Auteur Topic: Interlinks  (gelezen 123448 keer)

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Interlinks
« Reactie #75 Gepost op: 11 mei 2015, 21:45:11 »
Ik gebruik nu Prefer MGK-226 als interlink i.c.m. een aparte massadraad.
Verzonden vanaf mijn Nokia Lumia 520

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #76 Gepost op: 11 mei 2015, 21:54:32 »
Dank Jacco en Be Tweeter, en dank voor de gelegenheid Jan. Het gesprek kwam hier op gang, unfortunately. Verdere discussies maar hier.

Back to topic.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #77 Gepost op: 11 mei 2015, 21:55:11 »
Gebruik je de Atlassen nog Jan?
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Interlinks
« Reactie #78 Gepost op: 11 mei 2015, 22:11:37 »
Nu ik me even bedenk, aan phonokabels heb ik een puur zilveren van de Hul phonokabel in huis gehad, een Hovland, verschillende Cardassen, een zilveren Kimber, een Cammino, een Roksan en nu een Jelco. Allemaal op leenbasis want anders had het wel erg veel gekost.Allemaal vergeleken met de van den Hul Silver Hybrid.

Met interlinks heb ik ook geëxperimenteerd, maar daar kwam ik snel uit op Kimber PBJ, een goedkope iets analytische maar neutrale kabel. Ik heb het later nog eens op internet opgezocht en zo wordt die kabel ook door anderen getypeerd. Zal wel astraal zijn geweest dat ik tot dezelfde conclusie kwam als veel anderen. Ik geloof verder niet in grote verschillen, maar subtiele sluit ik niet uit.

PS mijn volumeknop werkt met relais. Ik zet hem altijd op dezelfde geluidssterkte als ik vergelijkend luister.
« Laatst bewerkt op: 11 mei 2015, 22:22:04 door Carl »

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Interlinks
« Reactie #79 Gepost op: 11 mei 2015, 23:56:53 »
Carl,

Als je verschillen tussen kabels waarneemt en vind het leuk zo, wat voegt de laatste opmerking toe dan? Zeker zo na de melding van astrale coherentie?

Wat bedoel je precies te zeggen?


Groet, Mark




Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Interlinks
« Reactie #80 Gepost op: 12 mei 2015, 06:17:20 »


Hoe weet je trouwens dat wat je nu ziet echt is? Is het echt of zit het tussen je oren?

Wat ik zie zit tussen mijn oren.

Dus als we niet kunnen vaststellen wat echt is, hoeven we er ook niet over te twisten. ;D

Bericht verwijderd, was mosterd na de maaltijd.
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2015, 06:22:56 door hrcc »
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Interlinks
« Reactie #81 Gepost op: 12 mei 2015, 06:35:54 »
Gebruik je de Atlassen nog Jan?
Ja, ik gebruik ze nog steeds.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Interlinks
« Reactie #82 Gepost op: 12 mei 2015, 07:29:00 »
Ik zeg: ABX kom er maar in..

Veel plezier mannen.. :rofl:

Gr Hans

Voordat je 't weet ben je de draad kwijt.  ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

flakkees

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.776
Re: Interlinks
« Reactie #83 Gepost op: 12 mei 2015, 07:48:47 »
dat dit weer 6 pagina's haalt  Baa
Philips / 4100 series 48''
Denon / AVC-A1XV
klipsch / RF-83 / R-14s / Rc-35 /diy sub Aa Havoc 18'' qsc plx-3002 miniDSP
kabels / ru connected / ixos / Belden

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #84 Gepost op: 12 mei 2015, 09:02:16 »
dat dit weer 6 pagina's haalt  Baa

Ik onderzoek de dingen tenminste. Wel helaas in het verkeerde draadje.... :offtopic:
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Interlink
« Reactie #85 Gepost op: 12 mei 2015, 12:21:51 »
Carl,

Als je verschillen tussen kabels waarneemt en vind het leuk zo, wat voegt de laatste opmerking toe dan? Zeker zo na de melding van astrale coherentie?

Wat bedoel je precies te zeggen?


Groet, Mark


Wat ik ermee wil zeggen is, dat ik het raar vind dat mensen geheel onafhankelijk van mij hetzelfde waarnemen. Als iemand zegt dat hij marsmannetjes heeft gezien en een week later constateert een ander dat ook, is er waarschijnlijk sprake van beïnvloeding. Als mensen onafhankelijk van elkaar rond dezelfde tijd diezelfde waarneming doen, dan neig ik er naar me tenminste af te vragen hoe dat kan.

