Auteur Topic: Interlinks  (gelezen 123522 keer)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Interlinks
« Reactie #150 Gepost op: 13 mei 2015, 12:11:53 »
Gecensureerd? Waar dan?

Ik vat een botte belediging niet op als een uitnodiging mijn mening te uiten.
Oh, je censureert jezelf.

Groet,
Jacco

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #151 Gepost op: 13 mei 2015, 12:23:19 »
Gecensureerd? Waar dan?

Ik vat een botte belediging niet op als een uitnodiging mijn mening te uiten.
Oh, je censureert jezelf.

Jacco, ik respecteer jou en zeker ook je kennis, en ik bewonder je stoïcijnse presentatie op het forum. Ik ben zelf zo arrogant om alles ter discussie te stellen, ook wetenschappelijke inzichten, omdat ik een ervaring heb waarvan de wetenschap (die jij naar voren brengt) zegt dat het niet kan!

Dat is misschien wel de bottom line. Als we het daarover eens kunnen zijn kan de discussie wat mij betreft beëindigd worden.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #152 Gepost op: 13 mei 2015, 12:34:56 »
Als een mening niet genoeg is, maar je dus (wetenschappelijke) argumenten gebruiken. Maar als je dat doet wordt het je weer aangerekend! ;D
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Interlinks
« Reactie #153 Gepost op: 13 mei 2015, 12:40:07 »
Dit forum is toch bedoeld om ervaringen te delen. Het heeft voor mij geen zin meer mijn ervaringen te delen als ze gecensureerd worden en gesanctioneerd met beledigingen en schofferingen :braak: . Ik snap dat de heren technici gelijk hebben en dat ik gek ben, net als vele anderen :braak: . Voor de duidelijkheid: ik ga niet tegen technische feiten in, en daarom, alleen daarom, daag ik de technici uit met technische argumenten. Maar dat mag dan ook weer niet, want schijnbaar ben ik daar niet gekwalificeerd genoeg voor (en wie bepaalt dat dan wel?). Ik moet gewoon elke dag luisteren en tegen mezelf zeggen: "Nee, dit klinkt niet mooi, want dat kan niet, want dat zeggen ze op Hififreaks." Ja daaaag.

Ik kan je wel vertellen: als de heren technici en vooral hun aanhangers zich het recht voorbehouden andersdenkenden te proberen te overtuigen met schofferingen, stel dan een (half)jaarlijkse ABX test waar zo bij gezweerd wordt in, om desgewenst hardnekkige 'gelovigen' mee op andere gedachten te brengen; boter bij de vis! Zo niet: blijf netjes, gebruik argumenten en neem andersdenkenden serieus.

Kleutergedrag.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Interlinks
« Reactie #154 Gepost op: 13 mei 2015, 12:40:56 »
GE....je maakt het nu wel heel erg groot. Schofferingen, censuur...ik herken dat allemaal niet. Wel de nutteloze discussie. Er was ooit een "afspraak" dat ervaringen mochten zijn en ook als dusdanig benadert zouden worden.

Wordt een ander verhaal als je, zoals betweter aangeeft, gaat vragen om een verklaring waarom je hoort wat je hoort. Die vraag gewoonweg niet stellen. Je ervaringen delen, je niet laten schofferen en genieten maar.

Gr Hans

+1

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #155 Gepost op: 13 mei 2015, 12:47:45 »
GE....je maakt het nu wel heel erg groot. Schofferingen, censuur...ik herken dat allemaal niet. Wel de nutteloze discussie. Er was ooit een "afspraak" dat ervaringen mochten zijn en ook als dusdanig benadert zouden worden.

Wordt een ander verhaal als je, zoals betweter aangeeft, gaat vragen om een verklaring waarom je hoort wat je hoort. Die vraag gewoonweg niet stellen. Je ervaringen delen, je niet laten schofferen en genieten maar.

Gr Hans

Ik ben vragen gaan stellen omdat ik dat beter vond dan beweringen doen; het was ook op advies van Hififreak.

Ik leef schijnbaar niet in de realiteit dan. Kan de besten overkomen.

Kleutergedrag... ja hoor... dat ik iedereen van repliek probeer te voorzien zeker.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Interlinks
« Reactie #156 Gepost op: 13 mei 2015, 12:51:04 »
Ja, kleutergedrag.

Je wordt serieus genomen.  Alleen jij neemt de andere forumleden niet erg serieus, heb ik het idee. Kan me vergissen. Ik ben ook maar een mens.

