Auteur Topic: Interlinks  (gelezen 123432 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Interlinks
« Reactie #180 Gepost op: 13 mei 2015, 17:21:50 »
En wat ik mis zijn inhoudelijke reacties. Het is meer in de zin van: hou op met zeuren en hoe kinderachtig het wel is.

Volgens mij heb je met name van Jacco heel erg veel inhoudelijke reacties gehad. Maar als je vervolgens maar verder blijft drammen om op de één of andere manier je gelijk te krijgen dan komt dat over als 'zeuren'.....

Overigens heb ik (en veel anderen) je diverse vragen gesteld waarop je gewoon geen antwoord geeft. Daar mis ik ook nogal wat inhoudelijke reacties....

Ja hallo. Als ik reageer krijg ik de :braak: over me heen.

Zoals eerder aangegeven is dat jouw probleem.  Als het antwoord je niet bevalt, leg jij dat uit als de wind van voren krijgen. 
Dat is m.i.een grove inschattingsfout.  Kijk even in de statistieken hoe vaak jij een vraag hebt gesteld en hoe de inspanningen van leden waren om je daar een antwoord op te geven?  Ik denk dat het fatsoen grotendeels aan de kant van de leden ligt, jij bij een antwoord dat je niet zint enkel in staat bent ezelstoten uit te delen en nog steeds niet blijk geeft van enige vorm van zelfreflectie.

Dit is mijn visie op het geheel en daarmee mag u het doen. 

Geef jezelf nog eens een schop onder je reet.  Wellicht helpt het deze keer wel.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Interlinks
« Reactie #181 Gepost op: 13 mei 2015, 17:27:11 »
Of ga eens met je psychiater praten zal heus wel een therapie voor zijn wel effe je polis voorwaarden nakijken of het wel vergoed wordt.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Interlinks
« Reactie #182 Gepost op: 13 mei 2015, 18:11:01 »
Toffe reactie.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Interlinks
« Reactie #183 Gepost op: 13 mei 2015, 18:12:02 »
Als ik het goed samenvat komt het op het volgende neer:

- Interlinks voor Line-In:
   - coaxiaal
   - waarde van L, C en R maakt niet uit
- Interlinks voor phono MM-element:
   - coaxiaal
   - waarde van C / mtr maakt wel wat uit
- Interlinks voor phono MC-element:
   - coaxiaal
   - waarde van C / mtr maakt niet uit, ondanks dat ze me in het verleden hebben verteld dat het wel uitmaakt

Klopt bovenstaande samenvatting?
   

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Interlinks
« Reactie #184 Gepost op: 13 mei 2015, 18:30:42 »
Wat mij betreft wel en voor Hi output MC elementen zou in enigermate hetzelfde opgaan als voor MC elementen
An inability to grasp science is no argument against it....

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Interlinks
« Reactie #185 Gepost op: 13 mei 2015, 18:37:37 »
Als je het apparaat gaat meten kun je niet uitsluiten dat je iets met het gehoor kan waarnemen dat niet meetbaar is. [...]
Wat dan?

Groet,
Jacco

Hee, Jacco, je komt als geroepen. ;D Hoe kun je zeker weten dat je alles kunt meten wat je hoort?
Dat bewijs komt uit het ongerijmde: er zijn namelijk helemaal geen voorbeelden van.

Groet,
Jacco

Het is geen bewijs. Het is op die manier alleen niet uit te sluiten.

Wanneer je een apparaat doormeet zegt dat simpelweg niets over het feit of je het wel of niet kan horen.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Interlinks
« Reactie #186 Gepost op: 13 mei 2015, 18:38:55 »
Toffe reactie.

Gr Hans
Zeg maar op jouw niveau Hans.  ;)

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Interlinks
« Reactie #187 Gepost op: 13 mei 2015, 18:40:46 »
Wat mij betreft wel en voor Hi output MC elementen zou in enigermate hetzelfde opgaan als voor MC elementen
Uit jouw woorden begrijp ik dat de samenvatting goed geschetst is.
Op dit moment heb ik een MC-element, een Benz Micro Glider M2.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Interlink
« Reactie #188 Gepost op: 13 mei 2015, 20:29:32 »
GE,

Op onderstaande reactie van mij is bevoorbeeld niet gereageerd door jou. Waarom niet?
Het lijkt mij namelijk nogal essentieël om ook binnen "de geloofskringen" (excuseert u mij) een basis in de vorm van een vaststaand referentiekader te hanteren. Dan pas gaat het ergens op lijken.

