Auteur Topic: Interlinks  (gelezen 123523 keer)

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #195 Gepost op: 13 mei 2015, 21:01:56 »
Ik wil de uitdaging graag oppakken:

Neutraal: de nadruk op de muziek, niet op de benadrukking van bepaalde aspecten (zoals klank) van het geluid.
Gecontroleerde bas: niet plofferig, bonkerig, alsof de conussen gescheurd zijn of de servieskast meedreunt.
Zuiver: dit is een lastige. Ik zou zeggen, als je luistert voel je je prettig, ontspannen, gereinigd.
Precies: klinkt alsof het geluidssignaal (zeer) nauwkeurig en nauwgezet wordt gevolgd, de verschillende instrumenten zitten elkaar niet in de weg, het (stereo)beeld dat wordt neergezet is nauwkeurig/faserein, de trillingen die worden gereproduceerd klinken logisch, geharmonieerd en overtuigend.

maar ik houd er rekening mee dat dit voor jou niks opheldert. Klopt dat?
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2015, 21:05:36 door GoldenEars »
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Interlinks
« Reactie #196 Gepost op: 13 mei 2015, 21:04:08 »
Toffe reactie.

Gr Hans
Zeg maar op jouw niveau Hans.  ;)

Het is al een tijdje duidelijk dat je mijn posts niet weet te waarderen. Dat je een ander naar een psychiater doorverwijst, en dat ik dat geen toffe reactie vind, staat daar volgens mij los van.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Interlinks
« Reactie #197 Gepost op: 13 mei 2015, 21:07:29 »
Heren, persoonlijk ongerief kan per PM afgehandeld worden. Persoonlijk getinte opmerkingen zullen dan ook verwijderd worden.
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Interlinks
« Reactie #198 Gepost op: 13 mei 2015, 21:23:57 »
Ik gaf deze week een voorbeeld van een dropveterkabel die een blokgolf feilloos doorgaf.
Ik vraag me dan in allen gemoede af hoe een 'betere' kabel van die blokgolf het laag beter zou kunnen weergeven ???
Het ijken van het audiofielenlingo om de coherentie ervan te bekrachtigen is leuk als praatjes voor de vaak maar wanneer nog nooit iemand bewezen heeft verschillen te horen tussen kabels tussen bijvoorbeeld cd spelers en versterkers is het naar mijn smaak weinig zinvol. Het heeft overigens geen zin en is niet bijster sympathiek om mensen die hun oren als feilloos beschouwen naar de geestelijke gezondheidszorg te verwijzen maar enig vermogen tot zelfrelativering zou je ze soms wel toewensen .
An inability to grasp science is no argument against it....

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #199 Gepost op: 13 mei 2015, 21:37:20 »
Ik heb hiervoor Prefer interlinks gehad. Die zit in een geheel andere prijsklasse. De Titan klinkt anders.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Interlinks
« Reactie #200 Gepost op: 13 mei 2015, 21:43:12 »
Ik heb hiervoor Prefer interlinks gehad. Die zit in een geheel andere prijsklasse. De Titan klinkt anders.
waarschijnlijk klinkt de Titan duurder !  ;) ;) ;)

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #201 Gepost op: 13 mei 2015, 21:46:10 »
Ik heb hiervoor Prefer interlinks gehad. Die zit in een geheel andere prijsklasse. De Titan klinkt anders.
waarschijnlijk klinkt de Titan duurder !  ;) ;) ;)

Normaal gesproken reageer ik daar niet op, maar ik vind het een beetje flauw. Jullie zeggen dat alle argumenten al naar voren zijn gebracht. Dat geldt ook voor mij.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Interlinks
« Reactie #202 Gepost op: 13 mei 2015, 21:53:13 »
Och, weet je wat ook flauw is.  Dat je erg selectief omgaat met je reacties en dat je toegezegde inspanningen niet nakomt.

Het is je vrije keus natuurlijk maar als je anderen constant voor de voeten werpt wat in jouw optiek niet juist of respectloos is, neem dan ook eens de tijd om over je eigen positie uitgebreid na te denken, als je daar tenminste toe instaat bent.

Zo niet, dan hoor ik 't graag.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #203 Gepost op: 13 mei 2015, 22:05:13 »
Och, weet je wat ook flauw is.  Dat je erg selectief omgaat met je reacties en dat je toegezegde inspanningen niet nakomt.

Verklaar je nader, als je kunt en wilt.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Interlinks
« Reactie #204 Gepost op: 13 mei 2015, 22:06:09 »
Dat je een ander naar een psychiater doorverwijst, en dat ik dat geen toffe reactie vind, staat daar volgens mij los van.

Gr Hans

Dat is de Rotterdamse benadering, moet je ook een beetje doorheen kijken....
Science is no democracy

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Interlinks
« Reactie #205 Gepost op: 13 mei 2015, 22:07:05 »
Och, weet je wat ook flauw is.  Dat je erg selectief omgaat met je reacties en dat je toegezegde inspanningen niet nakomt.

Verklaar je nader, als je kunt en wilt.

Ik denk dat men wel een beetje klaar is met energie verspillen....
Science is no democracy

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Interlinks
« Reactie #206 Gepost op: 13 mei 2015, 22:08:03 »
Ja, dat kan ik maar jij gaat mij op dit punt niet bezig houden GE.   ;)

Graaf in je geheugen, lees kritisch je eigen reacties en beloftes na.
Het is immers allemaal na te lezen op www.hififreaks.nl!


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #207 Gepost op: 13 mei 2015, 22:11:28 »
... nee ... deze reactie van mij klopte niet.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Interlinks
« Reactie #208 Gepost op: 13 mei 2015, 22:14:21 »
De enige belofte die ik me kan herinneren is dat ik me openstel voor een ABX test. Ik denk dat dat voldoende is. En nu vind ik het wel even goed.

Volgens mij mis ik nog het een en ander.  Maar het is goed zo.  Ik weet genoeg. 


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Interlinks
« Reactie #209 Gepost op: 13 mei 2015, 22:18:14 »
De enige belofte die ik me kan herinneren is dat ik me openstel voor een ABX test. Ik denk dat dat voldoende is. En nu vind ik het wel even goed.
Tja en ik denk dat velen met jou het zo langzamerhand wel even goed vinden ! Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die zo gecompliceerd met audio bezig was.