Auteur Topic: Interlinks  (gelezen 124328 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.153
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Interlinks
« Reactie #135 Gepost op: 13 mei 2015, 06:56:55 »
Maar waarom wordt niet gemeten wat ik wel hoor?

Laat ons dan eens horen wat of jij zegt te horen.   Music


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Interlinks
« Reactie #136 Gepost op: 13 mei 2015, 07:00:10 »
Wat me trouwens verwondert is het fanatisme waarmee (sommige) sceptici de hoorders proberen te bekeren. Wat is er mis met een leuke 'illusie'?

Met leuke illusie is niks mis.  Helemaal niet.
Wat wel heel erg mis is, is die illusie met techniek verklaren.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Interlinks
« Reactie #137 Gepost op: 13 mei 2015, 07:12:48 »
Maar waarom wordt niet gemeten wat ik wel hoor?
Ik denk dat je daarvoor hier op het verkeerde forum zit. Misschien is dit forum het juiste, http://www.psycholoog.net/forum/index.php
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2015, 07:23:54 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Interlinks
« Reactie #138 Gepost op: 13 mei 2015, 07:18:37 »
GE.  Er wordt niet gemeten wat jij hoort omdat, en dat is al vele malen gezegd, het geen technisch te verklaren fenomeen is.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Interlinks
« Reactie #139 Gepost op: 13 mei 2015, 08:38:36 »
Misschien wordt er verkeerd gemeten? Misschien wordt het verkeerde gemeten? Misschien worden er correlaties over het hoofd gezien? Misschien is de meting niet nauwkeurig genoeg?

Ik weet het niet!

Maar waarom wordt niet gemeten wat ik wel hoor?
Omdat je daarvoor bij een audicien moet zijn !  ;)

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Interlinks
« Reactie #140 Gepost op: 13 mei 2015, 09:36:04 »
Ik heb een wijs man ooit eens zien schrijven dat met de huidige stand van zaken, in de natuurkunde, niet te verklaren is waarom mensen verschillen horen tussen kabels.

Mijn inziens kan je het daarbij laten want iedere volgende zin om het een of het ander te verklaren is er namelijk 1 van speculatie.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Interlinks
« Reactie #141 Gepost op: 13 mei 2015, 10:10:40 »
Waarom moet er ook overal een verklaring aangehangen worden Baa
Geniet in stilte ;D
I love vintage.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.920
    • ARJANKU.IT service
Re: Interlinks
« Reactie #142 Gepost op: 13 mei 2015, 10:36:24 »
Ik snap niet dat men de behoefte voelt om, wetende dat hele volksstammen verschillen horen tussen tweemaal hetzelfde, hun luister-ervaring met verschillen buiten die categorie te plaatsen. Vervolgens moet de wetenschap daar verklaringen voor aandragen maar die wetenschap mag weer geen geesteswetenschap zijn....
An inability to grasp science is no argument against it....

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Interlinks
« Reactie #143 Gepost op: 13 mei 2015, 10:48:39 »
En nu ?  ;D

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Interlinks
« Reactie #144 Gepost op: 13 mei 2015, 11:03:14 »
Waarbij het overigens zij opgemerkt dat bij mijn weten niemand naar verschillen luistert, verschillen hoort of wat dies meer zij. Het is altijd zo dat er of naar signaal A(t) of naar signaal B(t + tau) geluisterd wordt.

Het verschil zou zijn A(t) - B(t ) of B(t) - A(t), en dat is het interessante verschilsignaal.

Wat er nu qua interpretatie gebeurt is het vergelijken van B(t + tau) met een uit het geheugen geviste a(t).

Groet,
Jacco

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #145 Gepost op: 13 mei 2015, 11:48:48 »
Dit forum is toch bedoeld om ervaringen te delen. Het heeft voor mij geen zin meer mijn ervaringen te delen als ze gecensureerd worden en gesanctioneerd met beledigingen en schofferingen :braak: . Ik snap dat de heren technici gelijk hebben en dat ik gek ben, net als vele anderen :braak: . Voor de duidelijkheid: ik ga niet tegen technische feiten in, en daarom, alleen daarom, daag ik de technici uit met technische argumenten. Maar dat mag dan ook weer niet, want schijnbaar ben ik daar niet gekwalificeerd genoeg voor (en wie bepaalt dat dan wel?). Ik moet gewoon elke dag luisteren en tegen mezelf zeggen: "Nee, dit klinkt niet mooi, want dat kan niet, want dat zeggen ze op Hififreaks." Ja daaaag.

Ik kan je wel vertellen: als de heren technici en vooral hun aanhangers zich het recht voorbehouden andersdenkenden te proberen te overtuigen met schofferingen, stel dan een (half)jaarlijkse ABX test waar zo bij gezweerd wordt in, om desgewenst hardnekkige 'gelovigen' mee op andere gedachten te brengen; boter bij de vis! Zo niet: blijf netjes, gebruik argumenten en neem andersdenkenden serieus.
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2015, 12:07:01 door GoldenEars »
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Interlinks
« Reactie #146 Gepost op: 13 mei 2015, 12:04:08 »
Gecensureerd? Waar dan?

Groet,
Jacco

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Interlinks
« Reactie #147 Gepost op: 13 mei 2015, 12:07:05 »
GE....je maakt het nu wel heel erg groot. Schofferingen, censuur...ik herken dat allemaal niet. Wel de nutteloze discussie. Er was ooit een "afspraak" dat ervaringen mochten zijn en ook als dusdanig benadert zouden worden.

Wordt een ander verhaal als je, zoals betweter aangeeft, gaat vragen om een verklaring waarom je hoort wat je hoort. Die vraag gewoonweg niet stellen. Je ervaringen delen, je niet laten schofferen en genieten maar.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #148 Gepost op: 13 mei 2015, 12:07:49 »
Gecensureerd? Waar dan?

Ik vat een botte belediging niet op als een uitnodiging mijn mening te uiten.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #149 Gepost op: 13 mei 2015, 12:10:16 »
Die vraag gewoonweg niet stellen.
Ik stel graag vragen. Alle soorten vragen. Vragen staat vrij bovendien. Het lijkt me ook interessant, maar ik geloof dat mensen die op een hogere frequentie resoneren dan ik ::) blijkbaar zo wijs zijn geen vragen meer te stellen.

Ik zal de zo vaak betreden weg wel weer lopen. Maar waarom moet mijn ervaring dan zo nodig ontkend worden? Ik heb ervaring met geloofssystemen en gekverklaringen. Ik weet dat iedereen zijn eigen geloof heeft. Wat de moeilijkheid is om dat te relativeren en te respecteren. Daarvoor is discussie nodig, en geen gelijk.
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2015, 12:19:46 door GoldenEars »
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.