Ik heb dat wel vaker gehad. Ik hoorde slechts een miniem verschil tussen twee Meridian CD spelers waar recensenten een wereld van verschil tussen hoorden. Een paar weken later kwam de Hifi News met dezelfde conclusie als ik. Ik heb transparant kabels (net als Mit) in huis gehad en die werkten als een soort Loudness filter. TNT schreef later hetzelfde.

Wat heb ik dan aan technische mensen,m hoe ik ze ook respecteer, die zeggen dat dit niet kan. Ga ik toch liever niet tegen mijn gemoed in. Nogmaals heb ik het over subtiele verschillen die er vaak niet toe doen. Bij de Transparant lag dat anders, maar waarschijnlijk is dat met zo'n netwerk wel te verklaren.
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2015, 12:32:30 door Carl »

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Interlinks
« Reactie #86 Gepost op: 12 mei 2015, 12:32:29 »
Carl,

Als je verschillen tussen kabels waarneemt en vind het leuk zo, wat voegt de laatste opmerking toe dan? Zeker zo na de melding van astrale coherentie?

Wat bedoel je precies te zeggen?


Groet, Mark


Wat ik ermee wil zeggen, dat ik het raar vind dat mensen geheel onafhankelijk van mij hetzelfde waarnemen als ik. Als iemand zegt dat hij marsmannetjes heeft gezien en een week later constateert een ander dat ook is er sprake van beïnvloeding. Als mensen onafhankelijk van elkaar rond dezelfde tijd diezelfde waarneming doen, dan neig ik er naar me af te vragen hoe dat kan.
Meestal heeft dat te maken met een preconditie gerelateerd aan het product en het verwachtingspatroon. Daarin correleren mensen met dezelfde uitgesproken hobby vrij sterk onderling.

De juiste metingen doen en je weet waar je aan toe bent.

Groet,
Jacco

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Interlinks
« Reactie #87 Gepost op: 12 mei 2015, 12:37:56 »
Ik snap, dat een rode kabel gevoelsmatig warm klinkt Jacco en dat we zilver associeren met scherp. Ik heb verschillende zilveren kabels in huis gehad en de een klonk scherp en later de ander juist weer niet. Ik laat het maar zo en ga zeker geen kapitalen uitgeven aan minieme verschillen. Ik ga echter niet tegen mijn gemoed hier zeggen dat alle kabels hetzelfde klinken.
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2015, 12:39:52 door Carl »

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Interlinks
« Reactie #88 Gepost op: 12 mei 2015, 12:40:28 »
Omdat er bij dit, en alle andere denkbare kabelvergelijkingen een verwachting is.. Dat die verwachting dan tot betrekking heeft, dat er een aantal hetzelfde denkt waar te nemen is niet zo raar. Dit heeft met kansberekening te maken. Tevens heeft bijna iedereen die een beetje met deze hobby bezig is wel eens ergens gehoord of gelezen over kabeltjes, en de daar aan toegevoegde waardes mbt diepte, dynamiek, etc etc. Zo zou een zilverenkabel een wat scherper en ruimtelijk beeld creëren tov koper... Om maar eens een voorbeeld te noemen...


Ik wou dat ik eens wat duidelijker kon schrijven
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #89 Gepost op: 12 mei 2015, 12:50:44 »
Omdat er bij dit, en alle andere denkbare kabelvergelijkingen een verwachting is.. Dat die verwachting dan tot betrekking heeft, dat er een aantal hetzelfde denkt waar te nemen is niet zo raar. Dit heeft met kansberekening te maken. Tevens heeft bijna iedereen die een beetje met deze hobby bezig is wel eens ergens gehoord of gelezen over kabeltjes, en de daar aan toegevoegde waardes mbt diepte, dynamiek, etc etc. Zo zou een zilverenkabel een wat scherper en ruimtelijk beeld creëren tov koper... Om maar eens een voorbeeld te noemen...


Ik wou dat ik eens wat duidelijker kon schrijven

Dat is niet waar. Ik heb vaak genoeg geluisterd in de veronderstelling dat er een ander kabel aangesloten was dan ik dacht (duh ;D ). Nou kun je wel zeggen dat ik eerst dacht aan dat er de juiste kabel aangesloten was, en dat ik vervolgens de conclusie trok dat het ander klonk, in plaats van andersom, maar dat kun je niet weten. Ik verbaas me nog elke dag over het mooie geluid van de Atlas Titan. En ja, hij klinkt ook wat scherp vanwege het zilver (maar niet storend ;D ). Ik geniet ervan, maar als je bij hoog en laag blijft beweren dat het niet kan, kan ik alleen maar niet naar je luisteren.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.