Auteur Topic: Interlinks  (gelezen 123283 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Interlinks
« Reactie #15 Gepost op: 11 mei 2015, 12:35:43 »
Ik ga af op de beperkte kennis die ikzelf bezit en ik ga zeker af op de kennis van bijvoorbeeld Be Tweeter, Jacco, Jerry en Ruud13. Ik laat mij liever niet leiden door mensen die met allerlei ongefundeerde aannames komen, want dat heeft mij nog nooit wat goeds gebracht.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Interlinks
« Reactie #16 Gepost op: 11 mei 2015, 13:23:25 »
Ik ga af op de beperkte kennis die ikzelf bezit en ik ga zeker af op de kennis van bijvoorbeeld Be Tweeter, Jacco, Jerry en Ruud13. Ik laat mij liever niet leiden door mensen die met allerlei ongefundeerde aannames komen, want dat heeft mij nog nooit wat goeds gebracht.

De bovengenoemde namen hebben vanzelfsprekend ook niet de waarheid in pacht :cheers: :cheers:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #17 Gepost op: 11 mei 2015, 13:34:38 »
Het komt mij soms over als dat de technici hier zo vol zijn van hun kennis, dat ze zich te goed voelen uitleg te verschaffen, of duidelijk uit te leggen. Als je alleen maar indruk wilt maken met terminologie, dan kun je alleen maar :claps: Ik vraag me af of dat hun bedoeling is.

Ik probeer met lekentaal te onderbouwen hoe ik het zie, want dat kabels verschillend klinken staat voor mij vast. De discussie is eindeloos, en daar heb ik geen zin in. Het forum zou meer gebaat zijn bij duidelijke uitleg van de technici.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Interlinks
« Reactie #18 Gepost op: 11 mei 2015, 14:12:03 »
Ik heb vaker gehoord dat capaciteit niet uitmaakt bij MC elementen. Maar waarom klinken dan de kabels van MC naar phonotrap dan zo verschillend als het niet aan de capaciteit van de kabel ligt?

Je beweert wel dat de kabels die van het MC-element naar de phonotrap gaan verschillen klank veroorzaken maar op grond waarvan kom je tot die conclusie?


Puur op basis van observatie Ruud en ik zocht daar een verklaring voor. Observatie in eigen huis en een keer bij de inmiddels overleden Paul Geerlings. Ik heb zelf overigens de van de Hul kabel die standaard door SME wordt gebruikt.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Interlinks
« Reactie #19 Gepost op: 11 mei 2015, 14:16:46 »
Ik ga af op de beperkte kennis die ikzelf bezit en ik ga zeker af op de kennis van bijvoorbeeld Be Tweeter, Jacco, Jerry en Ruud13. Ik laat mij liever niet leiden door mensen die met allerlei ongefundeerde aannames komen, want dat heeft mij nog nooit wat goeds gebracht.

De bovengenoemde namen hebben vanzelfsprekend ook niet de waarheid in pacht :cheers: :cheers:
Bram, we weten allemaal dat jij zo jouw waarheden debiteert !!! :think:

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Interlinks
« Reactie #20 Gepost op: 11 mei 2015, 14:44:50 »
Ik heb 1 x verschil gehoord met een v/d Hul interlink.
Ik durf niet eens te zeggen dat het beter klonk maar het klonk voller.
Verder klinken ze voor mij gelijk.
I love vintage.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Interlinks
« Reactie #21 Gepost op: 11 mei 2015, 15:40:47 »
Het komt mij soms over als dat de technici hier zo vol zijn van hun kennis, dat ze zich te goed voelen uitleg te verschaffen, of duidelijk uit te leggen. Als je alleen maar indruk wilt maken met terminologie, dan kun je alleen maar :claps: Ik vraag me af of dat hun bedoeling is.

Ik probeer met lekentaal te onderbouwen hoe ik het zie, want dat kabels verschillend klinken staat voor mij vast. De discussie is eindeloos, en daar heb ik geen zin in. Het forum zou meer gebaat zijn bij duidelijke uitleg van de technici.

Je doet deze mannen veel te kort op deze mannier! Je zwetst zelf een hoop in de ruimte! Luistert niet, leest niet. Alles is al 100.000x herhaald en opnieuw voor gekauwd, uitgeschreven etc etc etc. Gebruik de zoek functie maar eens en ga ondertussen toch gewoon eens genieten van muziek!
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.158
    • De andere hobby...
Re: Interlinks
« Reactie #22 Gepost op: 11 mei 2015, 15:45:15 »
Het komt mij soms over als dat de technici hier zo vol zijn van hun kennis, dat ze zich te goed voelen uitleg te verschaffen, of duidelijk uit te leggen. Als je alleen maar indruk wilt maken met terminologie, dan kun je alleen maar :claps: Ik vraag me af of dat hun bedoeling is.

Ik probeer met lekentaal te onderbouwen hoe ik het zie, want dat kabels verschillend klinken staat voor mij vast. De discussie is eindeloos, en daar heb ik geen zin in. Het forum zou meer gebaat zijn bij duidelijke uitleg van de technici.
Als je met lekentaal probeert je eigen natuurkundige wetten te maken kun je het hier schudden. Verder mag hier ieder zijn eigen ideeen hebben, geen probleem.
Science is no democracy

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Interlinks
« Reactie #23 Gepost op: 11 mei 2015, 16:01:01 »
Het komt mij soms over als dat de technici hier zo vol zijn van hun kennis, dat ze zich te goed voelen uitleg te verschaffen, of duidelijk uit te leggen. Als je alleen maar indruk wilt maken met terminologie, dan kun je alleen maar :claps: Ik vraag me af of dat hun bedoeling is.

