Auteur Topic: Interlinks  (gelezen 123448 keer)

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Interlinks
« Reactie #105 Gepost op: 12 mei 2015, 21:29:21 »
Als ik je goed begrijp is de coaxiale interlink minder gevoelig voor storingen van buitenaf?
Nadeel van coaxiale interlinks is dat ze zo stug zijn. Quasi symmetrische interlinks zijn soepel.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Interlink
« Reactie #106 Gepost op: 12 mei 2015, 21:45:47 »
Carl,

Als je verschillen tussen kabels waarneemt en vind het leuk zo, wat voegt de laatste opmerking toe dan? Zeker zo na de melding van astrale coherentie?

Wat bedoel je precies te zeggen?


Groet, Mark


Wat ik ermee wil zeggen is, dat ik het raar vind dat mensen geheel onafhankelijk van mij hetzelfde waarnemen. Als iemand zegt dat hij marsmannetjes heeft gezien en een week later constateert een ander dat ook, is er waarschijnlijk sprake van beïnvloeding. Als mensen onafhankelijk van elkaar rond dezelfde tijd diezelfde waarneming doen, dan neig ik er naar me tenminste af te vragen hoe dat kan.
Onbewust vinden toegeschreven zaken hun weg naar ons bewustzijn. Of het nu een samenhang met een merk betreft of een eigenschap toegekend aan de materialen en diens eventuele eigenschappen.
De boodschap(pen) zijn generiek van aard en kennen mondiaal dezelfde tendens.
Citaat
Ik heb dat wel vaker gehad. Ik hoorde slechts een miniem verschil tussen twee Meridian CD spelers waar recensenten een wereld van verschil tussen hoorden. Een paar weken later kwam de Hifi News met dezelfde conclusie als ik. Ik heb transparant kabels (net als Mit) in huis gehad en die werkten als een soort Loudness filter. TNT schreef later hetzelfde.
Zoek bevestiging en gij zult vinden. Visa Versa ook het geval uiteraard. ;)
Citaat
Wat heb ik dan aan technische mensen,m hoe ik ze ook respecteer, die zeggen dat dit niet kan. Ga ik toch liever niet tegen mijn gemoed in. Nogmaals heb ik het over subtiele verschillen die er vaak niet toe doen. Bij de Transparant lag dat anders, maar waarschijnlijk is dat met zo'n netwerk wel te verklaren.
Voor mij sprekende;

Het door jou hierboven genoemde "tegen mijn gemoed ingaan" was mijn laatste beetje "wellus/nietus-twijfel". Deze liggen vermoedelijk in elkaars verlengde of zijn wellicht equivalent.
Hierin bleek de ABX een geweldig instrument. Ik heb mij neergelegd bij de resultante van "geen verschil". Ik ervaar het als een enorme rust waarbij ik moet zeggen dat de mist van mystiek, welke zeker z'n charmes heeft, verdwenen is.

Dat je het eigenste gemoed zwaarder laat wegen dan technische fundatie welke al dan wel of niet ondermijnend aan jouw ideeën is je goed recht en als dat je zo belieft; Hou het zo.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Interlinks
« Reactie #107 Gepost op: 12 mei 2015, 21:51:57 »
Als ik je goed begrijp is de coaxiale interlink minder gevoelig voor storingen van buitenaf?
Nadeel van coaxiale interlinks is dat ze zo stug zijn. Quasi symmetrische interlinks zijn soepel.
Ja, als de afscherming goed dicht gevlochten is heb je een goede afscherming. En er zijn ook vast soepele coaxen te vinden.

Groet,
Jacco

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlink
« Reactie #108 Gepost op: 12 mei 2015, 22:42:24 »
Zoek bevestiging en gij zult vinden. Visa Versa ook het geval uiteraard. ;)
Ja maar Mark, dat kun je dan wel op alles toepassen. Dan is de hele wereld een illusie... :o ::)

Het door jou hierboven genoemde "tegen mijn gemoed ingaan" was mijn laatste beetje "wellus/nietus-twijfel". Deze liggen vermoedelijk in elkaars verlengde of zijn wellicht equivalent.
Hierin bleek de ABX een geweldig instrument. Ik heb mij neergelegd bij de resultante van "geen verschil". Ik ervaar het als een enorme rust waarbij ik moet zeggen dat de mist van mystiek, welke zeker z'n charmes heeft, verdwenen is.

