Auteur Topic: Interlinks  (gelezen 123554 keer)

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Interlinks
« Reactie #120 Gepost op: 12 mei 2015, 23:20:25 »
Dat is een mogelijkheid.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #121 Gepost op: 12 mei 2015, 23:22:30 »
Dat is een mogelijkheid.

Groet, Mark

Ik heb in de tussentijd mijn reactie aangepast... Baa
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Interlinks
« Reactie #122 Gepost op: 12 mei 2015, 23:29:39 »
Als je het apparaat gaat meten kun je niet uitsluiten dat je iets met het gehoor kan waarnemen dat niet meetbaar is. Dus dat argument (wat theoretisch mogelijk is) kun je dan niet uitsluiten.

Al je de waarneming zelf gaat meten objectiveer je de waarneming. Een abx setup is daarom de beste test setup om te bepalen in hoeverre de waarneming correct (en hoe groot de kans is dat het op illusie gebaseerd is.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Interlinks
« Reactie #123 Gepost op: 12 mei 2015, 23:31:34 »
Bedoel je een ABX test?

Ik denk holistisch, zoals Japanners doen. Dus een test in een klinische omgeving, is niet hetzelfde als luisteren thuis. Alles wordt gedefinieerd door zijn context. Ook het begrip 'illusie'. (als we dan toch bezig zijn ;D )

Mijn inziens doet de omgeving niet ter zake; Verschillen zijn verschillen, ongeacht omgeving en dat is ook een vorm van "context" zoals jij die benoemt.

Groet, Mark ;)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #124 Gepost op: 12 mei 2015, 23:32:32 »
Als je het apparaat gaat meten kun je niet uitsluiten dat je iets met het gehoor kan waarnemen dat niet meetbaar is. Dus dat argument (wat theoretisch mogelijk is) kun je dan niet uitsluiten.

Al je de waarneming zelf gaat meten objectiveer je de waarneming. Een abx setup is daarom de beste test setup om te bepalen in hoeverre de waarneming correct (en hoe groot de kans is dat het op illusie gebaseerd is.

Dan zijn we het eens ;D
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Interlinks
« Reactie #125 Gepost op: 12 mei 2015, 23:38:46 »
Als je het apparaat gaat meten kun je niet uitsluiten dat je iets met het gehoor kan waarnemen dat niet meetbaar is. [...]
Wat dan?

Groet,
Jacco

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #126 Gepost op: 12 mei 2015, 23:42:35 »
Als je het apparaat gaat meten kun je niet uitsluiten dat je iets met het gehoor kan waarnemen dat niet meetbaar is. [...]
Wat dan?

Groet,
Jacco

Hee, Jacco, je komt als geroepen. ;D Hoe kun je zeker weten dat je alles kunt meten wat je hoort?
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Interlinks
« Reactie #127 Gepost op: 12 mei 2015, 23:44:31 »
Ik denk holistisch, zoals Japanners doen. Dus een test in een klinische omgeving, is niet hetzelfde als luisteren thuis. Alles wordt gedefinieerd door zijn context.

Als het niet lukt om verschillen te duiden als je de waarneming meet obv alleen het gehoor betekent het EXACT dat: dat het niet lukt  verschillen te duiden obv alleen het gehoor.

De context lijkt me niet relevant. Sterker nog: als de waarneming betrouwbaar is zou die context juist niet uit mogen maken. Als je context de reden is waarom de waarneming in die specifieke context incorrect is dan spreekt dat namelijk niet in het voordeel van de betrouwbaarheid van de waarneming. In tegendeel zelfs!

Blijkbaar kan dan alleen al het veranderen van context zorgen voor incorrecte waarnemingen. Dat zou ik dan niet betrouwbaar willen noemen.. :)
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2015, 23:48:26 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Interlinks
« Reactie #128 Gepost op: 12 mei 2015, 23:45:03 »
Als je het apparaat gaat meten kun je niet uitsluiten dat je iets met het gehoor kan waarnemen dat niet meetbaar is. [...]
Wat dan?

Groet,
Jacco

Hee, Jacco, je komt als geroepen. ;D Hoe kun je zeker weten dat je alles kunt meten wat je hoort?
Dat bewijs komt uit het ongerijmde: er zijn namelijk helemaal geen voorbeelden van.

Groet,
Jacco

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #129 Gepost op: 12 mei 2015, 23:52:21 »
Als je het apparaat gaat meten kun je niet uitsluiten dat je iets met het gehoor kan waarnemen dat niet meetbaar is. [...]
Wat dan?

Groet,
Jacco

Hee, Jacco, je komt als geroepen. ;D Hoe kun je zeker weten dat je alles kunt meten wat je hoort?
Dat bewijs komt uit het ongerijmde: er zijn namelijk helemaal geen voorbeelden van.

Groet,
Jacco

Dus dat is je argument?
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Interlinks
« Reactie #130 Gepost op: 12 mei 2015, 23:55:08 »
Als je het apparaat gaat meten kun je niet uitsluiten dat je iets met het gehoor kan waarnemen dat niet meetbaar is. [...]
Wat dan?

Groet,
Jacco

Hee, Jacco, je komt als geroepen. ;D Hoe kun je zeker weten dat je alles kunt meten wat je hoort?
Dat bewijs komt uit het ongerijmde: er zijn namelijk helemaal geen voorbeelden van.

Groet,
Jacco

Dus dat is je argument?
Valt er iets tegenin te brengen dan?

Groet,
Jacco

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #131 Gepost op: 12 mei 2015, 23:57:07 »
Als je het apparaat gaat meten kun je niet uitsluiten dat je iets met het gehoor kan waarnemen dat niet meetbaar is. [...]
Wat dan?

Groet,
Jacco

Hee, Jacco, je komt als geroepen. ;D Hoe kun je zeker weten dat je alles kunt meten wat je hoort?
Dat bewijs komt uit het ongerijmde: er zijn namelijk helemaal geen voorbeelden van.

Groet,
Jacco

Dus dat is je argument?
Valt er iets tegenin te brengen dan?

Groet,
Jacco

Nou ja, het enige dat ik kan verzinnen is dat je niet alles hebt uitgesloten. Maar op zich is dat onderzoek met die A-D-A loop erg overtuigend. (Ik zie alleen het verband niet met bekabeling (interlinks))
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2015, 23:59:13 door GoldenEars »
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Interlinks
« Reactie #132 Gepost op: 13 mei 2015, 00:03:32 »
De academische correctheid van het uitsluiten is misschien leuk als borrelpraat maar het zet geen zoden aan de dijk, het is meer een excuus of een dooddoener. Kom dan met een voorbeeld.

Groet,
Jacco

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #133 Gepost op: 13 mei 2015, 00:06:14 »
Misschien wordt er verkeerd gemeten? Misschien wordt het verkeerde gemeten? Misschien worden er correlaties over het hoofd gezien? Misschien is de meting niet nauwkeurig genoeg?

Ik weet het niet!

Maar waarom wordt niet gemeten wat ik wel hoor?
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Interlinks
« Reactie #134 Gepost op: 13 mei 2015, 00:09:59 »
Omdat hetgeen jij hoort helemaal niet het domein van het gemetene is. Het heeft feitelijk niet eens iets met elkaar te maken. Met andere woorden: het valt buiten de fysica. Waar het dan wel binnenvalt, is niet mijn field of expertise.

Groet,
Jacco