Ik probeer met lekentaal te onderbouwen hoe ik het zie, want dat kabels verschillend klinken staat voor mij vast. De discussie is eindeloos, en daar heb ik geen zin in. Het forum zou meer gebaat zijn bij duidelijke uitleg van de technici.

Je probeert met lekentaal duidelijk te maken dat het geen reet uitmaakt hoe en hoe vaak de technici je vragen uitleggen.
Je eigen ervaring is anders dus ze hebben er eigenlijk niet genoeg verstand van.
Gelukkig kom jij wel met sluitende verklaringen voor de gehoorde verschillen.
Door alle technici wordt meerdere malen verklaard dat er altijd verschillen zijn te horen (ook door die mannen zelf)maar dat die verdwijnen als je abx test
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #24 Gepost op: 11 mei 2015, 16:25:51 »
Je probeert met lekentaal duidelijk te maken dat het geen reet uitmaakt hoe en hoe vaak de technici je vragen uitleggen.
Je eigen ervaring is anders dus ze hebben er eigenlijk niet genoeg verstand van.
Gelukkig kom jij wel met sluitende verklaringen voor de gehoorde verschillen.
Door alle technici wordt meerdere malen verklaard dat er altijd verschillen zijn te horen (ook door die mannen zelf)maar dat die verdwijnen als je abx test

Als je me niet gekwalificeerd vindt om er theorieën op na te houden, respecteer dan dat ik (thuis) duidelijk verschil hoor. Ik ben benieuwd of er een sluitende test is om het tegendeel te bewijzen. Ik zelf denk dat het niet kan, omdat ik weet hoe ik het beleef, welke gedachten en emoties er een rol spelen, en hoe ik bij mijn conclusies kom. Met andere woorden: er is geen twijfel (voor mij), en als er geen twijfel is, is een test zinloos.

Hoe weet je trouwens dat wat je nu ziet echt is? Is het echt of zit het tussen je oren?
« Laatst bewerkt op: 11 mei 2015, 16:27:58 door GoldenEars »
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #25 Gepost op: 11 mei 2015, 16:29:53 »
Als je met lekentaal probeert je eigen natuurkundige wetten te maken kun je het hier schudden. Verder mag hier ieder zijn eigen ideeen hebben, geen probleem.

Dus technische kennis is niet alleen superieur aan lekenkennis, maar lekenkennis doet er niet eens toe? Of bedoel je dat niet? Want als dat zo is, heeft een forum weinig zin tenzij er alleen technici verkeren. ;D Daarom vraag ik ze ook hun kennis te gebruiken om leken te verlichten. Ik snap dat ze daar geen tijd voor hebben. Maar laat me dan ook het recht mijn eigen mening (en inzichten) te formuleren! ;)
« Laatst bewerkt op: 11 mei 2015, 16:33:22 door GoldenEars »
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.158
    • De andere hobby...
Re: Interlinks
« Reactie #26 Gepost op: 11 mei 2015, 16:34:34 »
Als je met lekentaal probeert je eigen natuurkundige wetten te maken kun je het hier schudden. Verder mag hier ieder zijn eigen ideeen hebben, geen probleem.

Dus technische kennis is niet alleen superieur aan lekenkennis, maar lekenkennis doet er niet eens toe? Of bedoel je dat niet? Want als dat zo is, heeft een forum weinig zin tenzij er alleen technici verkeren. ;D Daarom vraag ik ze ook hun kennis te gebruiken om leken te verlichten. Ik snap dat ze daar geen tijd voor hebben. Maar laat me dan ook het recht mijn eigen mening (en inzichten) te formuleren! ;)
Duidelijker kan ik het echt niet zeggen maar je mag er van maken wat je wilt.
Science is no democracy

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #27 Gepost op: 11 mei 2015, 16:35:06 »
Je doet deze mannen veel te kort op deze mannier! Je zwetst zelf een hoop in de ruimte! Luistert niet, leest niet. Alles is al 100.000x herhaald en opnieuw voor gekauwd, uitgeschreven etc etc etc. Gebruik de zoek functie maar eens en ga ondertussen toch gewoon eens genieten van muziek!

Ik heb mijn technische inzichten naar voren gebracht. Als die omvergeworpen kunnen worden door de wetenschap, ben ik om. Maar zover is het nog niet gekomen. Moet ik een linkje maken naar mijn inbreng? :)
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Interlinks
« Reactie #28 Gepost op: 11 mei 2015, 16:35:47 »
Ik zeg: ABX kom er maar in..

Veel plezier mannen.. :rofl:

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.136
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Interlinks
« Reactie #29 Gepost op: 11 mei 2015, 16:37:13 »
Je doet deze mannen veel te kort op deze mannier! Je zwetst zelf een hoop in de ruimte! Luistert niet, leest niet. Alles is al 100.000x herhaald en opnieuw voor gekauwd, uitgeschreven etc etc etc. Gebruik de zoek functie maar eens en ga ondertussen toch gewoon eens genieten van muziek!

Ik heb mijn technische inzichten naar voren gebracht. Als die omvergeworpen kunnen worden door de wetenschap, ben ik om. Maar zover is het nog niet gekomen. Moet ik een linkje maken naar mijn inbreng? :)
Toch niet weer die zaken die alleen door niet-lineariteit kunnen ontstaan? (en wat allang omver geworpen is)

Groet,
Jacco