Dat je het eigenste gemoed zwaarder laat wegen dan technische fundatie welke al dan wel of niet ondermijnend aan jouw ideeën is je goed recht en als dat je zo belieft; Hou het zo.

Groet, Mark
Is je beleving nu ook veranderd?
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #109 Gepost op: 12 mei 2015, 22:44:15 »
Wat me trouwens verwondert is het fanatisme waarmee (sommige) sceptici de hoorders proberen te bekeren. Wat is er mis met een leuke 'illusie'?
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Interlink
« Reactie #110 Gepost op: 12 mei 2015, 22:51:32 »
Zoek bevestiging en gij zult vinden. Visa Versa ook het geval uiteraard. ;)
Ja maar Mark, dat kun je dan wel op alles toepassen. Dan is de hele wereld een illusie... :o ::)
Klopt. Maar er neigt wel erg makkelijk een consensus geschapen te worden op basis van (niet strikt) gelijkende uitspraken of zo je wenst "audiofiele terminologieën" welke enige fatsoenlijke basis ontberen. (mijn inziens)

Het door jou hierboven genoemde "tegen mijn gemoed ingaan" was mijn laatste beetje "wellus/nietus-twijfel". Deze liggen vermoedelijk in elkaars verlengde of zijn wellicht equivalent.
Hierin bleek de ABX een geweldig instrument. Ik heb mij neergelegd bij de resultante van "geen verschil". Ik ervaar het als een enorme rust waarbij ik moet zeggen dat de mist van mystiek, welke zeker z'n charmes heeft, verdwenen is.

Dat je het eigenste gemoed zwaarder laat wegen dan technische fundatie welke al dan wel of niet ondermijnend aan jouw ideeën is je goed recht en als dat je zo belieft; Hou het zo.

Groet, Mark
Citaat
Is je beleving nu ook veranderd?

Mijn beleving hangt sterk af van de gemoedstoestand en ik ben van mening dat deze, alsook de wijze van luisteren exact diezelfde "verschillen" teweegbrengen welke ik vroeger aan andere zaken toedichtte.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Interlinks
« Reactie #111 Gepost op: 12 mei 2015, 23:00:24 »
Wat me trouwens verwondert is het fanatisme waarmee (sommige) sceptici de hoorders proberen te bekeren. Wat is er mis met een leuke 'illusie'?

Helemaal niets. Ik tracht je overigens niet te bekeren; Leef je illusie!

De illusie waar jij "rijk" mee bent, ben ik "arm(er)". Echter; Jouw "rijk is mijn armer" en mijn "armer is jouw rijk". Snapt u?!

And we both lived happily ever after.

Groet, Mark ;D
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlink
« Reactie #112 Gepost op: 12 mei 2015, 23:00:50 »
Klopt. Maar er neigt wel erg makkelijk een consensus geschapen te worden op basis van (niet strikt) gelijkende uitspraken of zo je wenst "audiofiele terminologieën" welke enige fatsoenlijke basis ontberen. (mijn inziens)

Ik denk dat ik snap wat je zegt. Dus jij denkt dat als je je gehoor als basis neemt, je verkeerde conclusies trekt?
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlink
« Reactie #113 Gepost op: 12 mei 2015, 23:05:13 »
Mijn beleving hangt sterk af van de gemoedstoestand en ik ben van mening dat deze, alsook de wijze van luisteren exact diezelfde "verschillen" teweegbrengen welke ik vroeger aan andere zaken toedichtte.

Dat snap ik. Dan ben ik voortdurend euforisch! ;D (en dat klopt ook wel :banana: )
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Interlinks
« Reactie #114 Gepost op: 12 mei 2015, 23:08:27 »
Een illusie is een incorrecte interpretatie van de werkelijkheid. Dat zegt gelijk ook wat er 'mis' mee is volgens mij..
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2015, 23:13:01 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #115 Gepost op: 12 mei 2015, 23:10:25 »
Een illusie is een incorrecte interpretatie van de werkelijkheid. Dat zegt gelijk ook wat er 'mis' mee is volgens mij..

