Auteur Topic: Interlinks  (gelezen 123463 keer)

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #225 Gepost op: 13 mei 2015, 22:54:14 »
En je conclusie? Of heb je er verder niet over nagedacht?

Normaal gesproken antwoord ik niet op vragen die ik te moeilijk vind. Maar omdat het op prijs lijkt te worden gesteld: Ik weet geen conclusie, maar de conclusie zou kunnen zijn dat ik wel verschillen hoor, maar dat mijn ogen zich laten bedriegen, en of ik erover heb nagedacht, ik denk niet al teveel.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Interlinks
« Reactie #226 Gepost op: 13 mei 2015, 22:54:33 »
Het eigen bewustzijn is sterk onderhavig aan het, door (en voor) ons onbewuste, onderbewustzijn.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Interlinks
« Reactie #227 Gepost op: 13 mei 2015, 22:55:59 »
Helpt het als ik zeg dat ook ik de verschillen hoor zoals jij die hoort? Laat mij lekker mijn gang gaan en ik hoor verschillen bij de vleet.

Groet,
Jacco

Ik ook. Elke dag weer. En ik heb geen dure interlinks, tegels of wat voor dingen dan ook die me zouden kunnen beïnvloeden. Misschien gloeien de buisjes de ene dag wat warmer dan de andere...maar ook met mijn ogen dicht hoor ik verschillen. Soms vind ik mijn set zelfs niet om aan te horen... puur omdat ik stress heb of chagrijnig ben... en dat krijg ik dan even niet opgelost met muziek luisteren.

Ja, zulke verschillen hoor ik ook - als ik wil! Maar als ik me objectief (probeer) op te stellen, dan word ik telkens weer verrast door hetzelfde. Nou ja, ik denk ieder zijn ding?

Ik verwacht na de hele discussie toch wel wat meer van je dan je er op deze manier van afmaken. Ik ga er toch wel een beetje vanuit dat je je in de materie gaat verdiepen om alsnog met een gedegen onderbouwde verklaring te komen waarom er verschillen te horen zijn. Dat is tenslotte je stokpaardje en ik ben toch wel heel erg nieuwsgierig naar een bevredigend antwoord.
Science is no democracy

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #228 Gepost op: 13 mei 2015, 22:58:31 »
Ik verwacht na de hele discussie toch wel wat meer van je dan je er op deze manier van afmaken. Ik ga er toch wel een beetje vanuit dat je je in de materie gaat verdiepen om alsnog met een gedegen onderbouwde verklaring te komen waarom er verschillen te horen zijn. Dat is tenslotte je stokpaardje en ik ben toch wel heel erg nieuwsgierig naar een bevredigend antwoord.

Of mijn antwoorden bevredigend zijn hangt waarschijnlijk ook voor een groot deel van jou af! ;D Wat zou jij toereikend vinden aan antwoord?
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Interlinks
« Reactie #229 Gepost op: 13 mei 2015, 23:00:31 »
En je conclusie? Of heb je er verder niet over nagedacht?

Normaal gesproken antwoord ik niet op vragen die ik te moeilijk vind.


Dat weten we, maar daar kom je natuurlijk geen steek verder mee, dan blijf je hangen op de plek waar je nu bent. Je zou op zijn minst een tegenvraag kunnen stellen om verder te komen.



Maar omdat het op prijs lijkt te worden gesteld: Ik weet geen conclusie, maar de conclusie zou kunnen zijn dat ik wel verschillen hoor, maar dat mijn ogen zich laten bedriegen, en of ik erover heb nagedacht, ik denk niet al teveel.

Als ik je goed begrijp: je gelooft wel dat je ogen je bedriegen maar je oren doen het voor 100% goed. Waarom die conclusie?
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2015, 23:04:32 door Ando »
Science is no democracy

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Interlinks
« Reactie #230 Gepost op: 13 mei 2015, 23:02:44 »
Ik verwacht na de hele discussie toch wel wat meer van je dan je er op deze manier van afmaken. Ik ga er toch wel een beetje vanuit dat je je in de materie gaat verdiepen om alsnog met een gedegen onderbouwde verklaring te komen waarom er verschillen te horen zijn. Dat is tenslotte je stokpaardje en ik ben toch wel heel erg nieuwsgierig naar een bevredigend antwoord.