Dus; Hoe kijk jij hier tegenaan?

Groet, Mark

Klopt. Maar er neigt wel erg makkelijk een consensus geschapen te worden op basis van (niet strikt) gelijkende uitspraken of zo je wenst "audiofiele terminologieën" welke enige fatsoenlijke basis ontberen. (mijn inziens)

Ik denk dat ik snap wat je zegt. Dus jij denkt dat als je je gehoor als basis neemt, je verkeerde conclusies trekt?
Citaat
Nou, dat nog niet eens zozeer. Wel; Welke terminologieën voor het omschrijven van geluid kennen een vastomlijnd, algeheel erkend referentiekader?

De algemene opvatting is dat als audiofielen met elkaar spreken en termen gebruiken zoals bijvoorbeeld:

Sprankeling
Coherentie
Transparantie
Time-Alignment
Bühne
Dimensionaliteit
Tastbaarheid
Bloemen
Kleuring
Etcetera

men exact weet waar het over gaat en lijken zij elkaar te begrijpen maar het reikt niet verder dan een gezamenlijke vorm van onderbuik-gevoelens waaraan terminologieën worden gekoppeld. De zogenaamde correlatie begrijp ik prima maar er kan geen enkele waarde aan ontleend worden (mijn inziens).

Groet, mark
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2015, 20:31:04 door Markus »
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Leonard

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 188
Re: Interlinks
« Reactie #189 Gepost op: 13 mei 2015, 20:30:10 »
Wat zou een audioforum zonder de GoldenEars en Dubs van deze wereld toch zijn? Misschien wel een dooie boel :evil:

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlink
« Reactie #190 Gepost op: 13 mei 2015, 20:40:46 »
GE,

Op onderstaande reactie van mij is bevoorbeeld niet gereageerd door jou. Waarom niet?
Het lijkt mij namelijk nogal essentieël om ook binnen "de geloofskringen" (excuseert u mij) een basis in de vorm van een vaststaand referentiekader te hanteren. Dan pas gaat het ergens op lijken.

Dus; Hoe kijk jij hier tegenaan?

Groet, Mark

Klopt. Maar er neigt wel erg makkelijk een consensus geschapen te worden op basis van (niet strikt) gelijkende uitspraken of zo je wenst "audiofiele terminologieën" welke enige fatsoenlijke basis ontberen. (mijn inziens)

Ik denk dat ik snap wat je zegt. Dus jij denkt dat als je je gehoor als basis neemt, je verkeerde conclusies trekt?
Citaat
Nou, dat nog niet eens zozeer. Wel; Welke terminologieën voor het omschrijven van geluid kennen een vastomlijnd, algeheel erkend referentiekader?

De algemene opvatting is dat als audiofielen met elkaar spreken en termen gebruiken zoals bijvoorbeeld:

Sprankeling
Coherentie
Transparantie
Time-Alignment
Bühne
Dimensionaliteit
Tastbaarheid
Bloemen
Kleuring
Etcetera

men exact weet waar het over gaat en lijken zij elkaar te begrijpen maar het reikt niet verder dan een gezamenlijke vorm van onderbuik-gevoelens waaraan terminologieën worden gekoppeld. De zogenaamde correlatie begrijp ik prima maar er kan geen enkele waarde aan ontleend worden (mijn inziens).