De manier waarop jij nu om je heen aan het slaan bent zie ik als bijzonder onvolwassen gedrag. Kort door de bocht kleutergedrag.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #157 Gepost op: 13 mei 2015, 12:52:34 »
Het punt is, je kunt wel vinden dat een ander zich vergist, maar het is niet symmetrisch als je tegelijk je eigen mening niet ter discussie wilt stellen. Dat getuigt dat je een probleem hebt met het managen van je ego.

Maar dat is misschien te ver :offtopic: ;D
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #158 Gepost op: 13 mei 2015, 12:54:37 »
Ja, kleutergedrag.

Je wordt serieus genomen.  Alleen jij neemt de andere forumleden niet erg serieus, heb ik het idee. Kan me vergissen. Ik ben ook maar een mens.

De manier waarop jij nu om je heen aan het slaan bent zie ik als bijzonder onvolwassen gedrag. Kort door de bocht kleutergedrag.

Marcel

Weet je wat? Ik ben het met je eens.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Interlinks
« Reactie #159 Gepost op: 13 mei 2015, 12:58:51 »
Ja, kleutergedrag.

Je wordt serieus genomen.  Alleen jij neemt de andere forumleden niet erg serieus, heb ik het idee. Kan me vergissen. Ik ben ook maar een mens.

De manier waarop jij nu om je heen aan het slaan bent zie ik als bijzonder onvolwassen gedrag. Kort door de bocht kleutergedrag.

Marcel

Weet je wat? Ik ben het met je eens.

Geloof er helemaal niets van.  Bovenstaande reactie is ook bijzonder kinderachtig.
Je hoeft het echt niet met me eens te zijn.
Ook ik geef een mening en deel mijn ervaring hier. In dit geval mijn forumervaring met jou.

Marcel

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Interlinks
« Reactie #160 Gepost op: 13 mei 2015, 13:08:38 »
GE,

Zoals ik het bezie in dit draadje;

Je stelt vragen op zaken of reacties die jouw interesse hebben en die niet, laat je voor wat ze zijn.
Persoonlijke, bevoorkeurde (onbewuste?) selectiviteit lijkt het.

Ik neig ernaar te denken dat de persoonlijke luistertoetsing ook op zulke basis plaatsvindt en dan wordt een éénduidig antwoord zeer moeilijk en houdt het de verschiltheorie overeind.

Wat je ook doet, geniet!

Groet, Mark :)



Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Interlinks
« Reactie #161 Gepost op: 13 mei 2015, 13:12:23 »
Volgens mij was het zo:

We zijn het er allemaal wel over eens dat een mens verschillen ervaart. Alleen zijn we het er niet over eens waarom we de verschillen ervaren. Een aantal mensen gaat er vanuit dat hun oren 100% zuivere meetinstrumenten zijn en dat hun ervaringen nergens door worden beïnvloed. Als je echter eens goocheld op Internet en wat tests doet blijkt heel duidelijk dat wat we ervaren door zien en horen enorm wordt beïnvloed door allerlei factoren. Maar blijkbaar kunnen een aantal mensen deze tests niet vinden, durven het niet aan of negeren domweg de uitkomsten omdat het ze niet uitkomt. En blijven vervolgens maar doordrammen dat ze echt verschillen horen. Natuurlijk, niemand zal dat ontkennen. Maar er is ook niemand die dit op natuurkundig vlak zal kunnen verklaren. Maar in plaats van zelf met een degelijke onderbouwing te komen voor de waargenomen verschillen wordt er van de technische mensen verwacht dat ze met een onderbouwing komen waarom het niet zou kunnen. En als ze die verklaring netjes krijgen wordt er heel hard geblaat dat ze het toch zelf horen, ze voor gek worden verklaard en weet ik het wat allemaal nog niet meer.
Ik vind dat eerlijk gezegd heel erg kinderlijk gedrag. "Ik krijg geen gelijk, BWEEEHHHH!!!!!"

Nogmaals: ik ervaar ook verschillen maar ben me na diverse onderzoek en ervaring heel goed bewust waar deze verschillen vandaan komen. Ik heb ruim 10 jaar meegedraaid in het professionele muziekwereldje en wat je daar doet is luisteren, luisteren en nog eens luisteren. En ja, daar hoorden we verschillen. Soms wilde een soundcheck met een band van geen kanten, het klonk niet, het lukte niet, het ging gewoon niet. We hielden dan even een pauze, even 'oren wassen' zeiden we dan, en na die pauze viel alles meestal gewoon op zijn plaats. Was er wat veranderd in de techniek? Nee, alleen waren we allemaal een beetje tot rust gekomen. Het zat niet in de techniek maar in ons hoofd. En zo heb ik in die tijd nog genoeg meegemaakt.