Of mijn antwoorden bevredigend zijn hangt waarschijnlijk ook voor een groot deel van jou af! ;D Wat zou jij toereikend vinden aan antwoord?
Ik (en met mij denk ik vele anderen) zouden heel graag willen weten waarom er zoveel verschillen ervaren worden terwijl dit technisch-wetenschappelijk totaal niet te onderbouwen is. Ik denk dat er een enorm onderzoeksveld voor je open ligt wat ook nog eens je grote hobby is. Wat houd je tegen?

Nog even voor de duidelijkheid: ik vraag je niet persee naar een technische/natuurkundige onderbouwing. Ik sta open voor alle vlakken maar er moeten geen bewezen wetten verkracht worden, dat is absoluut niet bevredigend!
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2015, 23:09:06 door Ando »
Science is no democracy

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #231 Gepost op: 13 mei 2015, 23:14:14 »
Nog even voor de duidelijkheid: ik vraag je niet persee naar een technische/natuurkundige onderbouwing. Ik sta open voor alle vlakken maar er moeten geen bewezen wetten verkracht worden, dat is absoluut niet bevredigend!
Nee, dat is ook absoluut niet bedoeling!

Ik verwijs ook even terug naar: http://www.hififreaks.nl/index.php/topic,1906.msg99945.html#msg99945. De punten 1) en 2) zijn eigenlijk waar het op stukloopt tussen de twee groepen luisterenthousiasten. Dit is meer een filosofische benadering dan een technische, maar wetenschap en filosofie kunnen bij elkaar komen. Ik moet toegeven :-[ dat ik dit forum een beetje gebruikt heb om mijn ideeën aan te scherpen, te vormen, te toetsen en een klankbord te vinden. Wat mij betreft is dat bevredigend gelukt.

Wat betreft je verzoek om een onderbouwd argument, dat is voorlopig de filosofische, maar om het daarover te hebben, daar moet je van houden denk ik.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Interlinks
« Reactie #232 Gepost op: 13 mei 2015, 23:19:47 »


Wat betreft je verzoek om een onderbouwd argument, dat is voorlopig de filosofische, maar om het daarover te hebben, daar moet je van houden denk ik.

Waarom deze terughoudendheid? Denk er gewoon eens rustig over na, type je tekst in een tekstverwerker, lees 'm nog eens 10x door, verbeter waar nodig en plak 'm hier op het forum als je er tevreden mee bent. Ik denk dat alle audiofielen een filosofische kant hebben en er is hier ruimte genoeg om op dat niveau van gedachten te wisselen.
Science is no democracy

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #233 Gepost op: 13 mei 2015, 23:23:25 »


Wat betreft je verzoek om een onderbouwd argument, dat is voorlopig de filosofische, maar om het daarover te hebben, daar moet je van houden denk ik.

Waarom deze terughoudendheid? Denk er gewoon eens rustig over na, type je tekst in een tekstverwerker, lees 'm nog eens 10x door, verbeter waar nodig en plak 'm hier op het forum als je er tevreden mee bent. Ik denk dat alle audiofielen een filosofische kant hebben en er is hier ruimte genoeg om op dat niveau van gedachten te wisselen.

Ok. Wat mij betreft staat de link die ik gaf al open voor discussie.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Interlinks
« Reactie #234 Gepost op: 13 mei 2015, 23:42:41 »


Wat betreft je verzoek om een onderbouwd argument, dat is voorlopig de filosofische, maar om het daarover te hebben, daar moet je van houden denk ik.

Waarom deze terughoudendheid? Denk er gewoon eens rustig over na, type je tekst in een tekstverwerker, lees 'm nog eens 10x door, verbeter waar nodig en plak 'm hier op het forum als je er tevreden mee bent. Ik denk dat alle audiofielen een filosofische kant hebben en er is hier ruimte genoeg om op dat niveau van gedachten te wisselen.

Ok. Wat mij betreft staat de link die ik gaf al open voor discussie.

Ik geloof niet dat we elkaar begrijpen.. ik verwacht een nieuw topic met een goed onderbouwd verhaal over verschillen op een gebied wat mij niet uitmaakt waar wer vers aan een discussie kunnen beginnen..
Science is no democracy

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #235 Gepost op: 13 mei 2015, 23:56:23 »
Ik geloof niet dat we elkaar begrijpen.. ik verwacht een nieuw topic met een goed onderbouwd verhaal over verschillen op een gebied wat mij niet uitmaakt waar wer vers aan een discussie kunnen beginnen..

Ik geloof niet dat ik mezelf zo serieus neem, maar een nieuw topic is sowieso een goed idee, want Jan krijgt wat van ons...
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Ruud13

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 502
Re: Interlinks
« Reactie #236 Gepost op: 14 mei 2015, 04:08:43 »
Ik heb vaker gehoord dat capaciteit niet uitmaakt bij MC elementen. Maar waarom klinken dan de kabels van MC naar phonotrap dan zo verschillend als het niet aan de capaciteit van de kabel ligt?

