nog een goede voor e150 kunnen kopen.


I love vintage.

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: platenspeler upgrade
« Reactie #20 Gepost op: 12 mei 2015, 16:34:07 »
Die tijd is voorbij John.
Hanze hifi bied voor elke td160 e150 inkoop en dan mag er gerust iets aan mankeren.
Zo word de prijs opgedreven.
Je zult goed moeten zoeken wil je nog een goede voor e150 kunnen kopen.
Nou, inderdaad. Dan heb ik beide 160's in de goede tijd gekocht :)
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: platenspeler upgrade
« Reactie #21 Gepost op: 12 mei 2015, 17:01:48 »
Yep :)
I love vintage.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: platenspeler upgrade
« Reactie #22 Gepost op: 12 mei 2015, 17:28:46 »
Die ik poste zijn ook voorbeelden na aanleiding van de 325,00 die hij voor de rega moet betalen er staan wel goedkopere op hoor😉 of die er net zo netjes ogend uitzien.... op de foto's lijken de drie door mij genoemde wel netjes mijns inziens
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: platenspeler upgrade
« Reactie #23 Gepost op: 12 mei 2015, 17:31:20 »
Geert,

Qua phonoversterking in de Sony: Dat doet netjes zijn ding.  Je kunt altijd op termijn nog experimenteren met andere phonotrappen.

Met vriendelijke groet,

Hififreak


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

geert

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 7
Re: platenspeler upgrade
« Reactie #24 Gepost op: 12 mei 2015, 19:09:43 »
Ik heb inderdaad eerst gekeken naar de verschillende Thorens TD's maar ook mijn menig was dat je voor de prijs die ze nu vragen voor die tafels je niet meer echt waar krijgt voor je geld. Mijn budget is dus ook afhankelijk van de reële waarden die de speler vertegenwoordigd. Waar ik de Rega P25 meestal rond de 450 tot 600 zie weg gaan lijkt me dit kwa prijs een hele nette investering. Iets waarvoor ik best wat hoger in mijn budget zou willen gaan zitten. Voor een thorens zou ik dus door blijven zoeken tot ik er eentje vind die voldoet aan mijn wensen (vertrouw) en rond de 220 euro max zou liggen. Een goede Thorens vinden zal wat dat betreft ook niet direct makkelijk zijn.

@ Richard: Waarom denk je dat een Thorens me een betere basis zou bieden? Dat zou me wellicht nog op andere gedachten kunnen brengen. Ik weet dat het twee volledig verschillende design filosofieën zijn met name in het opzicht van gewicht. Lichtgewicht van Rega tegenover massa bij de Thorens

De Rega P25 was een jubileum model. Denk van 1998/99. Kostte toen ongeveer 2000 gulden zonder element.

Dat is wel prettig om te lezen, ik dacht al dat de opmerking van de verkoper dat hij een jaar of 30 oud zou zijn niet kon kloppen. Alle reviews die ik er over lees zijn ook erg positief. Een upgrade ten opzichte van de planar 3, die zelf al als behoorlijk goed te boek zou staan.
Vandaar dat ik ook specifiek naar Rega aan het zoeken was, dat leek mij een tafel waar ik de komende jaren veel plezier van ga hebben. En tonaal zou hij wat subtieler maar verfijnder zijn als bijvoorbeeld een Thorens.
Dan rest de vraag nog waar dien ik op te letten als ik de speler ga bekijken? Heeft Rega nog specifieke punten van aandacht?

« Laatst bewerkt op: 12 mei 2015, 19:14:54 door geert »

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: platenspeler upgrade
« Reactie #25 Gepost op: 12 mei 2015, 20:17:43 »
Op het HTforum staat een topic over Rega draaitafels. Misschien kun je daar informatie krijgen die je zoekt over Rega.
Verzonden vanaf mijn Nokia Lumia 520

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: platenspeler upgrade
« Reactie #26 Gepost op: 13 mei 2015, 17:48:37 »
Ik heb inderdaad eerst gekeken naar de verschillende Thorens TD's maar ook mijn menig was dat je voor de prijs die ze nu vragen voor die tafels je niet meer echt waar krijgt voor je geld. Mijn budget is dus ook afhankelijk van de reële waarden die de speler vertegenwoordigd. Waar ik de Rega P25 meestal rond de 450 tot 600 zie weg gaan lijkt me dit kwa prijs een hele nette investering. Iets waarvoor ik best wat hoger in mijn budget zou willen gaan zitten. Voor een thorens zou ik dus door blijven zoeken tot ik er eentje vind die voldoet aan mijn wensen (vertrouw) en rond de 220 euro max zou liggen. Een goede Thorens vinden zal wat dat betreft ook niet direct makkelijk zijn.

@ Richard: Waarom denk je dat een Thorens me een betere basis zou bieden? Dat zou me wellicht nog op andere gedachten kunnen brengen. Ik weet dat het twee volledig verschillende design filosofieën zijn met name in het opzicht van gewicht. Lichtgewicht van Rega tegenover massa bij de Thorens

De Rega P25 was een jubileum model. Denk van 1998/99. Kostte toen ongeveer 2000 gulden zonder element.

Dat is wel prettig om te lezen, ik dacht al dat de opmerking van de verkoper dat hij een jaar of 30 oud zou zijn niet kon kloppen. Alle reviews die ik er over lees zijn ook erg positief. Een upgrade ten opzichte van de planar 3, die zelf al als behoorlijk goed te boek zou staan.
Vandaar dat ik ook specifiek naar Rega aan het zoeken was, dat leek mij een tafel waar ik de komende jaren veel plezier van ga hebben. En tonaal zou hij wat subtieler maar verfijnder zijn als bijvoorbeeld een Thorens.
Dan rest de vraag nog waar dien ik op te letten als ik de speler ga bekijken? Heeft Rega nog specifieke punten van aandacht?

Niet mee waar krijgt voor je geld!? Even afgezien van de deels smaak zou je ook kunnen zeggen dat een gefineerde MDF plank met daarop een arm etc. Voor een 450-600 een even slechte keuze is. Tevens maakt thorens al heel lang verschrikkelijk solide betrouwbare, en tecnisch perfecte tafels. De TD160 is daar een prima voorbeeld van. Net zo als bij Rega betaal je natuurlijk ook voor een deel de naam bij Thorens is dit niet anders. Ze zijn beide waarde vast en je zult wat je ook besluit er geen bult aan vallen. Blijft over je persoonlijke smaak... Qua looks arm en element. Ik wens je heel veel plezier bij het zoeken naar een fijne draaitafel.... Gezien je budget komt dat wel goed!
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: platenspeler upgrade
« Reactie #27 Gepost op: 13 mei 2015, 18:08:49 »
Zal het wel geweest zijn want ik ken geen Geert.

Gent?

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: platenspeler upgrade
« Reactie #28 Gepost op: 13 mei 2015, 19:46:39 »
Heb je Technics SL1200/1210 overwogen?

Top spelers namelijk :)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584