Groet, mark

Misschien omdat ik de vraag niet goed begreep. Ja, hoe kijk ik ertegenaan; ik gebruik dergelijke termen zelf ook. Ik heb er ook een voorstelling van. Om de Atlas Titan interlink als voorbeeld te nemen, die klinkt neutraal, met een gecontroleerde bas, zuiver en precies. Elke keer als ik er naar luister klinkt 'ie zo. Dus daarom kan ik me er iets bij voorstellen. Is dat ongeveer wat je bedoelt?
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Interlinks
« Reactie #191 Gepost op: 13 mei 2015, 20:42:07 »
Wat zou een audioforum zonder de GoldenEars en Dubs van deze wereld toch zijn? Misschien wel een dooie boel :evil:

Misschien zouden we het dan serieus over onze hobby kunnen hebben en geen energie verspillen aan allerlei onzin..... Het gevoel bekruipt me steeds weer dat GE hier alleen maar is om de boel op stelten te zetten, ik heb nog weinig zinvolle inbreng gezien... Het is bijna genant om te zien hoe sommigen hier hun best doet om GE van antwoorden te voorzien en wat daar (niet) mee gedaan wordt.

Als ik vermaakt wil worden met ongein dan zoek ik mijn heil wel ergens anders.
Science is no democracy

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Interlink
« Reactie #192 Gepost op: 13 mei 2015, 20:54:04 »
GE,

Op onderstaande reactie van mij is bevoorbeeld niet gereageerd door jou. Waarom niet?
Het lijkt mij namelijk nogal essentieël om ook binnen "de geloofskringen" (excuseert u mij) een basis in de vorm van een vaststaand referentiekader te hanteren. Dan pas gaat het ergens op lijken.

Dus; Hoe kijk jij hier tegenaan?

Groet, Mark

Klopt. Maar er neigt wel erg makkelijk een consensus geschapen te worden op basis van (niet strikt) gelijkende uitspraken of zo je wenst "audiofiele terminologieën" welke enige fatsoenlijke basis ontberen. (mijn inziens)

Ik denk dat ik snap wat je zegt. Dus jij denkt dat als je je gehoor als basis neemt, je verkeerde conclusies trekt?
Citaat
Nou, dat nog niet eens zozeer. Wel; Welke terminologieën voor het omschrijven van geluid kennen een vastomlijnd, algeheel erkend referentiekader?

De algemene opvatting is dat als audiofielen met elkaar spreken en termen gebruiken zoals bijvoorbeeld:

Sprankeling
Coherentie
Transparantie
Time-Alignment
Bühne
Dimensionaliteit
Tastbaarheid
Bloemen
Kleuring
Etcetera

men exact weet waar het over gaat en lijken zij elkaar te begrijpen maar het reikt niet verder dan een gezamenlijke vorm van onderbuik-gevoelens waaraan terminologieën worden gekoppeld. De zogenaamde correlatie begrijp ik prima maar er kan geen enkele waarde aan ontleend worden (mijn inziens).

Groet, mark

Misschien omdat ik de vraag niet goed begreep. Ja, hoe kijk ik ertegenaan; ik gebruik dergelijke termen zelf ook. Ik heb er ook een voorstelling van. Om de Atlas Titan interlink als voorbeeld te nemen, die klinkt neutraal, met een gecontroleerde bas, zuiver en precies. Elke keer als ik er naar luister klinkt 'ie zo. Dus daarom kan ik me er iets bij voorstellen. Is dat ongeveer wat je bedoelt?

Beste GE,

Mijn stelling laat zich niet zo lastig vatten toch zeker?

Beschrijf neutraal, gecontroleerde bas, zuiver en precies eens. Geef ze een (de verschillen constaterende goegemeente) vastliggende definitie mee (in de praktijk onmogelijk doch theoretisch niet). Pas DAN zouden deze termen gehanteerd kunnen worden voor de omschrijving van bepaalde zaken.
Nu zit het in de hoek van; Wij begrijpen elkaar ondanks dat we andere woorden gebruiken maar we bedoelen toch wel hetzelfde, en dat is een hele brede basis die nagenoeg oneindige aanpassing biedt al naar gelang de wens of wil.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Interlinks
« Reactie #193 Gepost op: 13 mei 2015, 20:58:43 »
Ben zo terug.  ;D


Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Interlinks
« Reactie #194 Gepost op: 13 mei 2015, 21:00:12 »
Jaloers wicht!

 >:(

Groet, Mark

 ;D
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300