Je beweert wel dat de kabels die van het MC-element naar de phonotrap gaan verschillen klank veroorzaken maar op grond waarvan kom je tot die conclusie?


Puur op basis van observatie Ruud en ik zocht daar een verklaring voor. Observatie in eigen huis en een keer bij de inmiddels overleden Paul Geerlings. Ik heb zelf overigens de van de Hul kabel die standaard door SME wordt gebruikt.

Oh ja ik maak nog gebruik van een perfect meetinstrument in casu mijn vrouw. Als die ongevraagd hetzelfde waarneemt als ik ......

Ik wil niet geringschattend over de capaciteit rond het luisteren van je vrouw doen maar de oren van haar zijn net zomin meetinstrumenten als die van jou èn maakt niet uit van welke willekeurige sterveling dan ook. Als jij de conclusie van jou en je vrouw over wat je hoort in elkaars verlengde liggen wil dat niet zeggen dat het door jullie beiden gehoorde verschil het gevolg is van het verschil in kabelsoort. Er kunnen immers nog veel meer redenen zijn waarom jullie beiden verschil hoorden en tot een eensluidend verhaal konden komen.   

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Interlinks
« Reactie #237 Gepost op: 14 mei 2015, 07:50:37 »
Mijn vrouw wist vijfentwintig jaar geleden in het voorbijlopen ook meermalen te melden dat ik kennelijk weer iets aan de luidsprekers had gemodificeerd, soms was dat ook duidelijk hoorbaar maar soms was het omdat er nog een schroevendraaier op lag. ;)
An inability to grasp science is no argument against it....

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Interlinks
« Reactie #238 Gepost op: 14 mei 2015, 08:29:10 »
Oh ja ik maak nog gebruik van een perfect meetinstrument in casu mijn vrouw. Als die ongevraagd hetzelfde waarneemt als ik ......

Ik wil niet geringschattend over de capaciteit rond het luisteren van je vrouw doen maar de oren van haar zijn net zomin meetinstrumenten als die van jou èn maakt niet uit van welke willekeurige sterveling dan ook. Als jij de conclusie van jou en je vrouw over wat je hoort in elkaars verlengde liggen wil dat niet zeggen dat het door jullie beiden gehoorde verschil het gevolg is van het verschil in kabelsoort. Er kunnen immers nog veel meer redenen zijn waarom jullie beiden verschil hoorden en tot een eensluidend verhaal konden komen.   

Inderdaad. Het fenomeen staat ook wel bekend als 'social proof'. Mensen zijn kuddedieren. We toetsen dan ook continu onderling het beeld dat we van iets vormen bij onze medemens. Op basis van wat andere mensen vinden schaven we continu ons beeld bij.

Als je bijvoorbeeld op het terras zit en er rijdt ineens iemand met z'n fiets het water in (dit is maar een voorbeeld maar je kan vrijwel iedere opmerkelijke gebeurtenis als voorbeeld gebruiken) dan zal de ene mens dat op het eerste ogenblik lachwekkend vinden en de ander zal het schokkend of eng (of wat dan ook) vinden. Maar vrijwel direct gaan mensen elkaar aankijken om het beeld op elkaar af te stemmen. Dit is een toets wat we er van vinden. Vaak vinden we na dat aankijken hetzelfde. Soms wordt er even over gesproken voor we hetzelfde vinden. Maar altijd gaan mensen elkaar gelijk aankijken als er iets opmerkelijks gebeurt.

Dus zoals Ruud zegt zijn er inderdaad nogal wat redenen waarom mensen hetzelfde ergens van kunnen vinden. Dat betekent zeker niet dat het ook werkelijk zo is.
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2015, 08:34:10 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Interlinks
« Reactie #239 Gepost op: 14 mei 2015, 09:03:25 »
Het gaat me niet om welke merk interlink het beste klinkt, maar om de verschillende technieken.
De technieken die ik ken zijn:
- coaxiaal;
- symmetrisch, deze wordt asymmetrisch gebruikt

Wat zijn de voor- en nadelen van deze technieken?
Moet een kabel een hoge of een lage capaciteit hebben?
Zelfde vraag, maar dan voor inductie en weerstand.

 ;D

Jan wilde gewoon weer eens een good old fashion kabeldiscussie. De schavuit.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software