Het ervaren van verschillen is niet iets waar we ruzie over hoeven te maken. De technici leggen de (koele) meetgegevens op tafel waar niemand omheen kan, maar er zijn mensen die de natuurkundige regels in twijfel trekken, zelf regels maken die ze niet kunnen onderbouwen en beginnen te huilen als ze met hun neus op de feiten gedrukt worden. Doe eens wat onderzoek in plaats van in je eigen wereldje te blijven hangen en alleen bevestiging van gelijkgestemden te zoeken. Dat zou een veel interessantere discussie op kunnen leveren dan zoals nu rond de soep te blijven draaien zonder een stap verder te komen.
Science is no democracy

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Interlinks
« Reactie #162 Gepost op: 13 mei 2015, 13:14:49 »
GE....je maakt het nu wel heel erg groot. Schofferingen, censuur...ik herken dat allemaal niet. Wel de nutteloze discussie. Er was ooit een "afspraak" dat ervaringen mochten zijn en ook als dusdanig benadert zouden worden.

Wordt een ander verhaal als je, zoals betweter aangeeft, gaat vragen om een verklaring waarom je hoort wat je hoort. Die vraag gewoonweg niet stellen. Je ervaringen delen, je niet laten schofferen en genieten maar.

Gr Hans

Ik ben vragen gaan stellen omdat ik dat beter vond dan beweringen doen; het was ook op advies van Hififreak.

Ik leef schijnbaar niet in de realiteit dan. Kan de besten overkomen.

Kleutergedrag... ja hoor... dat ik iedereen van repliek probeer te voorzien zeker.

Oh ja...dat was ook een gedeelte van de afspraak... ;D Je ervaringen ook als ervaring posten en niet als bewering. Ik ervaar een meer opener geluid met de Atlas. Mooi toch...alleen maar fijn.

Volgens mij is het al een jaartje of wat duidelijk dat de natuurkunde, op dit moment, geen verklaring gaat geven.

Tsja...dan kan je er naar blijven vragen...met als gevolg dat de cirkel wederom zijn rondje gaat draaien. Misschien of 30 jaar weer eens een poging wagen ?

Of jij wel/niet in de realiteit leeft is niet aan mij om over te oordelen. En wat Marcel van je gedrag vindt...tsja...dat is Marcel zijn probleem niet het jouwe.

Gr Hans

 
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Interlinks
« Reactie #163 Gepost op: 13 mei 2015, 13:16:49 »
Gecensureerd? Waar dan?

Ik vat een botte belediging niet op als een uitnodiging mijn mening te uiten.
Oh, je censureert jezelf.

Jacco, ik respecteer jou en zeker ook je kennis, en ik bewonder je stoïcijnse presentatie op het forum. Ik ben zelf zo arrogant om alles ter discussie te stellen, ook wetenschappelijke inzichten, omdat ik een ervaring heb waarvan de wetenschap (die jij naar voren brengt) zegt dat het niet kan!

Dat is misschien wel de bottom line. Als we het daarover eens kunnen zijn kan de discussie wat mij betreft beëindigd worden.
Ik heb er geen moeite mee en we zullen het niet eens worden. Dat hoeft ook helemaal niet, gelukkig maar.

De vragen die je stelt zul je nog wel langer moeten blijven stellen omdat er geen bevredigend antwoord komt. Niet vanuit de technische hoek in ieder geval. En van mij krijg je ook geen doekjes om eea nat te houden of andere surrogaat verklaringen. Wat ik voorstel is om het uit een andere hoek te halen, ver weg van die techniek. Die discussie blijkt wat moeizaam te verlopen  ;D

Groet,
Jacco

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Interlinks
« Reactie #164 Gepost op: 13 mei 2015, 13:18:19 »
GE wil heel graag een technische verklaring voor zijn ervaringen.
Als er gezegd wordt dat er geen technische verklaring voor is of nog niet voor is en het fenomeen op een andere manier verklaard moet worden dan zet GE de hakken in het zand.
Mijn mening is dat het gezocht moet worden in de manier waarop onze hersenen werken.

Vervolgens vindt GE dat hij voor gek verklaard wordt en wil hij niet verder praten.
De technici wordt starheid verweten maar ik zie vooral starheid bij GE zelf.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000