Goed punt. Wat ik me afvraag is of het al dan niet meetbaar zijn van bepaalde elektromagnetische aspecten een sluitende manier is om te bepalen wat wel een illusie is en niet... (daar heb ik eigenlijk nog geen argument voor gehoord).
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Interlink
« Reactie #116 Gepost op: 12 mei 2015, 23:10:39 »
GE,

Op onderstaande reactie van mij is bevoorbeeld niet gereageerd door jou. Waarom niet?
Het lijkt mij namelijk nogal essentieël om ook binnen "de geloofskringen" (excuseert u mij) een basis in de vorm van een vaststaand referentiekader te hanteren. Dan pas gaat het ergens op lijken.

Dus; Hoe kijk jij hier tegenaan?

Groet, Mark

Klopt. Maar er neigt wel erg makkelijk een consensus geschapen te worden op basis van (niet strikt) gelijkende uitspraken of zo je wenst "audiofiele terminologieën" welke enige fatsoenlijke basis ontberen. (mijn inziens)

Ik denk dat ik snap wat je zegt. Dus jij denkt dat als je je gehoor als basis neemt, je verkeerde conclusies trekt?

Nou, dat nog niet eens zozeer. Wel; Welke terminologieën voor het omschrijven van geluid kennen een vastomlijnd, algeheel erkend referentiekader?

De algemene opvatting is dat als audiofielen met elkaar spreken en termen gebruiken zoals bijvoorbeeld:

Sprankeling
Coherentie
Transparantie
Time-Alignment
Bühne
Dimensionaliteit
Tastbaarheid
Bloemen
Kleuring
Etcetera

men exact weet waar het over gaat en lijken zij elkaar te begrijpen maar het reikt niet verder dan een gezamenlijke vorm van onderbuik-gevoelens waaraan terminologieën worden gekoppeld. De zogenaamde correlatie begrijp ik prima maar er kan geen enkele waarde aan ontleend worden (mijn inziens).

Groet, mark

« Laatst bewerkt op: 13 mei 2015, 20:28:23 door Markus »
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Interlinks
« Reactie #117 Gepost op: 12 mei 2015, 23:13:52 »
Een illusie is letterlijk een incorrecte interpretatie van de werkelijkheid. Dat behoeft geenverdere uitleg om in te zien wat daar'mis' mee is lijkt me..

Je bent ongetwijfeld met me eens dat je het woord "illusie" en diens definitie gebruikt om je punt te maken. Je gaat dan echter voorbij het punt van de ander. Wat het daarmee niet minder "waar" maakt.

Groet, Mark ;)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Interlinks
« Reactie #118 Gepost op: 12 mei 2015, 23:16:15 »
Een illusie is een incorrecte interpretatie van de werkelijkheid. Dat zegt gelijk ook wat er 'mis' mee is volgens mij..

Goed punt. Wat ik me afvraag is of het al dan niet meetbaar zijn van bepaalde elektromagnetische aspecten een sluitende manier is om te bepalen wat wel een illusie is en niet... (daar heb ik eigenlijk nog geen argument voor gehoord).

Om te bepalen of iets een illusie is moet je niet het apparaat meten
maar de waarneming toetsen. Dan kun je bepalen of het werkelijk wordt waargenomen of dat we onze mening onbewust op een illusie baseren.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #119 Gepost op: 12 mei 2015, 23:19:14 »
Een illusie is een incorrecte interpretatie van de werkelijkheid. Dat zegt gelijk ook wat er 'mis' mee is volgens mij..

Goed punt. Wat ik me afvraag is of het al dan niet meetbaar zijn van bepaalde elektromagnetische aspecten een sluitende manier is om te bepalen wat wel een illusie is en niet... (daar heb ik eigenlijk nog geen argument voor gehoord).

Om te bepalen of iets een illusie is moet je niet het apparaat meten
maar de waarneming toetsen. Dan kun je bepalen of het werkelijk wordt waargenomen of dat we onze mening onbewust op een illusie baseren.

Bedoel je een ABX test?

Ik denk holistisch, zoals Japanners doen. Dus een test in een klinische omgeving, is niet hetzelfde als luisteren thuis. Alles wordt gedefinieerd door zijn context. Ook het begrip 'illusie'. (als we dan toch bezig zijn ;D )
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2015, 23:20:57 door GoldenEars »
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.